جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۸
سیدحسن نصرالله جزئیات عملیات "شهید حسن ایوب" را اعلام کرد؛

پهپاد نفوذی به سرزمین‌های اشغالی کار ما بود +فیلم

پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۵۶
کد مطلب: 249233
دبیرکل حزب الله لبنان با اعلام عملیات منحصر به فرد هواپیمای شناسایی مقاومت در داخل اراضی اشغالی، تأکید کرد این هواپیما ایرانی بوده و در لبنان توسط مقاومت مونتاژ شده است.
پهپاد نفوذی به سرزمین‌های اشغالی کار ما بود +فیلم
به گزارش جهان به نقل از العالم، "سید حسن نصرالله" پنجشنبه در سخنانی برای برعهده گرفتن مسئولیت نفوذ هواپیمای شناسایی به اراضی اشغالی، تأکید کرد: این هواپیما که در مسیر مشخصی پرواز کرد، ایرانی بود و نه روس؛ و جوانان حزب الله آن را مونتاژ کردند.

پرواز هواپیمای شناسایی بر فراز دیمونا

سید حسن نصرالله نفوذ هواپیمای مقاومت لبنان به اراضی اشغالی را عملیاتی منحصر به فرد توصیف کرد و گفت:  مقاومت لبنان هواپیمای شناسایی پیشرفته ای را از داخل اراضی لبنان به سوی دریا فرستاد؛ این هواپیما پس از پرواز صدها کیلومتر بر فراز دریا از جنوب فلسطین وارد اراضی  اشغالی شد، و قبل از شناسایی شدن از سوی نیروی هوایی دشمن، بر فراز بسیاری از پایگاه های مهم این رژیم از جمله تأسیسات اتمی "دیمونا" پرواز کرد.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: سخنرانی امروز به منظور برعهده گرفتن مسئولیت این عملیات منحصر به فرد است.

وی اظهار داشت: این نخستین بار است که این نوع هواپیما مورد استفاده قرار گرفته و به چنین عمق و مناطق حساسی نفوذ کرده است.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه، هدف قرار دادن این هواپیما مسئله ای طبیعی بود و از قبل پیش بینی می شد، خاطرنشان کرد: دستاورد این عملیات آن است که این هواپیما صدها کیلومتر در منطقه‌ای پُر از رادار پرواز کرد؛ ولی صهیونیستها مدعی شدند که افتخار آنها این است که به حریم هوایی آنها نفوذ نشده است.

فیلم
مسیر عملیاتی پرواز پهباد ایوب بر فراز فلسطین اشغالی

سید حسن نصرالله تأکید کرد: این نخستین تجربه موفق برای عبور از روی دریا است؛ ما امروز بخشی از توانایی های خودمان را افشا می کنیم، و این امر چیزی از حجم مسائل غافلگیر کننده دیگری را که داریم کم نمی کند.


وی ادامه داد: این عملیات نشان می دهد که ما این قدرت را داریم که توانایی هایمان را مخفی، و در زمان مناسب از آنها استفاده کنیم.

رمز عملیات شناسایی

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: این عملیات "شهید حسن ایوب" نامیده شد؛ وی از نخستین مؤسسان این سلاح در حزب الله بود و ما این هواپیما را "ایوب" می نامیم.

سید حسن نصرالله اظهار داشت : دستیابی به این توانایی و آماده شدن برای انجام این عملیات بسیار زمان بر بود؛ این امر بیانگر آن است که منازعات منطقه ای و داخلی، حزب الله را از تمرکز بر دشمن خود منحرف نمی کند.

انفجار "النبی شیث" حادثه بود

وی در خصوص حادثه انفجار "النبی شیث" گفت: هیچ مقاومتی در دنیا همه امکانات خود را در مناطق مرزی و یا خط مقدم متمرکز نمی کند؛ این امر غیرمنطقی است؛ بنابراین طبیعی و منطقی است که نیروهای دفاعی با همه امکانات و سلاح خود در همه مناطق مستقر باشند.

سید حسن نصرالله افزود: اگر سلاح خود را در چند انبار محدود جمع آوری کنیم؛ به آسانی شناسایی شده و دشمن برای بمباران و نابود کردن آنها دست به کار می شود.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: انبارهای سلاح حزب الله باید سری باشند؛ ما در این زمینه اقدامات گسترده ای انجام داده ایم؛ ولی ممکن است مانند حادثه "النبی شیث" اشکال فنی یا خطای انسانی روی دهد.

موضع آشکار حزب الله درباره سوریه

سید حسن الله در خصوص اوضاع سوریه گفت: از آغاز حوادث سوریه موضع سیاسی ما آشکار بوده است؛  ما دیدگاهمان را در خصوص حوادث سوریه، دستهای پشت پرده و خطرات این حوادث بر لبنان و کل منطقه، طبق اصول فکری و شرعی آشکار بیان کرده و در بسیاری از مناسبتها بر این مواضع تأکید کرده ایم.

حزب الله به سوریه نیرو نفرستاده است

سید حسن نصرالله تأکید کرد: از همان نخستین روز، برخی طرفهای مخالف سوریه از اعزام نیروهای حزب الله به این کشور سخن گفته اند؛ که این موضوع همواره دروغ بوده است. 

وی افزود: ما شهدای خود را همیشه به صورت علنی و با افتخار تشییع می کنیم؛ حال این شهدایی که (مخالفان سوریه ) ادعا می کنند در سوریه کشته شده اند، کجا هستند؟!

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: ما هیچگاه مخفی کاری نمی کنیم؛ هنگامی که فردی شهید می شود، به خانواده او حقیقت را می گوییم که کجا، چگونه و چه وقت شهید شده است؛ در لبنان هیچ چیزی مخفی نمی شود و ما علنی تشییع می کنیم، نه مخفیانه.

سید حسن نصرالله  با اشاره به "شهید عباس" و بسیاری از کسانی که در مناطق نزدیک به مرز سوریه شهید شده اند، گفت: روستاهایی سوری در مناطق مرزی وجود دارد که در آن لبنانی ها از طوایف مختلف زندگی می کنند؛ شمار آنها  نزدیک به 30 هزار لبنانی است که در این مناطق ساکن بوده و دارای املاک هستند.

وی افزود: همه ساکنان آن مناطق مرزی می دانند که این خانواده ها لبنانی هستند؛ آنها ده‌ها سال ساکن این مناطق بوده اند؛ آنها در سوریه زندگی می کنند ولی با حفظ شناسنامه لبنانی، ارتباطشان را با کشورشان  حفظ کرده و حتی در انتخابات لبنان شرکت می کنند.

سید حسن نصرالله ادامه داد: برخی از این افراد عضو احزاب مختلف لبنان و از جمله حزب الله هستند؛ و برخی از آنها سالها به مقاومت و مبارزه پرداخته اند.

وی گفت: برخی از این خانواده ها هدف ترور قرار گرفته و ربوده شدند؛ خانه های آنها سوزانده شد؛ ولی برخی از آنها ماندند و سلاح خریدند. مرزها از "الهرمل" تا "عرسان" و "البقاع" مرکزی و غربی باز است و سوری ها از طریق لبنان سلاح تهیه می کنند.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: خانواده های لبنانی ساکن این روستاها که تصمیم گرفته اند در محل زندگی خود بمانند و مسلح شوند، در حال دفاع از جان خود هستند؛ این مسأله جنگ نامیده نمی شود، بلکه دفاع از خود است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: همه مطالب مطرح شده در رسانه ها در خصوص "شهید ابوعباس" نادرست است؛ همه ساکنان بقاع می دانند که او مسئول بخش نظامی، پیاده نظام و همه گروه های جوانان در منطقه بقاع است ..وی در این منطقه که همچنان در معرض بمباران قرار دارد، شهید شد.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: اوضاع سوریه برای این کشور، فلسطین، لبنان، عراق، ترکیه و کل منطقه خطرناک است .. ما خواستار گفت و گو و راهکار سیاسی و  توقف خون ریزی هستیم.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: نظام (سوریه) نیازی ندارد که ما و یا دیگران در کنارش بجنگیم زیرا این امر به نفع این نظام نیست .. ما هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته ایم؛ و اگر روزی مسئولیت اقتضا کند، آن را مخفی نمی کنیم ؛ ولی این امر فعلا وارد نیست.

توصیه نصرالله به مخالفان سوریه

دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به مخالفان سوریه گفت: افترا زدن و تهدید حزب الله بی فایده است؛ این مسائل تأثیری بر ما نمی گذارد؛ تجارب ما در همه مراحل شناخته شده است.

سید حسن نصرالله خطاب به ربایندگان شهروندان لبنانی در سوریه، تأکید کرد: اگر منتظر هستید که عذرخواهی کنیم، فکر نمی کنم که کسی چنین چیزی را بپذیرد؛ بگذارد که ما خارج از این منازعه باشیم .. کسی ما را تهدید نکند و به دنبال آزمودن ما نباشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خداوند این سید بزرگوار را برای اعتلای اسلام حفظ نماید.باعث غرور است که ما این توانایی را داریم که به برادران حزب الله خود کمک کنیم.
خون حیدر توی رگ هاش هست...
این کار مناسبی بود تا رژیم کثیف صهیونیستی بداند که در صورت اشتباه چه هزینه های سنگینی باید بپردازد .
کار مهمی بود. اما با اینکار به اسرائیل نشان دادیم که چه نقاط ضعفی در پدافند هوایی اش دارد تا در پی رفع آنها باشد.
Iran, Islamic Republic of
اي كاش به اين مطلب هم اشاره مي كرديد كه رژيم صهيونيستي در آخر هم نتونسته كه اين پهپاد رو به زمين بشونه بلكه مجبور شده منهدمش كنه
و اين دربرابر قدرت جمهوري اسلامي ايران كه تونست پهپاد متجاوز آمريكايي رو به سلامت به زمين بشونه هيچه
خیلی عجیب بلکه تاسف آور است که رسانه های داخلی با این خبر بسیار مهم بسیار سرد برخورد کردند. شاید فضای کاذب و شاید تاحدی واقعی شکست ناپذیری ارتش رژیم صهیونیستی را نمیدانند یا فراموش کرده اند. ...
Iran, Islamic Republic of
بارالهي عاجزانه و از صميم قلب از تو ميخواهيم كه اين ياور "سيد حسن نصراله" آقايمان و مقتدايمان "سيد علي" را براي جهان اسلام تا ظهور وليت آقا صاحب الزمان محفوظ وموفق بدار. آمين يا رب العالمين.
هر كجا هستيد براي سلامتي هر سه آقايمان سه صلوات.
Iran, Islamic Republic of
رژیم اشغالگرقدس باید بداند تجاوز به حریم هوای دیگران یعنی چه؟سید حسن کارش فوق العاده بود تمام طرها ونقشه های آن رژیم نامرد را یکجا تبدیل به پنبه می کند.