جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

کمبودمصالح در مناطق‌زلزله‌زده/تحویل 200واحد

يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 247293
معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه 200 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی تکمیل شده است گفت: ‌به شدت با کمبود مصالح ساختمانی برای ساخت واحدهای مسکونی در روستاها مواجه هستیم.
به گزارش جهان، فرید لطیفی در گفت‌وگو با فارس درباره آخرین اقداماتی که در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی انجام شده است اظهار داشت: 80 درصد آواربرداری درمناطق زلزله‌ زده به اتمام رسیده است و حدود 200 واحد مسکونی تکمیل شده است و در داخل این واحدها ساکن شده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه از مشکلات اصلی مناطق زلزله‌زده کمبود مصالح ساختمانی است بیان داشت:‌ به شدت کمبود مصالح در روستاهای زلزله‌زده آذربایجان شرقی احساس می‌شود و در این زمینه به کمک‌های مردمی نیاز داریم.
 
لطیفی با بیان اینکه اسکان موقت در مناطق زلزله زده در حال انجام است گفت:‌ برای افرادی که در این مناطق ساکن هستند اسکان موقت و کانکس‌هایی احداث شده است.
 
وی گفت: حدود 12هزار قرارداد ساخت کانکس منعقد شده که حدود 20 درصد از این کانکس‌ها در مناطق زلزله‌زده نصب شده‌ است.
 
معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور درباره پیشگیری از مشکلات احتمالی بارندگی‌ها در این مناطق اظهار داشت: چادرها مجهز هستند و بارندگی‌ها نفوذی به چادرها نمی‌کند و مشکلی با بارش بارندگی‌های احتمالی نداریم.
 
لطیفی با بیان اینکه در روستاها تا قبل از فصل سرما اسکان موقت زلزله‌زدگان به اتمام می‌رسد گفت:‌ اکثر اهالی روستاهای زلزله‌زده آذربایجان شرقی در داخل شهر نیز خانه دارند و در یک روستا از 110 خانوار، 12 خانواده ساکن دائم آن روستا هستند و بقیه در شهر خانه‌هایی دارند.
 
معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور بیان داشت: ‌از اهالی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی که در شهرها خانه دارند درخواست می‌کنیم اجازه دهند در مرحله نخست برای ساکنان دائم روستاهای زلزله زده خانه و سرپناه ساخته شود سپس در مرحله دوم نسبت به ساخت منازل آن افراد نیز اقدام می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *