پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اکران فیلمی سیاسی علیه ایران در کانادا

دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 243913
بن افلک‌، کارگردان و هنرپیشه آمریکایی، با فیلم آرگو در جشنواره فیلم تورنتو حضور یافت. این فیلم روایتگر عملیات خروج مخفیانه ۶ دیپلمات آمریکایی از ایران در میانه بحران گروگانگیری سفارت آمریکا در تهران است.
به گزارش جهان به نقل از کافه سینما، همزمان با تعطیلی سفارت کانادا در ایران ، فیلمی در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو اکران شده که داستانی از وقایع ۳۰ سال پیش ایران را به تصویر کشیده. ماجرایی که در آن، سفیر وقت کانادا در ایران، به یک مامور سازمان اطلاعات آمریکا CIA کمک می کند تا شش دیپلمات آمریکایی را که از حادثه تسخیر سفارت آمریکا گریخته اند، از ایران خارج کند.

بن افلک در این فیلم خود نیز در برابر دوربین در نقش تونی مندز، مأمور ویژه سازمان سیا، حضور دارد که مأموریت خروج مخفیانه این شش آمریکایی از ایران را عهده‌دار شده است.

تونی مندز به عنوان تهیه‌کننده یک فیلم جعلی کانادایی به نام "آرگو" وارد تهران شده و موفق می‌شود شش آمریکایی فراری را در نقش اعضای تیم تولید‌کننده فیلم با خود از ایران خارج کند.

فیلم سینمایی "آرگو" به کارگردانی بن افلک روز شنبه (۸ سپتامبر / ۱۸ شهریور) در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در کانادا به نمایش درآمد. این فیلم که روایتگر گروگان‌گیری در سفارت آمریکا در سال ۱۹۷۹ در تهران است، همزمان با اعلام خبر بسته شدن سفارت کانادا در تهران در این جشنواره بر روی پرده رفت.

به گزارش دویچه وله،به گفته‌ی این کارگردان و هنرپیشه آمریکایی، همزمانی این دو رویداد نشان می‌دهد که داستان این تریلر سیاسی حتی اگر ۳۰ سال از وقوع حادثه گروگا‌ن‌گیری گذشته باشد، "همچنان چه از منظر پیامدهای ناخواسته انقلاب و چه از نظر دست و پنجه نرم کردن کنونی با موضوعاتی که آن زمان نیز درگیرشان بودیم" از اهمیت بالایی برخوردار است.

فیلم آرگو الهام گرفته از گزارشی است که به تازگی منتشر شده و در برگیرند‌ه عملیات مشترک سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) و سازمان‌های امنیتی کانادا برای قاچاق ۶ دیپلمات آمریکایی از ایران در میانه بحران گروگان‌گیری سفارت آمریکا در تهران بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *