سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

آمار سیم‌کارت‌های فعال در کشور

جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب: 244548
18 سال است كه سيم‌كارت به كشور ايران وارد شده است و هر روز هم به مشتركان اپراتورهاي تلفن همراه افزوده مي‌شود.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، ورود سيم‌كارت به ايران در سال 1373 و توسط شركت مخابرات ايران انجام شد و روند ثبت‌نام از سوي شركت پست و پس از آن فروش از طريق شركت مخابرات ايران در تهران و استان‌ها، به تدريج انجام شد و كم كم مورد استقبال قرار گرفت.

در سال‌هاي ابتدايي ورود تلفن همراه تنها يك اپراتور نيازهاي ارتباطي متقاضيان را پوشش مي‌داد كه پس از آن در سال‌هاي 1384 و 1385 دو اپراتور ديگر ورود كردند و با راه‌اندازي سيم‌كارت‌هاي اعتباري خود به تعداد مشتركان خود افزودند.

مدير عامل اپراتور اول در اعلام آخرين آمار تعداد مشتركانش در مردادماه 91 به بيش از 53 ميليون سيم‌كارت ثبت شده و 37 ميليون سيم‌كارت فعال در لحظه اشاره كرد و گفت: شبكه در حال نوسازي است و به‌زودي تمام شبكه همراه اول براي ارائه خدمات جديد تلفن همراه به‌روز مي‌شود.

اما طبق آخرين اخبار و آمار منتشر شده از سوي شركت ارتباطات زيرساخت كشور،‌ هم اکنون شرکت ارتباطات سیار ایران حدود 57 میلیون سیم‌کارت فروخته که 52 میلیون آن فعال شده و 1167 شهر و 67 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور را تحت پوشش قرار داده است.

ضریب نفوذ این اپراتور حدود 70 درصد و ارتباط رومینگ بین‌الملل آن با 269 اپراتور در 111 کشور جهان برقرار است. اما آمار نشان داده شده از اپراتور دوم تلفن همراه (ايرانسل) حاكي از وجود نزديك به 33 ميليون مشترك اعم از دائمي و اعتباري است.

اپراتور سوم تلفن همراه هم كه به چندي است از آغاز فعاليت رسمي‌اش مي‌گذرد و به توزيع سيم‌كارت‌هاي خود در استان‌هاي تهران، كرج ، مشهد و شيراز پرداخته و اكنون در 15 شهر داراي پوشش ارتباطي است اما هنوز به دليل تازگي كار و شروع واگذاري در شهرهاي مختلف آماري از سيم‌كارت‌هاي فعال اين اپراتور در دست نيست.

در همين رابطه روابط عمومي رايتل اعلام كرد: تاكنون نزديك به 70هزار نفر نسبت به پيش ثبت‌نام خود اقدام كردند كه دعوت‌نامه‌هاي آن‌ها ديده شده است و هر روز تعداد ثبت‌نام‌ها افزايش دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *