جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

از علل نزدیک بینی چیست؟

يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 243684
رئیس بیمارستان فارابی با اشاره به اينكه بیماری قوز قرنیه در دهه دوم زندگی نمایان شده و منشاء ژنتیکی دارد، گفت: این بیماری در اثر نازا بودن بافت قرنیه و فشاری که از داخل وارد می‌شود پدید می‌آید و سبب افزایش نزدیک بینی می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاري دانشجو، جباروند گفت: قوز قرنيه يك پديده غير التهابي است كه معمولا قرنيه هر دو چشم را گرفتار مي كند.
 
وي افزود: در اين بيماري قرنيه نازك شده و حالت مخروطي پيدا مي كند، نازك شدن و تغيير حالت قرنيه از كروي به مخروطي منجر به ايجاد نزديك بيني – آستيگماتيسم نامنظم و در نتيجه كاهش ديد مي شود.

جباروند ادامه داد: قوز قرنيه بيماري پيشرونده اي است كه معمولا در دوران بلوغ ظهور پيدا مي كند و تا دهه سوم و چهارم پيشرفت كرده و سپس متوقف مي شود، اين بيماري ابتدا در يك چشم شروع مي شود ولي معمولا بعد از مدتي چشم ديگر هم گرفتار مي شود هر چند شدت آن در يك چشم با چشم ديگر متفاوت است.

وی گفت: افرادی که ازدواج های فامیلی در خانواده دارند نباید نگران ابتلای فرزندان خود به این بیماری باشند زیرا این بیماری به شكلي است كه در صورتی که فرد 20 فرزند داشته باشد شاید یکی از آنها مبتلا شود.

شايان ذكر است، قوز قرنيه بيماري نسبتا شايعي است كه در تمام نژادها و در هر دو جنس ديده مي شود ولی با توجه به پیشرفت هایی که در سال های اخیر شده جای هیچ نگرانی نیست و استفاده از روش های جراحی  اشعه ماورای بنفش یا یو وی استحکام قرنیه بالا می رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *