چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

درمان نازایی با دارویی ایرانی

دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 247434
محققان يك شركت دانش بنيان دارويي موفق به توليد صنعتي داروي درمان ناباروري ناشي از نامناسب بودن سطح هورمون FSH شدند كه گامي در جهت دسترسي آسان به روش‌هاي درمان ناباروري براي تمامي زوج‌هاي نيازمند درمان است.
به گزارش جهان، دكتر مهبودي، مجري طرح و عضو هيات علمي انستيتو پاستور ايران در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه داروي «سينال – اف» (Cinnal-F) باعث افزايش تخمك‌گذاري در زنان مي‌شود، گفت: كارآزمايي باليني اين دارو در بيمارستان‌هاي امام (ره) و شريعتي صورت گرفته و تا يك سال آينده هم ادامه خواهد داشت. در حال حاضر هم اين دارو مجوزهاي ورود به بازار را دريافت كرده و در حال قيمت‌گذاري است كه اميدواريم تا پايان مهر ماه وارد بازار شود.
 
مسؤول واحد تحقيق و توسعه شركت دانش بنيان توليد كننده داروي «سينال – اف» افزود: سالانه 14 ميليون دلار نمونه خارجي اين دارو كه هر ويال آن 20 دلار قيمت دارد وارد مي شود كه داروي ايراني 30 درصد زير قيمت داروي مشابه به بازار عرضه خواهد شد.
 
عضو هيات علمي انستيتو پاستور ايران درباره كاركرد اين دارو گفت: در برخي موارد، ناباروري به علت عدم توانايي در رهاسازي تخمك‌هايي با قابليت بارداري مناسب در خانم‌هاست كه يكي از علت‌هاي اين پديده، نامناسب بودن سطح هورمون FSH در خون است كه درمواردي به نارسايي ثانويه تخمدان مي‌انجامد. جبران اين كمبود با تجويز مشابه‌ها زيستي هورمون FSH در بسياري از موارد به آزادسازي تخمك‌هاي مناسب و درمان ناباروري مي‌شود.
 
وي با بيان اين كه «سينال – اف» گونه نوتركيب هورمون FSH انساني است كه توسط محققان داخلي با استفاده از فناوري زيستي و با هزينه‌اي بسيار پايين توليد شده است، تاكيد كرد: از «سينال – اف« در درمان ناباروري در مردان و زنان استفاده مي‌شود. اين مولكول DNA نوتركيب از كشت دادن فرم تغيير يافته سلول‌هاي همسترچيني در راكتورهاي زيستي به دست مي‌آيد. از «سينال – اف» همچنين در فناوري باروري تقويت شده (ART) استفاده مي‌شود.
 
به گفته مهبودي، استفاده از «سينال – اف» ساخت داخل با اثرات بيولوژيك كاملا مشابه با نمونه خارجي و قيمت بسيار كمتر، گامي در جهت دسترسي آسان به روش‌هاي درمان ناباروري براي تمام زوج‌هاي نيازمند درمان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *