پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱
آزادی بیان در غرب/ وقاحت جدید غرب این بار در فرانسه؛

توهین به پیامبر 1.5 میلیارد مسلمان آزاد؛ انتشار عکس خاندان ملکه ممنوع!

چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 245507
آنچنان که روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل نوشته است، یک مجله فرانسوی که پیش از این اعلام کرده بود قصد دارد چندین کاریکاتور موهن را منتشر کند، امروز دست به این اقدام زد و چندین کاریکاتور موهن به پیامبر اسلام منتشر کرد.
توهین به پیامبر 1.5 میلیارد مسلمان آزاد؛ انتشار عکس خاندان ملکه ممنوع!
به گزارش سرویس سیاسی جهان، مجله فرانسوی «شارلی هبدو»، مجله‌ای است که امروز اقدام به انتشار این کاریکاتورها کرد. به نوشته فارس، سردبیر این نشریه پیش از این در برابر هشدارهای برخی مسئولان فرانسوی نسبت به تبعات این اقدام، اعلام کرده بود که انتشار این تصاویر نشان‌دهنده آزادی بیان است.
 
این مجله سال گذشته نیز کاریکاتورهای موهن دیگری را منتشر کرده بود که اقدام این مجله به بروز اعتراضات گسترده مسلمانان فرانسه و اروپا انجامید.
 
انتشار این تصاویر در حالی صورت گرفته است که هنوز اعتراضات گسترده مسلمانان جهان به انتشار فیلم موهن آمریکایی-صهیونیستی در سراسر جهان ادامه دارد. 
 
موضع شگفت آور نخست‌وزیر فرانسه
 
اما شگفت آور اینکه «ژان مارک آیرول»، نخست‌وزیر فرانسه امروز از ممنوعیت برگزاری هرگونه تظاهرات در پاریس در اعتراض به فیلم آمریکایی اهانت‌آمیز به اسلام خبر داد و اعلام کرد کسانی که از انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر شوکه شده‌اند، می‌توانند به دادگاه شکایت کنند!
 
وی در این باره اعلام کرد: «هیچ دلیلی وجود ندارد که ما اجازه دهیم در خصوص مسئله‌ای که به فرانسه ارتباطی ندارد، در کشورمان درگیری صورت گیرد. ما طغیان را نمی‌پذیریم.»
 
کشور فرانسه با داشتن ۵ تا ۶ میلیون مسلمان دارای بزرگترین جمعیت مسلمان اروپاست.
 
حمایت از افراد توهین کننده به مقدسات اسلامی که به اسم دفاع از "آزادی بیان" صورت می گیرد، مسلمانان دنیا را به این نتیجه قطعی رسانده که اسلام ستیزی از سیاست های بنیانی
بر اساس شعار مضحک غربی ها، توهین به مقدس ترین حقایق 1.5 میلیارد مسلمان "آزادی بیان" است و هرگز نمی توان مانع آن شد یا دست کم انتشارش را محکوم کرد اما ممنوعیت انتشار عکس های خاندان سلطنتی هرگز "آزادی بیان" را به خطر نمی اندازد و جرم قطعی محسوب می شود!
غرب از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه است.
 
توهین به پیامبر آزاد؛ انتشار عکس خاندان ملکه ممنوع!
 
بارزترین مثال در این باره موضوع هلوکاست است که حتی انتقاد از آن در بسیاری از کشورهای غربی جرم تلقی می شود و زندان دارد؛ کما اینکه برخی اساتید و مورخان غربی هم اکنون به همین بهانه زندانی هستند.
 
نمونه تامل برانگیز دیگر، "ممنوعیت انتشار تصاویر غیراخلاقی خاندان سلطنتی انگلیس" است که گویا نه در فرانسه و نه در انگلیس شامل آزادی بیان نمی شود؛ خلاف توهین به مقدسات 1.5 میلیارد مسلمان.
 
در همین راستا بود که روز گذشته و در پی شکایت زوج سلطنتی انگلیس از مجله فرانسوی به دلیل انتشار تصاویر عریان «کیت میدلتون»، دادگاه فرانسه انتشار این تصاویر را ممنوع و مجله را به ازای هر روز تأخیر در تحویل عکس‌ها به ۱۰ هزار یورو جریمه نقدی محکوم کرد.
 
چندی پیش هم روزنامه «دیلی‌میل» از ممنوعیت انتشار این عکس‌ها در مطبوعات و رسانه‌های انگلیس، خبر داد و نوشت: خاندان سلطنتی خشمگین، انتشار عکس‌ها در بریتانیا را ممنوع کرد. به همین دلیل اکثر رسانه‌های بزرگ انگلیس روز گذشته به سانسور این تصاویر روی آورده و آن‌ها را در صفحات خود منتشر نکردند.
 
تاکنون نه مقامات آمریکایی انتشار فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر اسلام را محکوم کرده اند و نه سران فرانسه انتشار کاریکاتور اهانت آمیز را که حتی همگان شاهد حمایت از توهین کنندگان به بهانه دفاع از آزادی بیان هستند.
 
بر اساس شعار مضحک غربی ها، توهین به مقدس ترین حقایق 1.5 میلیارد مسلمان "آزادی بیان" است و هرگز نمی توان مانع آن شد یا دست کم انتشارش را محکوم کرد اما ممنوعیت انتشار عکس های خاندان سلطنتی هرگز "آزادی بیان" را به خطر نمی اندازد و جرم قطعی محسوب می شود!

رسانه های و سایت های اجتماعی غربی مانند توئیتر و فیس بوک هم همین رویکرد را در پیش گرفته اند. به عنوان نمونه مطالب ضد صهیونیستی را فورا و به راحتی از سرور خود پاک می کنند و اجازه انتشار آنها را نمی دهند اما درخواست سراسری مسلمانان دنیا هم باعت نشده که توئیتر فیلم موهن به پیامبر اسلام را از سایتش حذف کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شعری از حجت الاسلام حجت اله قلی پور شاعر آیینی کشور درباره اهانت اخیر به ساحت مقدس پیامبر(ص) تقدیم می کنم:
ندیده هیچ رسولی بسان من آزار
جسارت است و اهانت مرام استکبار
هنوز خاطر من از یهود آزرده است
هنوز خون به دلم می کنند این کفار
برای خلق چو من مهربان کدامین عبد
برای دین خدا همچو من کدامین یار
تمام عرت اسلام و مسلمین از من
پناه عالمیانم به مؤمنین غمخوار
به یاد بدر و احد مسلمین قیام کنید
برای حفظ حریمم چو حیدر کرار
شکسته دشمن کافر دوباره حرمت من
سران پست عرب همنوای این اشرار
برای یاری قرآن ز خواب برخیزید
برای شوکت اسلام و ذلت کفار
کنون نه موقع خفتن که گاه بیداریست
برای خلق حماسه دو چشمتان بیدار
ولی امر شما مسلمین چو خامنه ایست
عنایتم همه دم بر شما بوَد بسیار
شعار وحدت امت پیام اسلام است
بوِد چو سیلی محکم به گوش استکبار
شتاب کن تو برادر شتاب کن برخیز
قیام کن تو برادر علیه این کفار