جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ماجرای۴۸ساعت سرنوشت‏‌ساز برای دمشق

پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 244412
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس گفت: اعترافات افسر سعودی 48 ساعت قبل از اجرای نقشه سقوط کامل دمشق به لو رفتن ترفند دشمنان و نجات سوریه انجامید.
به گزارش جهان به نقل از فارس، اسماعیل کوثری در آیین سیزدهمین یادواره 53 شهید شهر آبسرد که با حضور فرماندار دماوند، امام جمعه آبسرد، فرمانده سپاه پاسداران ناحیه دماوند، سایر مسئولان محلی و جمع کثیری از مردم شرق استان تهران در مسجد حضرت ولی عصر (عج) آبسرد برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان با برنامه‏ریزی‏های دقیق در قبال سوریه نیت شکست زنجیره مقاومت در منطقه را دنبال می‏کردند.

وی ادامه داد: آنها با تحریف نام بیداری اسلامی به بهار عربی قصد داشتند چنان شرایطی در سوریه ایجاد کنند که این ملتِ همراه ایران در هشت سال دفاع مقدس و حاضر در نوک پیکان مبارزه علیه رژیم صهیونیستی از جریان مقاومت خارج شوند.

کوثری اضافه کرد: قصد دشمنان مردم سوریه و اسلام، یکسره کردن کار این کشور در همان ماه مبارک رمضان پارسال بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: اما بی‏شک خون شهدا در همه نقاط عالم می‏جوشد.

وی ادامه داد: در حالیکه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و انگلیس دیگر جرات رویارویی مستقیم با مسلمانان در وجودشان نیست، سران کشورهای دیگری نظیر ترکیه، عربستان و قطر را هدایت کردند تا آنها با استفاده از وهابیت، سلفیان و القاعده به سوریه ضربه بزنند.

کوثری اضافه کرد: دشمنان مردم سوریه با استفاده از چهار نقطه اطراف شهر دمشق نزدیک به 15 تا 20 هزار نیروی نظامی خود را وارد این شهر کردند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: همزمان با این اقدامات خصمانه نظامی، تلاش غرب بر گذراندن مصوبه‏ای در مجامع جهانی برای فشار بیشتر بر دولت مردمی سوریه معطوف شده بود.

وی ادامه داد: اما به لطف و اراده خداوند متعال و برکت خون شهدا، 48 ساعت پیش از اقدام نظامی نهایی برای سقوط کامل دمشق یکی از افسران ارتش سعودی توسط سوری‏ها دستگیر و او به همه نقشه‏های شوم استکبار در ساعات آتی اعتراف کرد.

کوثری اضافه کرد: با لو رفتن ترفند دشمنان، ارتش سوریه به اماکن استقرار آنها یورش برد و چنان بلایی بر سر تروریست‏های ضدمردمیِ ابزار دست سلطه‏گران وارد آورد که بخشی از این 15 هزار نیروی نظامی القاعده کشته، تعداد کثیری اسیر و عده‏ای نیز به حلب گریختند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: حال همان سوریه‏ای که قصد دشمنان بر سقوط کامل آن بود امروز بخش‏های مختلف خود را با پیروزی‏های پیاپی از لوس وجود تروریست‏ها پاک‏سازی می‏کند.

وی ادامه داد: این پیروزی‏های بزرگ هیچ نیست، مگر آن مقاومتی که شهدا به واسطه آن بیان امام راحل (ره) که فرمود: «ما می‏توانیم»، از خود نشان دادند.

*شکست جنگ دیپلماسی غرب در مقابل ایران با برگزاری اجلاس سران

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی، برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران را شکست جنگ دیپلماسی غرب در مقابل ایران خواند.

کوثری تصریح کرد: آنها تبلیغات گسترده‏ای علیه ایران اسلامی در راستای حضور نیافتن سران عالی‏رتبه کشورهای عدم تعهد انجام دادند.

وی اضافه کرد: چنان جوی به واسطه تبلیغات گسترده در قبال ایران صورت گرفته بود که به اذعان برخی سران حاضر در اجلاس تهران خانواده‏های آنها برای حضورشان در کشورمان ممانعت به عمل می‏آوردند.

کوثری ادامه داد: اما حضور آنها در ایران و تهران موجبات ریزش دیواره‏های پوشالی و دروغین حاصل از تبلیغات شبانه‏روزی دستگاه‏های تبلیغاتی وابسته به غرب را فراهم ساخت.

وی اضافه کرد: همه این پیروزی‏های پیاپی در مقابل دشمنان به دست نمی‏آمد مگر با هدایت‏های ولی امر مسلمین جهان یعنی امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: در آغاز استفاده صلح‏آمیز ایران از انرژی هسته‏ای بسیاری جرات ورود به این عرصه را نداشتند؛ اما معظم‏له فرمودند که «بروید و به توانایی‏های این علم دست پیدا کنید».

*توقف خط مقاومت، هدف جنگ تحمیلی

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی، هدف اصلی دشمن از تحمیل جنگ هشت ساله را توقف خط مقاومت اسلامی خواند.

کوثری تصریح کرد: هدف آنها نابودی نظام نوپای انقلاب اسلامی بود تا اساساً نظامی در ایران به نام اسلام در منطقه ریشه ندواند.

وی اضافه کرد: بر اساس برآیند دشمنان با توجه به شرایط تدافعی آن روز ایران و تجهیزات تقدیمی به ارتش بعث، الحاق سه روزه خوزستان به ضمیمه خاک عراق و تصرف هفت روزه تهران بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: تصور و هدف آنها از آغاز جنگ، سقوط تهران و در نهایت نابودی دین بود؛ چراکه هر دو ابرقدرت شرق و غرب یا اصولاً با دین بیگانه بودند و یا دین را تنها در درون کلیساها قبول می‏کردند.

کوثری ادامه داد: اما در همان شرایط دشوار فرمان امام سرلوحه کار قرار گرفت و جبهه‏های حق علیه باطل با جوانان انقلابی و مبارز اشباع شد.

وی اضافه کرد: نزدیک به 80 درصد داوطلبان حضور در میادین عرصه هشت سال دفاع مقدس حتی در سطوح فرماندهی در سنین بین 18 تا 25 سال قرار داشتند.

*امکانات نظامی غیرقابل مقایسه ایران و بعث

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی، امکانات نظامی روزهای نخست جنگ هشت ساله ایران و ارتش بعث را غیرقابل مقایسه خواند.

کوثری تصریح کرد: ارتش ایران پس از سقوط رژیم طاغوت نهادی ازهم‏پاشیده تلقی می‏شد، سپاه پاسداران ارگانی نوپا شمرده می‏شد و بسیج به واسطه کارشکنی‏ها بنی‏صدر هنوز شکل نگرفته بود.

وی اضافه کرد: به هر ترتیب، روز نخست مهر ماه سال 1359 ساعت 6 و 45 دقیقه صبح، رادیوی بیگانه فارسی زبان  در قالب گزارشی شاخص‏های مختلف نظامی دو کشور ایران و عراق نظیر تعداد ادوات نظامی، نیروهای انسانی و ... را مورد مقایسه قرار داد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: در انتهای آن گزارش رادیویی بیان شد که ذخیره ارزی ایران هشت میلیارد دلار و همین شاخص در عراق نزدیک به 36 میلیارد دلار است.

کوثری ادامه داد: خلبانی که شاه ملعون ایران را فراری می‏داد در خاطرات خود می‏نویسد که عمال و خانواده شاهنشاهی نزدیک به 368 چمدان که بی‏شک ثروت و سرمایه‏های این مرد بود را با خود بردند.

وی اضافه کرد: اما در پایان هشت سال دفاع مقدس شرایط به شکلی رقم خورد که رسانه‏های صهیونیستی و امپریالیستی اذعان داشتند که روی دست عراق بین 70 تا 90 میلیارد دلار بدهی مانده است و ایران حتی یک دلار نیز بدهی ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *