پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

حذف بیمه از شروط تعویض پلاک موتور

دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب: 245148
در حالی که صنعت بیمه تمام تلاش خود را برای بیمه شخص ثالث موتور سیکلت‌ها به کار گرفته، به نظر می‌رسد این بند از شروط تعویض پلاک این وسیله نقلیه حذف شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، کشور ما جزو کشورهای رکورددار تعداد سوانح رانندگی و به تبع آنان تلفات انسانی ناشی از آن در دنیاست و با وجود اقدامات خوب دستگاه‌های ذی‌ربط برای کاهش این سوانح و ارتقای فرهنگ ترافیک سالانه حدود 25هزار نفر از هموطنانمان قربانی این حوادث می‌شوند.

بخشی از این سوانح مربوط به موتورسیکلت‌ها است که معمولاً به دلیل شکل این وسیله نقلیه منجر به صدمات شدید و یا فوت راکب می‌شود.

آمارها حاکی از این است که حدود 7 میلیون موتورسیکلت در کشور فاقد بیمه‌نامه هستند و این مسئله موجب بروز بسیاری از مشکلات برای دارندگان این وسیله نقلیه شده است.

اما از یک ماه پیش و پس از دیدار رئیس کل بیمه مرکزی با یکی از هموطنان آسیب دیده ،‌ بیمه مرکزی با ابلاغ دستوری به شرکتهای بیمه خواستار اعمال حداکثر تخفیف در بیمه‌نامه شخص ثالث ‌برای دارندگان موتورسیکلت شد تا شاید از این طریق بتواند این افراد را مجاب به خرید بیمه کرده و بخشی از این تلفات کاهش یابد.

این در حالیست که از چند ماه پیش تا کنون پلیس راهنمایی و رانندگی در اقدامی، داشتن بیمه‌نامه شخص ثالث را از مدارک موردنیاز مالک برای تعویض پلاک و نقل و انتقال موتورسیکلت حذف کرده است.

ظاهراً این اقدام با توجیه افزایش رقم بیمه‌نامه شخص ثالث موتورسیکلت و به اصطلاح حمایت از دارندگان آن صورت گرفته است، در حالی که وجود بیمه‌نامه در بین این مدارک می توانست تاثیری هر چند کم در افزایش خرید این بیمه‌نامه داشته باشد.

به نظر می‌رسد برای فراگیر شدن یک فرهنگ در جامعه و نهادینه کردن آن باید تمام سازمانهای ذیربط با هماهنگی کامل در یک مسیر مشخص حرکت کنند در غیر این‌صورت تلاش‌ها به هدر خواهد رفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *