پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

همه بانک های این کشور ورشکسته اند

پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۲۵
کد مطلب: 244479
همه بانک های اسلوونی در حال حاضر ورشکسته هستند و در صورت فقدان کمک از سوی اتحادیه اروپا، اوضاع اقتصادی این کشور وخیم تر نیز خواهد شد.
به گزارش جهان  به نقل از  واحد مرکزی خبر : خبرگزاری رویترز، مارکو کرانجک، رییس بانک مرکزی اسلوونی با هشدار نسبت به اوضاع جاری در بانک های این کشور روز چهارشنبه گفت که اقتصاد این کشور در اثر کاهش صادرات و کاهش مصرف داخلی روز به روز ضعیف تر می شود.

کرانجک از دولت این کشور خواست که سرمایه گذاران خارجی را تشویق کند که مالکیت بانک های بزرگ دولتی اسلوونی را تصاحب کنند.

کرانجک که عضو شورای حکام بانک مرکزی اروپا نیز هست، روز چهارشنبه در حاشیه یک نشست اقتصادی به خبرنگاران گفت که اسلوونی امسال و سال آینده به خاطر مشکلات داخلی و اوضاع اقتصادی بین الملل هیچ رشد اقتصادی نخواهد داشت.

اسلوونی در سال ۱۹۹۱ از یوگسلاوی سابق مستقل شد اما بر خلاف سایر جمهوری های تازه استقلال یافته، از فروش شرکت های دولتی این کشور امتناع کرد.

اما اکنون جانز جانسا، ‌نخست وزیر این کشور تلاش دارد با فروش شرکت های دولتی و انجام برخی اصلاحات در حوزه بازنشستگی و کارگری مانع از آن شود که این کشور محتاج وام های کمکی بین المللی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *