کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر، پورنگ و شادونه در جشن‌شکوفه‌ها

29 شهريور 1391 ساعت 12:59

مراسم جشن شکوفه‌ها امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش، عمو پورنگ، امیرمحمد و خاله شادونه در روستای کویج شهرستان هریس از مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی برگزار شد.


به گزارش جهان به نقل از فارس، امروز مراسم جشن شکوفه‌ها برای یک میلیون و 200 هزار دانش‌آموز در سراسر کشور برگزار شد و مراسم ویژه‌ای نیز با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاون آموزش ابتدایی و معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و مسئولان استان آذربایجان شرقی در مجتمع آموزشی روستای کویج از توابع آذربایجان شرقی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم عموپورنگ و امیرمحمد به اجرای برنامه شاد برای دانش‌آموزان پرداختند و سپس زنگ شکوفه‌ها توسط وزیر آموزش و پرورش با ذکر جمله «اشهد ان محمد رسول‌الله» در مدرسه روستای کویچ طنین‌انداز شد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با بیان اینکه امسال 25 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان جذب شده است، اظهار داشت: میانگین معدل این دانشجویان 18 است و در انتخاب آنها ویژگی‌های یک معلم رعایت شده است.

وی به ایجاد 9 هزار مجتمع آموزشی در طول سه سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: امروز که 29 شهریور است، اعلام می‌کنیم هیچ روستایی بدون معلم نیست و تمام کلاس‌های درس در سال تحصیلی جدید معلم خواهند داشت.

حاجی‌بابایی به شش ساله شدن دوره ابتدایی اشاره کرد و افزود: بررسی‌ها نشان داد که دوره شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان مقطع ابتدایی است و این مسیر در پنج سال امکان پذیر نیست، لذا دوره ابتدایی شش ساله تعریف شد.

وی با بیان اینکه ریل‌گذاری تحول بنیادین در آموزش و پرورش انجام شده است، گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند سند تحول را جز از راه قانون تغییر دهد.

وزیر آموزش و پرورش که با عموپورنگ مزاح می‌کرد، گفت: ‌از فردی می‌پرسند کلاس چندمی هستی؟ او می‌گوید ششم قدیم دکترای جدید.

بیگی استاندار آذربایجان شرقی نیز در مراسم جشن شکوفه‌ها به مصوبات هیئت دولت در این استان اشاره کرد و افزود: جلسه روز گذشته تا ساعت یک صبح ادامه داشت و مقرر شد هر خانه‌ای که تحویل داده می‌شود، هدیه‌ای نیز تحت عنوان بسته لوازم خانگی اهداء شود.

وی افزود: بسته لوازم خانگی شامل 5 میلیون ریال وسیله موردنیاز برای خانواده‌ها است.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار امیدواری کرد که با آغاز فصل سرما، بخشی از خانه‌ها تحویل مردم زلزله‌زده شود.

فیروز رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم اظهار داشت: نوشت‌افزار برای تمام دانش‌آموزان تهیه و توزیع شده است.

به گزارش فارس، مراسم جشن شکوفه‌ها که توسط عموپورنگ و امیرمحمد و در بخشی دیگر توسط خاله شادونه اجرا شد، از شبکه دوم سیما نیز پخش مستقیم داشت.

در این مراسم عکسی از 13 دانش‌آموز فوت شده منطقه خواجه که در حادثه زلزله جان خود را از دست داده بودند به صورت بنر در مکان مراسم نصب شده بود که یاد و خاطره آنها گرامی داشته شد.


کد مطلب: 245505

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/245505/وزیر-پورنگ-شادونه-جشن-شکوفه-ها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com