جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نماینده آل‌خلیفه عضوکمیته‌حقوق‌بشر شد!

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 249023
در اتفاقی عجیب و در شرایطی که سرکوب و قتل و بازداشت مردم بحرین توسط رژیم آل خلیفه ادامه دارد در نشست اخیر شورای حقوق بشر نماینده دولت بحرین به عنوان عضو کمیته حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شد!
به گزارش جهان به نقل از مهر، بیست و یکمین نشست شورای حقوق بشرسازمان ملل روز جمعه ۷ مهر ۹۱ با تصویب ۳۲ قطعنامه و همچنین انتصاب سه گزارشگر ویژه و سه عضو جدید کمیته مشورتی به کار خود پایان داد. در نشست عصر روز جمعه ، شورا سه نفر از اعضای جدید کمیته مشورتی در ظرفیت فردی و کارشناسی خود را از سه منطقه جغرافیایی شامل آفریقا ، اروپای غربی و سایر کشورها و آسیا منصوب کرد . در این ارتباط ، سعید محمد الفیحانی از کشور بحرین بعنوان نامزد منطقه آسیا انتخاب شد.

نامزد بحرین طی نامه ای به رئیس شورا اعلام کرده بود که از کلیه مشاغل دولتی خود در وزارت امور خارجه و وزارت حقوق بشر و توسعه اجتماعی دولت بحرین استعفاء داده است. اگر چه در گزارش بیان شده است که انتخاب فرد بحرینی طی یک روند آئین نامه ای صورت گرفته و اساس کمیته مشورتی تأثیر چندانی بر شورا ندارد. ولی در این خصوص چند نکته قابل طرح است :

عضو بحرینی تا همین روزهای اخیر کارمند دولت بحرین بوده و به منظور عضویت در این شورا استعفا داده است و در جریان حضور هیئت بحرینی در ژنو ، رایزنی هایی برای گزینش وی صورت گرفته است.

انتخاب این فرد در شرایطی صورت می گیرد که همزمان با برگزاری نشستهای بعدی بیست و یکمین نشست شورای حقوق بشر ، چندین نفر از مردم بحرین شهید شده ، دهها تن مجروح ، عده ای از پزشکان به حبس و بسیاری از فعالان حقوق بشر در زندان شکنجه شده اند و شورا هیچ توجهی به این موضوعات نکرده است

نقض فاحش حقوق بشر به صورت روزانه در بحرین رخ می دهد و بطور مستقیم دولت بحرین مسئول این شرایط است و مردم بحرین و گروههای معارض اعلام کرده اند دولت بحرین هیچ یک از تعهدات بین المللی خود را انجام نداده است.

نماینده کشوری به عضویت شورای مشورتی در آمده که بیش از ۱۷۰ مورد توصیه از شورای حقوق بشر برای رعایت این حقوق دریافت کرده است.

علیرغم اعلام حقایق از سوی معارضین ، شورا تـوجهی به آنان نکرد این مسائل نشان می دهد که شورا به دلیل منافع برخی کشورها با نگاه ابزاری ، موضوع حقوق بشر را مورد بررسی قرار می دهد .و اساس تصمیم گیریهای شورا استانداردهای دوگانه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *