پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

ویژه برنامه های سیما برای روز شهادت

سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 244194
با فرا رسیدن سالروز شهادت رییس مکتب تشیع حضرت امام جعفر صادق (ع) شبکه های سیما ویژه برنامه هایی را برای پخش تدارک دیده است.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی سیما، برنامه های « اشراق » ساعت 11:40 ، سخنرانی رحیم پور ازغدی در برنامه   « طرحی برای فردا » ساعت 17:50، مداحی و پخش سخنرانی حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر از مهدیه تهران تولید شده در گروه فرهنگ و معارف اسلامی ساعت 11 روز چهارشنبه 22 شهریور ماه از شبکه یک سیما پخش می شود.

فیلم تلویزیونی « سپیده » به کارگردانی و تهیه کنندگی سید روح اله حجازی ، صبح روز شهادت ساعت 9 صبح از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

داستان فیلم از این قراراست که : حسین و فیروزه شش سالی است که ازدواج کرده اند. حسین مهندس سد است و فیروزه هم در آزمایشگاه مشغول به کار هست . هر دو همدیگر را عاشقانه دوست دارند تا اینکه فیروزه به تازگی متوجه آثار مریضی در خود می شود.

پخش مداحی و میان برنامه «روز خدا» نیز در روز شهادت در فواصل برنامه های شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

ویژه برنامه های شبکه دو سیما در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) ساعت 9 و 19 از این شبکه پخش می شود و در فواصل برنامه مراسم عزاداری روی آنتن خواهد رفت.

ویژه برنامه شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی ، سه شنبه شب ساعت 20:30 و صبح چهارشنبه ساعت 9 از شبکه سه سیما روی آنتن می رود.

این برنامه به تهیه کنندگی میثم آقابیگی به طور زنده از آستان مقدس امامزاده علی بن امام محمد باقر (ع) در مشهد اردهال با حضور کارشناسان مذهبی (حجج اسلام محمدی و دکتر عابدی) و مداحی محمود شریفی به زندگینامه، شرایط دوران زندگی و امامت حضرت امام جعفر صادق (ع) می پردازد.

 مراسم عزاداری از آستان مقدس امامزاده علی بن امام محمد باقر (ع) نیز به طور مستقیم از این شبکه پخش می شود.

برنامه 30 دقیقه ای «مثل باران» به تهیه کنندگی سعید عباسی چهارشنبه ساعت 16:25 از شبکه سه سیما روی آنتن می رود.

در این برنامه به معرفی تعدادی از شاگردانی که در مکتب امام صادق در علوم مختلف پرورش یافته اند ، پرداخته خواهد شد.

برنامه « سمت خدا » به تهیه کنندگی عبدالمجید رکنی با حضور حجت الاسلام  والمسلمین فرحزاد ، چهارشنبه ساعت 13:30 به موضوع وصایای امام جعفر صادق(ع) می پردازد.
گروه معارف و اندیشه دینی شبکه چهار سیما دو ویژه برنامه « هزار و یک شب » و « معرفت » را براي پخش در شب شهادت امام صادق (ع) تدارک دیده است.

برنامه « معرفت » در ساعت 21:15 سه شنبه 21 شهریور، با اجرای دکتر پرتوی زاده در گفتگو با دکتر مهدوی‌راد و دکتر خضری به بررسی زندگی امام جعفر صادق (ع) می‌پردازد.

برنامه « هزار و یک شب » نیز در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) با حضور کارشناسان به بررسی چگونگی مواجه امام صادق (ع) با جریان های فکری زمانه می پردازد . دکتر مجید معارف و دکتر سید علیرضا واسعی به عنوان میهمان در این برنامه حضور خواهند داشت.

پخش گزارشی از رونمایی کتاب 8 جلدی « امام صادق (ع) و مذاهب اهل سنت »  از دیگر بخش های این برنامه است.

« هزار و یک شب » به تهیه کنندگی علیرضا حائری 21 شهریور ساعت 23:15 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

سخنرانی آیت الله جوادی آملی با موضوع بررسی شخصیت امام جعفر صادق (ع) روز چهارشنبه 22 شهریور ساعت 8 صبح از شبکه چهار سیما پخش می شود.

گروه تامین برنامه شبکه چهار نیز سخنرانی آیت الله جوادی آملی و فیلم سینمایی « به رنگ حضور» را برای پخش در این روز در نظر گرفته است.

فیلم سینمایی « به رنگ حضور » به کارگردانی مهدی تبریزی چهارشنبه ساعت 20:30 از شبکه چهار سیما پخش می شد.

این فیلم داستان رزمنده جانبازی به نام آقای رفعت است که مسئولیت حسینه ای با او سپرده می شود اما به علت کمبود هزینه لازم جهت تکمیل شدن و آماده کردن آن برای مراسم عزای امام حسین (ع) در ماه محرم فکر و خیال آقای رفعت را درگیر کرده است.
« بغض بقیع » ، « پیشوای صادقان » و « سفر به سرزمین یوسف » عنوان ویژه برنامه های گروه معارف شبکه تهران است که روزهای سه شنبه 21 و چهارشنبه 22 شهریور ماه بر روی آنتن می رود.

« بغض بقیع » عنوان برنامه ای ترکیبی از گروه معارف به تهیه کنندگی مهدی سیفی چارانی است که شامگاه سه شنبه ساعت 22:30 پخش می شود. این برنامه در خصوص ائمه بقیع تولید و به طور ویژه به معرفی سیره زندگی ، جایگاه علمی و مبارزات سیاسی امام جعفر صادق ( ع) اشاره دارد  که حجت الاسلام سید کاظم ارفع و حجت الاسلام محمدرضا درانی کارشناسان مذهبی در این برنامه به بحث و بررسی می پردازند. این برنامه در یک فرصت 30 دقیقه ای تولید و دارای آیتم هایی مانند مداحی ، تصاویر ویژه ، وله های شهادت ، نریشن ، معرفی صلوات مخصوص امام صادق (ع) و ... است.

« سفر به سرزمین یوسف » دومین برنامه ویژه شهادت امام جعفر صادق ( ع) است که در روز چهارشنبه 22 شهریور ماه ساعت 11:35 پخش می شود. این مستند 20 دقیقه ای گزارشی از مقام « نفیسه خاتون » در شهر قاهره مصر است. « نفیسه خاتون » از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) و عروس امام صادق (ع) است.

« پیشوای صادقان » عنوان دیگر برنامه تولیدی گروه معارف است که مراسم عزاداری و سوگواری شهادت امام صادق (ع) را در حسینیه حضرت فاطمه زهرا (س)  پوشش تصویری می دهد. در این مراسم حجت الاسلام دکتر آقا تهرانی بعد از نماز مغرب و عشا درباره سیره زندگانی و شخصیت علمی امام جعفر صادق ( ع) به ایراد سخنرانی می پردازد و حاج حسین سازور درباره شخصیت والای امام ششم شیعیان مداحی می کند. این مراسم به همت هیات رزمندگان اسلام برگزار می شود. این برنامه راس ساعت 11:55 روز چهارشنبه به مدت 70 دقیقه روی آنتن می رود.

همچنین از غروب شامگاه سه شنبه  5 آیتم نوحه و مداحی با صدای حاج محمد رضا طاهری ، حاج حسن خلج و حاج محسن عرب خانی تا غروب روز چهارشنبه در میان برنامه های شبکه تهران پخش می شود.

 برنامه « وصال » با موضوع شهادت امام جعفر صادق (ع) و دستاوردهای ایشان در زمان ولادت بر امت و با حضور کارشناسان مذهبی همچون حجج الاسلام ابوالقاسم علیدوست و حمید رفیعی و مداحی روز چهارشنبه ساعت 9:15 از شبکه آموزش پخش خواهدشد.

« خانه مهر » عنوان برنامه دیگری از شبکه آموزش است که در خصوص اهمیت تحقیق و کسب دانش و معرفی شاگردان امام جعفر صادق (ع) مباحثی مطرح می شود که می توانید ساعت 22 روز چهارشنبه بیننده آن باشید.

شبکه های جام جم نیز برنامه های تولیدی و تامینی خود را با حال و هوای سالروز شهادت به بینندگان خود در سراسر جهان تقدیم می کند.

برنامه های « فرشته های آسمان» ، «صبح ایران » و « مشاعره مناسبتی» و فیلم های « چراغی روشن ، چراغی خاموش » و « شاید برای شما هم اتفاق بیافتد » روز چهارشنبه 22 شهریور ماه با ایرانیان خارج از کشور هم نوا می شوند .
« برنامه رواق » ، « ضریح آسمانی » ، « نوبت پنجره ها » ، « سخنرانی آیت الله ناصری » ، « سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی » و « وصال » از جمله برنامه های ویژه شهادت امام جعفر صادق (ع) شبکه قرآن و معارف سیما می باشند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *