جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

دوره طنزهای آپارتمانی دیگر تمام شده است

يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 247236
نویسنده و منتقد سینما و تلویزیون گفت: دوره سریال های طنز آپارتمانی در تلویزیون به سر آمده و دیگر اینگونه آثار مخاطب چندانی را پای این رسانه نمی کشاند.
به گزارش جهان، ˈمحمدرضا لطفیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا به مجموعه طنز ˈخانه اجاره ایˈ ساخته ˈشاهد احمدلوˈ از تولیدات شبکه سوم سیما اشاره کرد و افزود: این سریال یک عقب گرد برای کارگران آن به شمار می رود.
 
وی ادامه داد: احمدلو از کارگردانان با استعداد تلویزیون بویژه در حوزه طنز است و سال گذشته با ساخت سریال ˈسه دونگ سه دونگˈ که ماه رمضان پخش شد، نشان داد که استعداد خوبی برای ساخت آثار طنز دارد.
 
لطفی با بیان اینکه احمدلو در سری دوم خانه اجاره ای، اثر قابل قبولی را راهی آنتن تلویزیون نکرده است، گفت: خانه اجاره ای به شدت ضعیف است و می توان گفت که یکی از ضعیف ترین کارهای تلویزیون در چند سال اخیر به شمار می رود.
 
این منتقد سینما و تلویزیون تاکید کرد: در این مجموعه نه از داستان و قصه جذاب و نه از کارگردانی خوب و جذابیت های بصری خبری است، بلکه با یکسری بازیگر سر و کار داریم که به شکل تخت و روحوضی جلوی دوربین آمدند و سعی می کنند به فراخور خلاقیت خود، نمک کار را زیاد کنند.
 
لطفی با بیان اینکه بازیگران ˈخانه اجاره ایˈ مقابل دوربین رها شدند، توضیح داد: این تیپ سریال ها نیمه دوم دهه 70 به اوج خود رسید و سری اول ˈزیر آسمان شهرˈ از جمله بهترین اینگونه آثار بود اما سریال سازان و دست اندرکاران تلویزیونی هنوز فکر می کنند مخاطب امروز همان مخاطب دهه 70 است. باید توجه داشت که عمر این مجموعه ها به پایان رسیده و دیگر مخاطب چندانی ندارند.
 
وی گفت که باید قبول کرد که مخاطب امروز به شدت هوشمند بوده، چراکه با آثار روز دنیا در ارتباط است و خیلی خوب می تواند سریال خوب را از بد تشخیص دهد.
 
لطفی یادآور شد: افت سریال ˈخانه اجاره ایˈ تنها به کارگردان آن باز نمی گردد زیرا این مجموعه از ابتدا در جذب مخاطب موفق نبود که با تغییر کارگردان، ریتم کار تغییر کند؛ ˈخانه اجاره ایˈ از کلیشه های رایج دهه 70 از جمله ذوق زدگی اهالی ساختمان از حضور یک بازیکن مطرح فوتبال استفاده می کند که دوره آنها به سر آمده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *