جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

رونمایی از101کتاب آموزشی وکمک آموزشی

شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب: 245978
همزمان با آغاز سال تحصیلی و با حضور شهردار تهران انجام شد؛
همزمان با آغاز سال تحصیلی، 101 عنوان کتاب آموزشی و کمک آموزشی در مقطع پیش دبستانی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با حضور دکتر قالیباف در خانه فرهنگ فدک رونمایی شد.

به گزارش جهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این برنامه صبح امروز با عنوان رونمایی از نظام آموزشی خانه های کودک شهر شکوفه ها برگزار شد و طی آن علاوه بر رونمایی از کتاب های آموزشی مقطع پیش دبستانی، محصولات فرهنگی تولید شده برای این مقطع نیز معرفی و رونمایی شدند.

ضروت توجه همزمان به تولید و تعالی

دکتر قالیباف در این مراسم با تأکید بر اینکه تولید و تعالی دو مقوله مهم و غیر قابل تفکیک از یکدیگر هستند گفت: ساخت مترو و سد و تونل اقدام خوبی و لازمی است اما کافی نیست. اگر آثار این اقدامات در زندگی تربیتی، اخلاقی و اجتماعی تبلور یافت، کارنامه موفقی داشته ایم. امروز سرمایه اصلی کشور ما منابع انسانی و ملت هستند.

وی رونمایی از مجموعه کتب و محصولات فرهنگی در قالب نظام آموزشی خانه های کودک شهر شکوفه ها را آغاز راهی بزرگ برشمرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران وجه تمایز بسیار مشخصی با بقیه نظام ها و حکومت ها دارد و آن حوزه فکر، اندیشه، استدلال، منطق و گفتمانی است که در نظام اسلامی حاکم است.

قالیباف افزود: اگر تأثیر امکانات یک کشور در رفتارها، اخلاق و روابط اجتماعی متبلور نشود در حقیقت در مسیر رشد و تعالی قرار نگرفته و پیشرفتی حاصل نشده است. اگر در نظام اسلامی درک درست و فهم دقیقی از فرهنگ و دین نداشته باشیم، نمی توانیم به نقطه مطلوب برسیم.

وی با تأکید بر اینکه فی النفسه در اقتصاد مشکلی نداریم گفت: در حقیقت مشکل اصلی ما در این زمینه ریشه در فرهنگ، مدیریت و تربیت دارد و مسئله عدم حضور اقتصاددانان نیست. اگر تربیت درست با معنویت توأم شود، نتیجه آن در نسل های آتی مشخص خواهد شد.

طراحی بیش از 900 عنوان دوره آموزشی

امیر خوراکیان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به پیش بینی چهار عرصه آموزشی با عنوان "دین و اخلاق"، "عرصه اجتماعی"، "ادب و هنر" و "مهارت های عمومی" ذیل طرح تحول نظام آموزشی این سازمان، اظهار داشت: در قالب هر یک از این عرصه ها عناوینی تعریف شده و در مجموع تا امروز بیش از 900 عنوان دوره آموزشی با طراحی اهداف، محتوا و شرح دروس در سامانه سینا ثبت شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: سامانه سینا سامانه ای مشترک و هماهنگ در بحث آموزش در میان فرهنگسراهای پایتخت است. هم اکنون 88 مرکز آموزشی در تهران فعال هستند که در طول سال 21 هزار کلاس در این مراکز برگزار می شود و 300 هزار نفر- کلاس را تحت پوشش قرار می دهد. در حقیقت طرح تحول نظام آموزشی برای ارتقاء بهره وری و کیفی سازی برنامه های آموزشی سازمان طراحی شده است.

خوراکیان با تأکید بر اینکه سرفصل های آموزشی متناسب با فرهنگ عمومی جامعه انتخاب شده است گفت: برای نمونه در حوزه قرآن و حدیث 75 عنوان آموزشی، در حوزه گفتمان انقلاب 21 دوره و در عرصه مهارت های اجتماعی و فرهنگی 182 دوره شامل مباحثی نظیر مشارکت های اجتماعی، سواد رسانه ای، مهارت های کارآفرینی و تحکیم خانواده طراحی شده است.

خوراکیان به فعالیت 70 مهد کودک و مرکز پیش دبستانی با پوشش بیش از چهار هزار نوآموز در طول سال اشاره کرد و گفت: در بسته های آموزشی شهر شکوفه ها مباحث مرتبط با اخلاق، سلامتی، مباحث عاطفی و دینی، مهارت های زبانی، هنری، جسمی و حرکتی مورد توجه قرار گرفته است. این محصولات با تأکید بر الگوها و سبک زندگی ایرانی- اسلامی طراحی شده است.

وی رونمایی از 101 عنوان کتاب در حوزه شهر شکوفه ها را اولین گام طرح تحول نظام آموزشی عنوان کرد و گفت: مهندسی فکر سرفصل های آموزشی از افتخارات این دوره است اما این گام در حقیقت فاز نخست طرح تحول نظام آموزشی است که بر اساس مأموریت های فرهنگی سازمان با پشتیبانی فکری دنبال می شود تا نسبت به کیفیت ماندگار محصولات در دوره های آتی اطمینان داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *