جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کرزای اهانت به پیامبر (ص) را محکوم کرد

پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب: 244345
رئیس جمهور افغانستان توهین به پیامبر بزرگ اسلام توسط یک فیلم آمریکایی را به شدت محکوم کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حامد کرزی طی بیانیه‌ای اظهار داشته است: با تأثر فراوان اطلاع یافتم که که فیلم‌سازی به نام «سام باسیل» فیلمی را تولید کرده که در آن به حضرت پیامبر گرامی اسلام توهین شده و «تری جونز» کشیش آمریکائی کلیپ ویدیویی را جهت ترویج این فیلم منتشر کرده است.

در بیانیه مطبوعاتی دفتر حامد کرزی آمده است: جمهوری اسلامی افغانستان با شدت و قاطعیت تمام، این عمل غیر انسانی و توهین آمیز را محکوم کرده، انزجار شدید خود را در برابر آن ابراز می‌کند.

بر اساس این بیانیه، پیامبر عظیم‌الشان اسلام، هادی بشریت، منادی صلح و پیام آور راستی و حقیقت بر روی زمین است و توهین به حضرت پیامبر در حقیقت توهین به ارزش‌های والای یک و نیم میلیارد مسلمان در سراسر جهان است.

به نقل از این منبع، این عمل توهین‌آمیز موجب دشمنی و تقابل میان ادیان و فرهنگ‌ها در جهان شده و ضربه شدیدی به صلح و همزیستی میان انسان‌ها است.

این اطلاعیه افزوده است: یقین کامل داریم که این فیلم‌ساز، کشیش افراطی و همفکران وی از یک اقلیت بسیار اندک و افراطی نمایندگی می‌کنند.

دفتر حامد کرزی در این اطلاعیه افزوده است: توهین به مقدسات و ارزشهای دینی شامل مقوله آزادی بیان نیست. توهین به مقدسات یک و نیم میلیارد انسان این کره خاکی و جریحه‌دار ساختن احساسات بر حق آنها، عمل جنایتکارانه است.

به نقل از این اطلاعیه، دولت افغانستان جداً می‌خواهد تا مانع پخش و انتشار فیلم و کلیپ ویدیویی توهین به حضرت پیامبر گرفته شود و اجازه داده نشود که این عمل شنیع فیلم ساز و کشیش افراطی، موجب جریحه دار شدن بیشتر عواطف جهان اسلام گردد.

برخی از علمای افغانستان نیز به این عمل فیلم‌ساز آمریکایی واکنش نشان داده‌اند.

در همین حال گفته می‌شود که سایت «یوتیوب» در همین راستا در افغانستان فیلتر شده است.

در گذشته پس از حادثه قرآن سوزی توسط نظامیان آمریکایی در پایگاه بگرام، افغان‌ها واکنش بسیار شدیدی از خود نشان دادند به گونه‌ای که بسیاری از ولایت‌های افغانستان شاهد تظاهرات گسترده‌ای بود.

در این تظاهرات‌ها که چند روز طول کشید، مردم مسلمان افغانستان خواستار اعدام عاملان این جنایت شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *