جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اين سينما و آن فوتبال كاملا به هم مي آيند!

يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 246123
اين سينما و آن فوتبال كاملا به هم مي آيند اما در مجموع هيچ كدامشان به مردم ما نه، نمي آيند...!
به گزارش جهان، آويني فيلم نوشت: سينماي ما هم براي خودش ماجراهايي دارد، مثل فوتبالمان، هم شهرت دارد و هم ثروت!

اين سينما و آن فوتبال كاملا به هم مي آيند اما در مجموع هيچ كدامشان به مردم ما نه، نمي آيند. از مسئولان مربوطه كه بگذريم آن هايي كه اطراف اين دو مقوله جمع شدند هم آدم هاي جالبي هستند، آدم هايي كه در فوتبال نامشان كارشناس و در سينما منتقد است.

اما جالب تر اينكه نه اين منتقدان توانسته اند يك فيلم بسازند كه حالا درست و درمان بودنش به كنار و نه آن كارشناسان خودشان براي يك دقيقه پا به توپ شده و يا تيمي را اداره كرده اند. يعني آخر، ماجرا همان كنار گود نشستن و ... .

ماجرا از اين قرار است كه رسانه هاي ما اعم از راديو و تلويزيون، روزنامه و سايت پر شده اند از مسائل مربوط به سينما و فوتبال. نظيرش برنامه روز گذشته راديو تهران. احتمالا كم مخاطب بودن اين راديوست كه باعث شده مسئولان رسانه ملي نظارتي بر عملكرد آن نداشته باشند.

در برنامه روز گذشته اين راديو قرار شد وضعيت فيلم هاي دفاع مقدس به مناسبت اين هفته به بررسي گذاشته شود. از مجري در باغ نبوده ي برنامه كه بگذريم مي رسيم به خود منتقددان هاي عزيز. كساني كه اطلاعاتشان در سطح چند خبر سايت و روزنامه اي بوده و بر مبناي اين اطلاعات حرف مي زدند.

مثلا يكي از همين منتقددان هاي جوياي نام كه البته سابقه مشخصي هم دارد در اظهار نظري جالب از يك ادعا براي حرف هاي بدون چارچوب و پيكربندي خود استفاده كرد و گفت: مثلا آژانس شيشه اي كپي برداري شده از بعد از ظهر... است!!

گرچه مجري برنامه كه انگار اولين بار بود اين ادعا به گوشش مي خورد به تعجب فرو رفت جوري كه مي شد دهان بازش را از همان پشت راديو ديد! اما ديگر زمان اين اطلاعات دسته چندمي كه روزگاري براي زدن ابراهيم سينماي ايران ساخته و پرداخته شد و روزنامه هاي دوم خرداد را پر كرد گذشته است، اينكه بياييم در يك برنامه، خيلي راحت درباره فاخرترين اثر سينمايي كشور دهان باز كنيم و ياوه بسارييم كار چندان سختي نيست چرا كه قبلا بودند آدم هايي كه براي بزرگ شدن خود بزرگان را به فحش مي كشيدند و البته نتيجه تنها افزودن عزت بر آن بزرگ بود.

اما در نهايت قطعا بايد يك عذرخواهي صورت بگيرد، عذرخواهي از اثر ماندگار و فاخر سينماي دفاع مقدس كه حرف نظام بود و هست، موضع نظام بود و هست و خواهد بود. بهتر است عزيزان جوياي نام نيز از روش هاي ديگري غير از تخريب چهره نظام و انقلاب براي رسيدن به شهرت استفاده كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *