پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

افغان‌ها دستمزد خود را دلاري مي‌خواهند!

سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 247677
نماينده مردم شاهين‌شهر، ميمه و برخوار در مجلس با ضعيف ارزيابي کردن عملکرد دولت و مسئولان در زمينه خارج کردن اتباع بيگانه از کشور اعلام کرد: فرصت‌هاي شغلي موجود در کشور به جاي آنکه نصيب ايراني‌ها شود و مشکل بيکاري جوانان را برطرف نمايد حلال معضل بيکاري افغاني‌هاي مقيم کشور شده است.
به گزارش جهان، مردم سالاری نوشت: نماينده مردم شاهين‌شهر، ميمه و برخوار در مجلس با ضعيف ارزيابي کردن عملکرد دولت و مسئولان در زمينه خارج کردن اتباع بيگانه از کشور اعلام کرد: فرصت‌هاي شغلي موجود در کشور به جاي آنکه نصيب ايراني‌ها شود و مشکل بيکاري جوانان را برطرف نمايد حلال معضل بيکاري افغاني‌هاي مقيم کشور شده است.

حسين‌علي حاجي دليگاني با بيان اينکه اتباع خارجي که اغلب به صورت غيرمجاز وارد خاک ايران شده و ساليان متمادي است از ميهمان نوازي ملت ايران سوء استفاده کرده اند افزود:اين بيگانگان به تدريج بازار کار داخلي را قبضه کرده اند و با دست و پا کردن شغلي براي خود، چنين احساس مي‌کنند که در کشورمان حق آب و گل دارند.

وي با بيان اينکه حداقل نيمي از فرصت‌هاي شغلي موجود در استان اصفهان را اتباع بيگانه اشغال کرده اند تصريح کرد: وجود افغاني‌ها موجب جا ماندن کارگران ايراني از عرصه کار شده است و معضل بيکاري را در اين منطقه دامن مي‌زند. حاجي دليگاني ادامه داد: سهولت در ورود و خروج اتباع خارجي و به کارگيري آن‌ها در فعاليت‌هاي مختلف شغلي، تهديد جدي براي نيروي کار داخلي به شمار مي‌آيد و اين در حالي است اين اتباع بيگانه حقوق خود را نيز بر اساس نرخ دلار از کارفرمايان مطالبه مي‌کنند که اين امر مقرون به صرفه نيست.

نماينده مردم شاهين‌شهر، ميمه و برخوار در مجلس با اشاره به اينکه با ورود ماشين و مکانيکي شدن بيشتر کار‌ها جوانان ايراني به خوبي مي‌توانند روند کار‌هاي سخت را نيز در دست بگيرند افزود: خارج کردن افغاني‌ها از بازار کار موجب کاهش نرخ بيکاري جوانان ايراني در سراسر کشور مي‌شود.

عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس به خانه ملت گفت: بي توجهي کارفرمايان و مديران از يک سو و عدم کنترل جدي مسئولان کشور بر ورود و خروج اتباع بيگانه موجب از بين رفتن فرصت‌هاي شغلي براي جوانان ايراني شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *