پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

تنها بازمانده نسل اول خلبانان کشور+عکس

دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 246319
فرماندهان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسمی از خلبان ˈمحمد تقی فرآوردهˈ آخرین بازمانده نسل اول خلبانان ایرانی تجلیل کردند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، در مراسم روز یکشنبه تجلیل از خلبانان و پیشکسوتان شرکت کننده در اولین عملیات نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس به نام عملیات ˈ اولین پاسخˈ، از خلبان فرآورده که در اوایل قرن حاضر وارد نیروی هوایی کشورمان شده بود نیز تقدیر شد.

کاپیتان ˈمحمد تقی فرآوردهˈ که در سال 1295 متولد شده، سی و هشتمین خلبانی است که در نیروی هوایی ایران به کار مشغول شد.


وی در هشتم اسفند سال 1312 کار خود را به عنوان خلبان نیروی هوایی ایران در فرودگاه مهر آباد تهران آغاز کرد.

کاپیتان فرآورده از معدود خلبانان ایرانی است که تجربه شرکت در جنگ جهانی دوم را نیز دارا هستند.

فرآورده در این مراسم اظهار داشت: زمانی که کار خود را در فرودگاه مهرآباد شروع کردم، این فرودگاه فاقد امکانات بود و حتی آب نداشت و دیوار کشی نیز نشده بود.

مراسم تجلیل از خلبانان و پیشکسوتان شرکت کننده در عملیات های نیروی هوایی ارتش و دفاع مقدس ظهر امروز با حضور امیر سرتیپ ˈعبدالرحیم موسویˈ جانشین فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ ˈحسن شاه صفیˈ فرمانده نیروی هوایی ارتش، ˈسیدمحمدعلی آل هاشمˈ رییس اداره عقیدتی- سیاسی ارتش و جمعی از فرماندهان نیروی هوایی در مرکز آموزش های هوایی شهید خضرایی نیروی هوایی ارتش برگزار شد.

در این مراسم برخی خلبانان شرکت کننده در عملیات های روزهای آغازین دفاع مقدس به بیان خاطرات خود پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *