کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خاطرات سفیر مقتول آمریکا جنجال‌ساز شد

2 مهر 1391 ساعت 11:22

انتشار خبر کشف دفترچه خاطرات کریستوفر استیونز سفیر آمریکا در لیبی که همراه سه همکارش در جریان اعتراضات خودجوش چند روز پیش مردم شهر بنغازی علیه فیلم ضداسلامی آمریکایی صهیونیستی کشته شد، سبب بروز یک جنجال سیاسی و خبری در آمریکا شده است.


به گزارش جهان به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه آمریکا و شبکه تلویزیونی سی.ان.ن بر سر استفاده از متن خاطرات دفترچه خاطرات سفیر کشته شده آمریکا در لیبی از سوی این شبکه خبری، مقابل هم قرار گرفتند.

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه گزارش داد که این دفترچه توسط گروه خبری سی ان ان در ساختمان کنسولگری آمریکا در بنغازی کشف شد.

ˈفیلیپه رینسˈ Philippe Reines سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با انتقاد شدید از این اقدام سی.ان.ان گفت: این شبکه خبری با وجود مخالفت خانواده سفیر از مطالب دفترچه خاطرات در گزارش های خبری خود استفاده کرده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در ادامه انتقادهای خود، افزود: افرادی ابتدا دفترچه خاطرات فردی را که همراه سه آمریکایی دیگر کشته شد، از محل برداشتند، خواندند، کپی و به همکاران خود ایمیل کردند و زمانی که بگونه کامل حس کنجکاوی ها ارضا شد، خانواده و مقامات را از وجود آن آگاه کردند.

سی.ان.ان نیز در پاسخ اعلام کرده است: نخست گزارشی مبنی بر وجود این دفترچه خاطرات دریافت نکرده، اما در نهایت احساس کرده اند، مواردی که نیاز به گزارش کامل آن احساس می شود، وجود دارد.

سی.ان.ان در بیانیه خود آورده است: حق همگان است بدانند، دریافته ایم که چندین منبع بیم و هشدارتهدید را پیش از شکل گیری اعتراضات در بنغازی اعلام کرده بودند و اکنون این پرسش بوجود آمده که چرا از سفیر و دیگر افراد آمریکایی محافظت بیشتری نشده است.

این شبکه خبری علت خشم و حمله وزارت خارجه آمریکا از این موضوع را مطرح شدن چنین پرسش ها و ابهام هایی در مرگ استیونز خوانده است.

سی.ان.ان دفترچه خاطرات سفیر کشته شده آمریکا در لیبی را شامل هفت صفحه اعلام کرده و افزوده است: چهار روز برای دریافت اجازه استفاده از این دفترچه توسط خانواده استیونز سپری شد، زیرا خواسته بودند پیش از انتشار، متن آن را مطالعه کنند.


کد مطلب: 246129

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/246129/خاطرات-سفیر-مقتول-آمریکا-جنجال-ساز

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com