پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

پنجره 152 منتشر شد

شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 247039
«مهر پدری در کشاکش عدالت و سیاست» عنوان پرونده جدید "هفته نامه پنجره" در شماره 152 است؛ پدر و پسری که مردم سیاسی ایران به خوبی می شناسندشان و این روزها با بازگشت پسر و تغییر موضع پدر بیشتر بر سر زبان ها افتاده‌اند.
پنجره 152 منتشر شد
به گزارش جهان، در روز‎های ابتدایی هفته گذشته بود که بالأخره "مهدی هاشمی" پس از سه سال حضور در لندن به ایران بازگشت تا پس از سال‎ها، انتظار مردم به پایان برسد و مهدی هاشمی که پرونده‎‎های خاک‎خورده‎ای در زمینه‎‎های سیاسی و اقتصادی داشت روانه زندان اوین شود آن هم بلافاصله پس از اجرای حکم خواهرش؛ این گونه بود که تابوی مصونیت فرزندان "آیت‎الله هاشمی" نیز شکسته شد.

سرویس "سیاست" پنجره به بهانه بازگشت مهدی هاشمی به ایران در پرونده‌ای با نام «پایان روزهای خوش آقازاده»، تلاش کرده است که با نگاهی بی‎طرفانه و از دیدگاه جریانات مختلف سیاسی، موضوع بازگشت مهدی هاشمی مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان اتفاقات پیش رو را بر اساس این تحلیل‎ها پیش‎بینی کرد.

مصاحبه‌ با "یاسر هاشمی" در مطلبی با عنوان «مهدی برای محاکمه آمده است»، بررسی ابعاد مختلف اتهامات مهدی هاشمی در گفت و گو با "عباس سلیمی نمین"، نگاهی به عملکرد مهدی هاشمی در عرصه سیاست در «عاقبت آقازاده ای که هوس سیاست کرد»، بررسی نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در بازگشت فرزندش در گفت وگو با "مجتبی ذوالنور" در «محاکمه آقامهدی به‎نفع هاشمی است»،‎ «یک پروژه انگلیسی» تحلیلی بر دلایل ورود مهدی هاشمی به ایران در مقطع کنونی، «فعالیت فرزندان هاشمی همیشه قانونی بوده است» در گفت وگو با "صادق زیبا کلام" و... از جمله مطالبی است که در این پرونده برای علاقه‌مندان به این موضوع تهیه شده است.

پرونده "سبک زندگی" شماره 152 پنجره اختصاص به موضوع تربیت کودک تا پایان هفت سالگی دارد. بایسته‎‎های تربیت فرزند در این دوران حساس و نسبت تربیت با پدیده‎‎هایی مثل مهدکودک، تلویزیون و بازی از جمله مطالبی است که در این پرونده به بحث گذاشته شده است.

بررسی آسیب‎‎های مهدکودک برکودکان، تأملی در نیازهای پیدا و پنهان کودک از دیدگاه عین صاد، بررسی ارزش‎‎های مادری و لزوم اهمیت قائل شدن برای آن، بایسته‎‎های تربیت اقتصادی، دوگانگی‎های تربیتی و بررسی تأثیر تلویزیون بر تربیت کودکان از جمله مباحثی است که با عناوینی همچون «تجارت خانه یا تربیت خانه؟!»، «روزی روزگاری بازی اشکنک داشت...»، «کودک مستقل و متفکر»، «جامعه اسلامی مادر مدار است»، «کار عار نیست حتی برای کودک شما»، «مهدکودک ارمغان سوسیالیسم و جامعه گرایی است» و «چرا نباید برقصم؟!» در پرونده سبک زندگی این هفته به آن پرداخته شده است.

"باشگاه گزارشگران" نیز این‌بار با پنج گزارش میهمان صفحات پنجره 152 است. گزرشی از حواشی و متن سفر رئیس جمهوری به نیویورک با عنوان «همه تلاش‌های احمدی نژاد برای آشتی کنان!»، گزارشی از واکنش بازار ارز به آغاز فعالیت مرکز مبادلات ارزی با عنوان «دلار سهمیه‌بندی شد»، «رعدی که برقش در آسمان می زند» نگاهی به جدیدترین عضو خانواده پدافندی ایران، «اسکاربازی به سبک ایرانی» که به دلایل از دست رفتن فرصت حضور فیلم «یک حبه قند» به نمایندگی از سینمای ایران در اسکار می پردازد و «تنیده در ذات حج» گزارشی از خبر حذف مراسم برائت از مشرکین در حج ابراهیمی، گزارش های این هفته باشگاه را تشکیل می دهد.

سرویس "جهان اسلام" مختصری است درخصوص سال‎‎های حیات و گوشه‎ای از فعالیت‎‎های مجاهد بزرگ و عالم عامل آیت‎الله "سیدمحمدباقر حکیم" با عنوان «حکیم فقاهت و سیاست»که صحت مسیر و شیوه حیاتش در طول بیش از نیم قرن با شهادت زیبایش امضا شد.

آشنایی با سه نسل خاندان حکیم در گفت‎وگو با سید محسن حکیم، گذر و نظری بر پیشینه و تبار یکی از اصیل‎ترین خاندان‎‎های سادات تاریخ تشیع با عنوان «خاندانی با 65 شهید» که به واکاوی خاستگاه تاریخی سادات آل طباطبایی حکیم» می‌پردازد، بررسی ابعاد گوناگون شخصیتی شهید محراب "سید محمدباقر حکیم" در گفت و گو با محمد مهدی شریعت مدار و... از جمله مطالبی است که در این پرونده در انتظار خوانندگان خود است.

حاج‎سعید حدادیان، مداح و ذاکر اهل‎بیت و شاعر و شعرشناس آیینی این هفته میهمان "چارسو" است. پنجره ماضیه همچنان به روی گذشته باز است و کافه هنر،  بازخوانی تاریخ و توئیت تاریخی پیش روی شماست و تصاویری کمتر دیده‎شده به‎همراه بریده‎ای از جراید سال‎‎های آغازین انقلاب در چارسوی این هفته شما را به سیر و تماشا فرا می‎خوانند.

در مجله "برون مرزی" این هفته نیز شاهد گزارشی‌هایی با عنوان «کپی برابر اصل القاعده»، «واکنش طلبکارانه رسانه‎‎های آمریکا»، «پایان حکمرانی شبه نظامیان» و «کمک های مالی سعودی و نیروهای ویژه اسکاندیناوی» هستیم.‎
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *