سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

چگونه بهترين كيف مدرسه را انتخاب کنیم

پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 245601
بندهاي كيف نيز بايد بلند و نرم باشد تا كودك راحت تر بتواند آن را حمل كند. توجه داشته باشيد كه تمام وزن كيف مستقيما روي شانه ها قرار دارد. بندهاي كوله پشتي بايد بلند و قابل تنظيم باشد.
به گزارش جهان، با نزديك شدن به فصل پاييز و آغاز دوباره كلاس و مدرسه، بازار خريد لوازم براي بچه ها داغ است. در اين ميان شايد كيف يا كوله پشتي مهم ترين وسيله اي است كه در انتخاب آن بايد دقت زيادي داشت؛ چرا كه كيف هاي غير استاندارد و نامناسب تاثيرات سويي بر سلامت ستون مهره ها و عضلات بچه ها دارد.

بعضي از والدين هنگام خريد تنها به ظاهر كيف يا قيمت آن توجه دارند، اما نكات ديگري را نيز بايد مدنظر داشت. پس اگر به سلامت فرزندتان علاقمنديد حتما اين مقاله را بخوانيد:

مراقبت از ستون فقرات در كودكي ضامن سلامتي در بزرگسالي


بسياري از افراد از درد در ناحيه پشت و كمر رنج مي برند كه علت آن را در اغلب موارد بايد در دوران كودكي جست وجو كرد. در واقع شكل گيري مهره هاي پشت و كمر به دوران نوزادي بر مي گردد و به همين خاطر مراقبت از آسيب هاي احتمالي در اين دوران اهميت بسياري دارد . كودك بايد حداقل يك بار در سن 10 تا 11 سالگي و پيش از آغاز دوران بلوغ، تحت معاينات دقيق با شاقول قرار گيرد تا اگر مشكلي وجود دارد به موقع تشخيص داده شود. اگر كودك در ناحيه پشت و كمر احساس درد دارد، چندين جلسه فيزيوتراپي توسط پزشك براي او تجويز مي شود. در طي اين جلسات، فيزيوتراپ وضعيت صحيح قرار گرفتن مهره هاي پشت و كمر را براي كودك توضيح مي دهد و او را با روش هاي نادرست و مشكل آفرين آشنا مي كند. پس از آن پزشك با يك سري آزمايش هاي دقيق، از سلامت مهره هاي پشت و كمر كودك اطمينان خاطر پيدا مي كند. هر چه بيماري زودتر تشخيص داده شود، درمان راحت تر و موفق تر خواهد بود . عدم تشخيص انحراف ستون مهره ها در دوران كودكي ،زمينه بروز بيماري ها مختلفي را در آينده به وجود مي آورد.

از جمله وسايل دخيل در اين امر ميز تحرير و شيوه نشستن كودك است. ميز تحرير بايد متناسب با قد كودك انتخاب شود تا او مجبور نباشد براي انجام تكاليفش، خود را روي ميز خم كند. بهتر است سطح ميز حدود 10 درجه شيب داشته باشد. همچنين وجود وسيله اي زير ميز كه كودك بتواند پاهايش را روي آن قرار دهد، حتما لازم است.

توجه داشته باشيد كه مبلمان مناسب بايد راحت اما سفت باشد به طوري كه در هنگام تكيه دادن،پشت صاف باشد. كاناپه هاي خيلي نرم به مهره هاي كمر و پشت آسيب وارد مي كنند.

كيف مناسب بچه ها


در مورد كيف مدرسه بچه ها دقت داشته باشيد كه وزن كيف نبايد از 10% وزن كودك بيشتر باشد حتي بهتر است از اين هم سبك تر باشد، زيرا بچه ها در طي سال تحصيلي گاه مجبورند وسايل زيادي را با خود ببرند. درموارد بسياري عموما وزن كيف به 8 كيلو مي رسد. وزن كوله پشتي خالي نبايد براي كودكان بيشتر از 500 گرم و براي نوجوانان بيشتر از يك كيلوگرم باشد. همچنين نبايد خيلي بزرگ باشد چون كودك آن را با وسايل غير ضروري پر مي كند.

اگر قصد خريد كوله پشتي داريد، مدل مناسبي انتخاب كنيد كه از اندازه شانه هاي كودك بزرگ تر نباشد. در واقع بايد با سن، اندام بدن و سطح تحصيلي او هماهنگ باشد. در عين حال استفاده و حمل راحت آن نيز بسيار مهم است.

بچه ها معمولا وسايلشان را به هم ريخته در كيف مي ريزنند. به همين خاطر بهتر است جنس كيف محكم باشد تا صدمه اي به پشت او وارد نشود.

بندهاي كيف نيز بايد بلند و نرم باشد تا كودك راحت تر بتواند آن را حمل كند. توجه داشته باشيد كه تمام وزن كيف مستقيما روي شانه ها قرار دارد. بندهاي كوله پشتي بايد بلند و قابل تنظيم باشد. بندهاي خوب و مناسب، كيف را در وضعيت خوبي نگه مي دارند و از تكان خوردن جلوگيري مي كند.

كوله هاي چرخ دار


مزيت اين نوع كوله ها اين است كه كودك وزني را تحمل نمي كند، اما مشروط بر اينكه مسير رفت و آمد او پله نداشته باشد. اگر در طبقات دوم به بالاي آپارتمان بدون آسانسور زندگي مي كنيد و كلاس بچه نيز در طبقه دوم است، خريد اين نوع كيف ها نه تنها فايده اي ندارد بلكه به خاطر وزن سنگينش به هيچ وجه توصيه نمي شود.

همچنين بايد به او طريقه استفاده صحيح از آن را ياد داد تا آسيبي به پشتش نرسد. بنابر توصيه متخصصان ، كودك نبايد براي كشيدن كوله، بالاتنه را به جلو خم و پاهايش را به حالت كشيده نگه دارد. همچنين هنگام بلند كردن نيز كيف بايد در نزديك ترين فاصله با او باشد.
کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *