جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

عامل اکثر سکته‌های قلبی چیست؟

شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۴:۲۱
کد مطلب: 248198
سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: چربی خون بالا عامل بیش از نیمی از سکته‌های قلبی است و از هر پنج سکته‌ مغزی، یک مورد به علت چربی خون بالا اتفاق می افتد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، ˈزهرا عبداللهیˈ با اشاره به آنکه چربی، نوعی ماده غذایی و یکی از ترکیبات مهم مورد نیاز بدن انسان است، افزود: با حذف چربی ترانس(روغن جامد) و جایگزین کردن آن با روغن های مایع می توان از 40 درصد مرگ های ناشی از بیماری قلبی عروقی پیشگیری کرد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، وی گفت: میلیاردها سلول در بدن برای تبادل فرمان های عصبی و محافظت بافت ها در برابر بعضی از شوک های محیطی مانند سرما و سایر فعالیت های خود به چربی نیاز دارند و تمامی بافت های عصبی، سلول های مغزی و غشای سلول های بدن از چربی است.

این متخصص تغذیه ادامه داد: مصرف زیاد چربی ها، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، افزایش فشار خون و بیماری دیابت را افزایش می دهند و در کشورهایی که دریافت روغن‌های جامد، لبنیات پرچرب، کره، مارگارین و چربی‌های موجود در گوشت قرمز و فرآورده‌های گوشتی بالاست، مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلب و عروق نیز بالا است.

عبداللهی ادامه داد: مصرف زیاد مواد غذایی پر چرب، به خصوص چربی های حیوانی و گوشت قرمز خطر ابتلا به سرطان پستان، روده بزرگ و پروستات را افزایش می دهد.

وی گفت: بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها مهمترین علت مرگ و میر در کشور هستند که یکی از دلایل آن الگوی غلط مصرف روغن های خوراکی و مصرف غذاهای چرب و سرخ شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *