کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جشن‌تولد با دف‌نوازی/69 گل‌آتشين تقديم آقاي خاتمي! +عکس

22 مهر 1391 ساعت 5:44

خاتمي شمع كيك تولد 69سالگي خود را فوت كرد. دعايي مديرمسئول روزنامه اطلاعات اين جشن تولد را براي خاتمي گرفته بود.


به گزارش جهان به نقل از کیهان، اين جشن تولد با تعريف و تعارف و تمجيدهاي متقابل خاتمي و دعايي همراه بود. به گزارش سايت وابسته به خاتمي، وي مي گويد «اين گونه مراسم بايد براي بزرگداشت افرادي چون سيدمحمود دعايي با سابقه درخشان و شخصيت ممتاز و دوست داشتني برگزار شود».

خاتمي همچنين گفته كه برگزاري اين جلسه در اين موقعيت كه بسياري از بزرگان ما در حصر به سر مي برند و تعداد زيادتري در حبس هستند كمي ناگوار هست.

عکسی که سایت شخصی خاتمی از مراسم منتشر کرده است
https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000249/nf00249354-1.jpg

دعايي هم ضمن اهداي سبد گلي به خاتمي در كلماتي مبالغه آميز گفت: سبد 69 گل آتشين تقديم شما جناب آقاي خاتمي كه درونتان آتش است و شعله هاي وجودتان ما را گرفته است. آقاي خاتمي حجت دين داري خيلي از ما ها هستند. در دوراني هستيم كه آئين و دين و همه مقدساتمان در معرض تحريف است و چيزي كه پناه و مرجع ماست صداقت و پاكي و تحمل و بردباري و همه خوبي ها و فضائل ايشان است و بر همه ما حجت هستند.

از سوي ديگر حاضران لوحي به خاتمي به همراه قاليچه به وي هديه كردند. متن لوح نيز آميخته به انواع اغراق ها بود از جمله اين غزل ديوان شمس كه مي گويد «پنهان مشو كه روي تو به ما مبارك است- نظاره تو بر همه جان ها مبارك است... اي صد هزار جان مقدس فداي او- كايد به كوي عشق كه آنجا مبارك است».

در اين لوح همچنين نوشته شده بود«تولد شما در پاييز برگ ريز، نمادي از بهار در خزان است و اميد در نااميدي و شادي و مهر به هنگام سردي و بي وفايي». بنابر اين گزارش، جشن تولد خاتمي با دف نوازي همراه شد و سپس حاضران قاليچه اي را به وي هديه كردند.


ادعاي صدهزار جان مقدس فداي خاتمي در حالي است كه وي براي شركت در انتخابات مجلس مجبور شد به شكل پنهاني در يكي از روستاهاي اطراف وادان رأي بدهد اما لو رفتن همين اتفاق نيز باعث سرزنش شديد وي از سوي اغلب مدعيان حمايت از اصلاح طلبي شد.

معترضان مدعي بودند خاتمي سياست تحريم اتخاذ شده از سوي اصلاح طلبان را بي اعتبار كرده است.


کد مطلب: 249354

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/249354/جشن-تولد-دف-نوازی-69-گل-آتشين-تقديم-آقاي-خاتمي-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com