پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

تولید خودرو کاهش یافت

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 249021
جديدترين آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت بيانگر كاهش ۶۶.۲ درصدي توليد انواع خودرو در شهريور و كاهش ۴۲ درصدي توليد اين محصول در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، طبق آمار رسمي منتشر شده، در شهريورماه امسال توليد انواع سواري ۶۶.۱ درصد، وانت ۶۸ درصد، ميني‌بوس و ميدل‌باس ۹۶ درصد، اتوبوس ۷۰.۳ درصد، كاميونت، كاميون و كشنده ۵۷.۸ درصد، ون و آمبولانس ۱۰۰ درصد نسبت به شهريور سال گذشته كاهش نشان مي‌دهد.

در شش ماهه نخست امسال نيز توليد انواع محصولات سواري ۴۲.۳ درصد، وانت ۳۹.۹ درصد، ميني‌بوس و ميدل‌باس ۹۲.۷ درصد، اتوبوس ۶۲.۲ درصد، كاميونت، كاميون و كشنده ۳۲.۸ درصد و ون و آمبولانس ۱۰۰ درصد نسبت به شش ماه نخست سال گذشته كاهش يافته است.

به اين ترتيب آمارهاي توليد صنعت خودرو كشور كاهش ۶۶.۲ درصدي را در شهريورماه و ۴۲ درصدي را در شش ماهه نخست امسال نشان مي‌دهد.

در شهريورماه امسال در حالي ۵۳ هزار و ۲۷ دستگاه انواع خودرو توليد شد كه آمار توليد شهريور سال گذشته ۱۵۶ هزار و ۹۵۸ دستگاه بوده است. توليد خودرو در شش ماهه نخست امسال نيز ۴۵۹ هزار و ۴۴۰ دستگاه بود در حاليكه در شش ماه نخست سال گذشته ۷۹۲ هزار و ۲۸۶ دستگاه خودرو توليد شد.

اين وضعيت در حالي است كه پيش از اين معاون امور صنايع و اقتصادي وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار كرده بود كه افت توليد خودرو از مهرماه متوقف خواهد شد به‌گونه‌اي كه توليد انواع محصولات خودرويي در مهر امسال برابر با مهر ماه سال گذشته خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *