پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

'فدراسیونی‌ها دسته‌جمعی استعفا دهند'

چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۴۹
کد مطلب: 244278
مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران که از شکست ناباورانه تیم ملی فوتبال ایران برابر لبنان به شدت ناراحت بود گفت : فوتبال ایران بیمار است و چاره کار این است که دست اندرکاران فدراسیون فوتبال دسته جمعی استعفا دهند.
به گزارش جهان اصغر شرفی در گفت و گو با ایرنا افزود: باور نکردنی است در برابرتیمی که سطح فوتبالش بسیار پایین تراز فوتبال دسته چندم ایران است، ببازیم و آن هم با بازیکنانی که گران قیمت هستند.

وی اضافه کرد : بازیکنان ایران اصول ابتدایی یارگیری بر روی ضربات ایستگاهی و آن هم درون محوطه هجده قدم را بخوبی نمی دانند و گرنه نباید اجازه داد مهاجم بین دروازه و مدافع قرار گیرد و به راحتی گل زنی کند .

شرفی ادامه داد : درزمان ضربه هفت مدافع ما در برابر چهار مهاجم حریف قرار داشتند اما اگر یارگیری نفر به نفر شده بود آنگاه آنها نمی توانستند ضربه بزنند ضمن اینکه مدافع می بایست در جلو مهاجم قرارگیرد همان اصلی که در برابر گل لبنان اجرا نشد.

وی گفت : فوتبال یک بازی جنگنده است اما این امرمهم در نزد بازیکنان ما بخصوص خط میانی را شاهد نبودیم وگرنه تیم لبنان درآن حد نبود که نشود با بازیکنانش در نبرد تن پیروز شد ضمن اینکه هافبک های ما در این دیدار یک بار هم به زمین نخوردند و تعویض ها هم اشتباه بود.

وی افزود : در این بازی همچنین جرات و جسارت در نزد بازیکنان ما وجود نداشت ضمن اینکه چهارهافبک یک شکل را به بازی گرفته بودیم.

سرمربی تیم برق شیراز بیان داشت : دراین بازی جای آندرانیک تیموریان خالی بود و او می توانست کمک حال خوبی برای خط میانی و خط دفاع باشد که متاسفانه محروم بود.

شرفی افزود : نمی خواهم بازیکنان تیم ملی را زیر سوال ببرم اما باید بگویم برای پیراهن تیم ملی که پوشیدن آن برای هربازیکنی یک افتخاراست ، باید فکری اساسی کرد.

این پیشکسوت فوتبال کشور بیان داشت: زمین ناهموار برای تیم های ضعیف خوب است اما بازیکنانی که خلاقیت دارند دراینگونه زمین ها به مشکل بر می خورند ضمن اینکه تا کی باید منتظر ماند که برروی خلاقیت های فردی به گل برسیم؟

شرفی گفت :با این نوع فوتبال بازی کردن ها بهتراست به جام جهانی نرویم زیرا در آنجا کیسه گل می شویم.

وی با اشاره به اینکه باید این فوتبال را تعطیل کرد، بیان داشت:هزینه ای که برای فوتبال ملی می شود و نهایتش هم خوب بازی نکردن و باختن می باشد را می بایست خرج تیم های پایه کرد.

شرفی که به همراه تیم ملی ایران به عنوان مربی درجام جهانی آرژانتین حضور داشته است ، اظهار داشت : ژاپنی ها و کره ای ها 10 سال پیش روی تیم های پایه سرمایه گذاری کردند و اکنون از آسیا فراتر هستند و در المپیک 2012 یعنی همان جایی که نزدیک به 40 سال است آرزوی حضور در آن داریم، برروی سکوقرار گرفتند.

شرفی افزود : برگزاری اردوهای طولانی درفوتبال امروزی مدتهاست منسوخ شده است ضمن اینکه این امر سبب می شود کسانی که وابستگی خانوادگی دارند از نظر روحیه دچار افت شوند و بدن آنها هم افت می کند ونتیجه همین می شود که برابر لبنان عاجز باشیم و ببازیم.

وی گفت :کی روش مربی نامداری است اما بنظرمن درکنارش باید یک ایرانی با تجربه که با فرهنگ کشورش عجین است ، قرارگیرد تا مسایل روحی و روانی را حل کند.

به گزارش ایرنا تیم ملی فوتبال ایران شامگاه سه شنبه در سومین بازی خود برای کسب سهمیه صعود از قاره آسیا به جام جهانی 2014 برزیل ، با یک گل مغلوب تیم لبنان شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *