پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۴۱

پاسخ کیهان به روزنامه شرق/ بازخوانی یک وصیت نامه

شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۴۹
کد مطلب: 247015
وصيت نامه اين شهيد بزرگوار نمونه اي از هزاران منظومه كامل از «درس زندگي» شهدا براي نسل هاي آينده است كه به زبان ساده بر روي كاغذ نگاشته شده است.
به گزارش جهان، کیهان نوشت:
در حالي كه جهان اسلام و بخصوص قلب ملت شريف ايران اسلامي همچنان آكنده از خشم و نفرت نسبت به اهانت كارگردان آمريكايي- صهيونيستي به ساحت مقدس نبي مكرم اسلام حضرت محمد مصطفي(ص) است، هفته گذشته و در ايام گراميداشت هفته دفاع مقدس، روزنامه شرق در حركتي مشكوك و سؤال برانگيز اقدام به چاپ كاريكاتوري موهن عليه ايثارگران، شهدا و رزمندگان 8 سال نبرد حق عليه باطل كرد.

اين روزنامه حامي جريان فتنه در كاريكاتور خود كه 4 مهر 91 چاپ كرد، صف هايي كه رزمندگان 8 سال دفاع مقدس پيش از انجام عمليات ها تشكيل مي دادند و سربندهاي متبرك به عبارت هاي «يا زهرا (س)»، «يا حسين (ع)»، «يا مهدي (عج)» و... را در صفي واحد بر پيشاني يكديگر مي بستند مورد تمسخر قرار داده و تصويري موهن ارائه نموده كه در آن هر رزمنده اي چشم بندي را بر روي چشم نفر جلويي مي بندد.

متعاقب اين اقدام موهن، روزنامه مذكور توسط هيات نظارت بر مطبوعات توقيف و پرونده آن به دادگاه ارجاع شد. نحوه برخورد با گردانندگان و عوامل پشت پرده اين روزنامه، موضوع اين نوشته نيست، اما نكته اي كه ضرورت دارد يك بار ديگر براي كساني كه هنوز ماهيت و ابعاد دفاع مقدس را درك نكرده و يا اينكه حافظه تاريخي خود را به دست فراموشي سپرده اند، روشن شود، نيت و هدف غايي رزمندگان در دفاع از ارزش ها و آرمان هاي انقلاب اسلامي است.

با مروري بر وصيت نامه هاي شهدا، تبعيت از رهبري كه آن را در ادامه پيروي از امام معصوم(ع) مي دانستند، جان نثاري، در راه اسلام ناب محمدي(ص)، حفظ ميهن اسلامي و نواميس مردم از دست اندازي بيگانگان، احياي ارزش ها و تداوم خط سرخ شهادت كه به وضوح در تمامي وصيت نامه، قابل مشاهده است.

اي كاش گردانندگان روزنامه شرق و عوامل اين اقدام موهن قبل از ارتكاب به چنين جرمي نابخشودني، حداقل وصيت نامه چند شهيد بزرگوار را ورق مي زدند تا اين چنين چشم بسته و كوركورانه به آرمان هاي انقلاب، جان نثاري رزمندگان و خون شهدا خيانت نمي كردند.

چه زيبا نگاشت شهيد «رمضانعلي معصومي» شهيدي از روستاي آزران از توابع شهرستان كاشان كه در وصيت نامه خود براي جاهلان امروز نوشت: «ما با چشم باز شهادت را انتخاب كرديم».

وصيت نامه اين شهيد بزرگوار نمونه اي از هزاران منظومه كامل از «درس زندگي» شهدا براي نسل هاي آينده است كه به زبان ساده بر روي كاغذ نگاشته شده است.

بخشي از وصيت نامه شهيد رمضانعلي معصومي

«از برادراني كه جنازه مرا غسل و كفن مي كنند تقاضا دارم كه دست هاي مرا از كفنم بيرون بگذارند مي خواهم به دشمن بگويم كه با دست خالي از دنيا رفتم. هيچ چيزي به همراه خودم نبردم و چشم هاي مرا باز بگذارند تا به دشمن بفهمانم كه ما با چشم باز شهادت را انتخاب كرديم. از ملت مسلمان ايران مي خواهم امام را تنها نگذارند. پيرو ولايت فقيه باشند كه سرنوشت يك كشور اسلامي زير نظر ولايت فقيه مي باشد. از برادران و خواهران منحرف تقاضا مي كنم كه بدامان اسلام باز آيند اگر مي خواهند رستگار شوند. خداوند ان شاءالله در فرج امام مهدي(عج) تعجيل كند و ما را يكي از سربازان آن حضرت قرار دهد و شهداي ايران را با شهداي صدر اسلام محشور بگرداند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کاریکاتور شرق ارتباطی با دفاع مقدس نداشت...
.....! ولش نکن .
Iran, Islamic Republic of
شرق نشینان از اول هم ........بوده و هستند آنها از فرزندان همانهایی هستند که کاریکاتور امام را کشیدند....
محال است که بدون برنامه ریزی چنین کاری کرده باشند...
میبینید که در دنیا شروع به توهین و جسارت کردند و مزدبگیران داخلیشان هم طبق همان برنامه آغاز به کار کردند
United States
سلام. از کیهان بخاطر این نوشته بجا تشکر میکنم.
دوستی که نظر دادند این کاریکاتور ربطی به دفاع مقدس نداشت باید پرسید پس به چی ربط داشت؟
در ضمن اگر هم نیت پدید اورنده توهین نبوده ولی همگان با مشاهده این تصویر یک چیز به ذهنشان خطور می کند
توقيف شرق برنامه روزنامه و.......... بود
Iran, Islamic Republic of
روزی نامه شرق ستون ......غرب در میان مطبوعات ایران است کار این روزنامه جز ......... و انعکاس نظرات و منافع غربی ها در ایران نبود و بسیجیها ضربات کوبنده به غرب و مزدوران غرب همواره وارد کرده و می کنند شرق دارد از بسیجی ها انتقام می گیرد چون در مقابل اربابان آنها مقتدرانه ایستاده اند.
Iran, Islamic Republic of
عزیزی که نوشتی ربطی به دفاع مقدس نداشت. کاریکاتر یک تصویر بدون شرح است و با توجه به شهودات مردم نزدیکترین مفهوم از آن استنباط میشود. در اینجا هم همینطور است. بعید میدونم کسی این لحظه را در عکس ها ندیده باشد. حتی فیلم لیلی با من است هم این تصویر را مصور کرد
Iran, Islamic Republic of
در رابطه با کامنت اول که نوشته این کاریکاتور ربطی به دفاع مقدس نداشت چرا در هفته دفاع مقدس این کاریکاتور در روزنامه چاپ شده

اگر ربطی نداره برداشت شما ازاین کاریکاتور چیست ؟
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
با سلام. اين موضوع ارتباطي به كيهان ندارد چون صاحب نظر مطبوعاتي نيست!........
Iran, Islamic Republic of
"کاریکاتور شرق ارتباطی با دفاع مقدس نداشت..."
په نه په ارتیاط با سام باسیل داشت!
این شخصی که نظر داده کاریکاتور روزنامه شرق ارتباطی با دفاع مقدس نداشت ، توضیح بده پس در هفته دفاع مقدس به چه چیزی ربط داشته ؟ به قیمت گوشت و مرغ مربوط بوده یا به حوادث فتنه سال 88 یا تحهیز نکردن پراید به کیسه ایمنی هوا ؟؟؟ چرا مثل کبک سرتونو تو برف می کنید ؟ این روزنامه های زنجیره ای از الان فاز مظلوم نمایی را آغاز کرده اند . حتم دارم پس از چند ماه که تنور انتخابات کمی گرمتر شد یکی دیگر از این روزنامه ها دست به اقدامی خواهد زد تا حتماً توقیف شود . در آن هنگام است که در بوق و کرنا اعلام می کنند که (( وا ایرانا !! وا حقوق بشرا !! وا آزادی بیانا !! وا سبزا !!! و.....)) به یاد آن فرمود حضرت سجاد (ع) افتادم که فرمودند : < خدارا شاکرم از اینکه دشمنان ما را از احمقها آفریدی > و در آخر این کلام وحی همیشه چراغ راه ما خواهد بود : (( و مکروا و مکر الله والله خیر الماکربن))
Iran, Islamic Republic of
شرق نگو، بگو غرب
Iran, Islamic Republic of
برای شرق متاسفم
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی کاریکاتور شرق چشم بند سیاه بود نه سربند رنگی مقدس. انصاف وشرافت هم خوب چیزیه
اگر ارتباط با دفاع مقدس نداشت . پس حتما مرتبط با ......بنده بوده است.
Iran, Islamic Republic of
جوگيري و شانتاژ تا كي؟
با اين برداشت هاي سطحي آبروي بچه ........ هم مي بريد
كجاي اون كاريكاتور به دفاع مقدس مربوط مي شد؟!...
لطفا توضیح بفرمایید تا ما بفهمیم به چه موضوعی ارتباط داشت. بلکه دست از سر روزنامه شرق برداریم
Iran, Islamic Republic of
همانقدر کاریکاتور روزنامه شرق به دفاع مقدس ربط نداشت که تو به ...........ربط نداری
United States
اخلاق در این مملکت ......خودتان هم میدانید ان کاریکاتور ربطی به دفاع مقدس نداشت .
Iran, Islamic Republic of
وصیت نامه ی این شهید در یکی از پاورقی های کتاب "پایی که جامند" که اخیر مورد توجه رهبری هم قرار گرفته منتشر شد.
متاسفانه الان شماره صفحه اش یادم نیست
با سلام و احترام بیائید از ناحیه خودمان کمی آرامش به جامعه و مردم تزریق کنیم به دنبال جنجال و هیاهو های کاذب و مچ گیری که به هیچ وجه به نفع مردم وکشور نیست نباشیم . کجای این کاریکاتور را می توان به رزمندگان دفاع مقدس که بنده حقیر افتخار همراهی آنها را داشته ام می خورد ضمن اینکه خود کاریکاتوریست و سردبیر عنوان نموده اند به هیچ وجه منظورشان رزمندگان نبوده است آیا همین اعتراف کفایت نمی کند که موضوع را تمام شده تلقی کنیم و به فکر مسائل و مشکلاتی که جمهوری اسلامی ایران را تهدید می کند باشیم . با آرزوی سر بلندی ملت ایران
Iran, Islamic Republic of
بخاطر احترام به شهدا هم که شده این چرندیات ذهنی آقایان را منتشر نکنید
"کاریکاتور شرق ارتباطی با دفاع مقدس نداشت..."

اگه با دفاع مقدس ارتباط نداشت میشه بفرمائید پس با چی ارتباط داشت.... نکنه با بعضی از ماآ دما ی این زمونه که چشممان به حقیقت بسته است ؟ مثه جنابعالی !!
واقعا برای گردانندگان روزنامه شرق متاسفم
به دوستی هم که گفته ربطی به دفاع مقدس نداشته می گم که با چشم باز به کاریکاتور نگاه کنه
Iran, Islamic Republic of
اقایی که نوشته ربطی به دفاع مقدس نداشته اکر اندکی شعور (درحد ابتدایی نه ادونس پلاس!!) میداشت این حرف را نمی زد..
کاملا تابلو هست چه قصدی داشته

برادر یا خواهر بزرگوار گویا یکی از اون چشم بندها روی چشم شماست
پس به چی ربط داشت تو هفته دفاع مقدس
Iran, Islamic Republic of
آقاي دكتر كچوئيان به خوبي و منطقي كاريكاتور را توضيح داده اند
از اين صف ها ما ايراني ها اين روزها زياد داريم ... صف هايي كه در بعضي موارد بدون اينكه هزينه و فايده آنرا بسنجيم در آن شركت ميكنيم .. براي نمونه براي خريد مرغ . خريد سكه هاي پيش فروش در بهمن ماه سال گذشته . خريد ارز و ...
اينكه رسانه هاي بيگانه براحتي توانستند بوسيله يك تفسير عجيب تعدادي از سياستمداران و برادران رزمنده و بسيجي را دچار شك و شبهه بكنند زنگ خطري است براي ما كه براحتي بازيچه نقشه هاي آنان نشويم ...
هيچ نشاني از رزمندگان و بسيجيان در اين كاريكاتور نيست ... مگر اينكه خودمان تفسير خاصي از آن داشته باشيم ...
United States
خیلی بعید است شخصی که کاریکاتور را کشیده ندانسته چه دارد می کند.
United States
روزنامه شرق
کاریکاتور
اظهر من الشمسه منظورش رزمندگان بود.شک نکنید
Iran, Islamic Republic of
منظور کاریکاتوریست از این اثر این بوده است که در زمان دفاع مقدس رزمندگان پیشانی بند جهاد و شهادت بر پیشانی یکدیگر میبستند اما امروز مردم ما چشم های یکدیگر را میبندند. اگر دقت کنید در کاریکاتور هم هیچ نمادی از دفاع مقدس دیده نمی شود و وصف حال امروز ماست ، فقط به سبک دوران دفاع مقدس
Iran, Islamic Republic of
مدیر مسئولش گفته هدف ما هیچ وقت این نبوده و ما ویژه نامه برای دفاع مقدس منتشر کردیم. در ضمن برداشت ما از آن کاریکاتور دفاع مقدس نبود...
بسمه تعالی
راستی از خوذتان سوال کرده اید که هدف اصلی و یا "پشت پرده" اهانت های اخیر به مقدشات چیست؟ در ارتباط حداقل فکری این روزنامه با استعمارکران کمتر کسی شک و تردید دارد. حالا راز این اهانت و بزرگتر از آن اهانت به پیامبر خدا حضرت محمد (س) و فبل از آن قران مجید و فبل از آن ائمه (ع) چیست؟ برای آن است که دشمن می خواهد حساسیت و بیداری از یک سو و دامنه عکس العمل ما را از سوی دیگر بسنجد. به این کار "پایش عکس العمل حریف" نیز می گویند. در اینکه قدرت های استعماری و در راس آنها آمریکا از این "پایش" اهداف استعماری را هم دنبال می کنند که شکی نباید داشت. اما چه اهداف استعماری پشت این ماجراهای اهانتها به مقدسات می تواند نهفته باشند؟
یکی از آن اهداف ادامه بقای اسرائیل است. این موجود استعماری چون با زور سرنیزه در قلب جهان اسلام ایجاد شده است ، فاقد تاریخ و ریشه لازم برای بقای این غده سرطانی است. بنابراین آنها سعی می کنند با تحریف تاریخ و حتی سرقت تمدن و فرهنگ اهالی بومی این سرزمین یعنی فلسطینی ها و خلق داستان هایی مانند کشتار میلیونی یهودیان در جنگ دوم جهانی و تقدس آن داستان پردازیها با ابداع الفاظی نظیر "هولوکاست" ، بقای این رزژیم جعلی را استمرار بخشند. در همین راستا و برای "تاریخ سازی" طرحی برای تخریب مسجد القصی و بنای یک معبد صهیونیستی در دستور کار قرار گرفته است. عناصر تصمیم گیر این طرح فعلا با این توهین ها ، از سلمان رشدی تا قران سوزی و اهانت به رزمندکان اسلام و شهدا ، در واقع برای اجرای این پروژه مشغول پایش عکس العمل جهان اسلام و بویژه ملت مسلمان ایران هستند. استدعای بنده از شما عزیزان این است که حوادث سیاسی از این قبیل را که بیشتر شبیه یک سریال یا دانه های یک تسبیح اند را در ارتباط با طرح های استعماری بنگرید و تحلیل کنید. چون پشت این حرکات زشت و نفرت انگیز مسلما اهداف شوم استعماری نهفته اند. مهم این است که ما آن اهداف استعماری و نقشه هایی را که برای دستیابی به آن اهداف طراحی شده اند را با برسی این شواهد و قراین ، متوجه بشویم.
التماس دعا
اونايي كه ميگن اين كاريكاتور ربطي به دفاع مقدس نداشت بايد بدونن كه عكس بسيار معروفي شبيه به اين ماريكاتور وجود داره كه مربوط به زمان دفاع مقدسه
Iran, Islamic Republic of
خداوند عمر طولاني و با عزت به عمار انقلاب و ولايت ببخشد. شايد بعضيها از افکار و سخنان ايشان خوششان نيايد ولي بايد دانست گاهي حقيقت تلخ است
Iran, Islamic Republic of
آقای کچوییان دچار اشتباه در تطبیق شده اند .....
ضمن رعایت احترام وخارج نشدن از فضای ادب ونزاکت وخدای ناکرده بی تقوایی وبداخلاقی خدمت خواهران وبرادران کاربر محترم و خوب جهان نیوز موضوع سر بند ی که رزمندگان غیور هشت سال دفاع مقدس بعنوان نمادی از رشادت وارادت به ائمه(س)برپیشانی می بستنددرچند صحنه ازتله فیلمها وسینمایی استفاده میشد وعزیزانی که بااین فرهنگ اشنا هستند دقیقا برداشتشان از این کاریکاتور برداشتی است که توهین وبی ادبی وجفا صورت گرفته مگر اینکه خیلی بافرهنگ بسیج و جبهه و شهادت بیگانه باشیم که در اینصورت تفاسیری متفاوت خواهیم داشت واز طرفی چون اشنا نیستیم بعضا مسائل ومشکلات روز از قبیل اختلاس قیمت ارز و گرانی گوشت مرغ و... که دو مقوله جداست هر چند تمام مشکلات مادی وجود دارد اما این یک مشکل معنوی وسیاسی اجتماعی است امام راحل(ره)فرمودند هرگاه دیدید دشمن برای شما کف میزند بدانید کاری خلاف مصالح کرده ایدکه به مذاقش خوش امده روزی نامه ای که کاغذ باهزینه بیت المال رامیگیرد ونماد یک فرهنگ را هجو واستهزاء میکند انهم فرهنگی که همه اش عشق است وعشق به خوبیها خیلی جفا کرده ای اقای به اصطلاح کاریکتوریست خیلی
United States
آیا مشابه این عمل (به صف ایستادن و سر بند به پیشانی نفر جلو بستن ) را در حایی غیر از جبهه ها سراغ دارید؟ آن هم در هفته دفاع مقدس!
این کار چند ساله گردانندگان سایتهایی همچون جهان و.. و.... وسایر جبهه نرفته گان دیروز است که با گل آلود کردن آب بتوانند ماهی خود را بگیرند وپایه های قدرت وثروت خود را مستحکم تر کنند ./.
Iran, Islamic Republic of
لحن شریعتمداری تو این مقاله خوب بوده نسبتا
خداییش از حق نگذریم
بابا این بنده خدا خودش عاشق رزمنده هاست؛پدرش جانبازه؛میخواستن روزنامه رو توقیف کنن دنبال بهونه بودن
Czech Republic
شرق و همپالگی هایش بارها به مقدسات ملت توهین کرده اند اما هرگز محاکمه نشدند