جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

خونین‌ترین جنگ‌های تاریخ +عکس

شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 243508
جنگ ها و نبردها در تمام تاریخ وجود داشته اند و در تمام آن ها انسان های بی شماری جان خودشان را از دست داده اند اما برخی از این نبردها کشته های بسیاری داشته اند.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، جبهه های جنگ محل هایی هستند که در آن افراد بسیار زیادی کشته می شوند و جایی برای تفریح کردن نیست. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از بزرگترین و خونین ترین نبردهای تاریخ:

جنگ های ناپلئون


ناپلئون یکی از مستبدترین و خونخوارترین فرماندهان دنیا بود که در طی سالهای حکومتش نبردهای بسیار زیادی انجام داد. او به عنوان اولین زمامدار حکومتی بعد از دوره پادشاهی فرانسه شناخته می شد و در سال ۱۷۹۹ زمام حکومت را به دست گرفت. ناپلئون در جنگ هایی که برای نگه داشتن حکومتش انجام داد نزدیک به ۵ میلیون نفر را قربانی کرد تا در آخرین نبردش در واترلو شکست خورد. این جنگ ها در سال های ۱۸۰۴ تا ۱۸۱۵ انجام شد.

نبردهای تیمور لنگ


تیمور یکی از حاکمانی است که در طی فتوحات خود به کشور ما نیز حمله کرده و افراد بی گناه بسیاری را قتل عام کرده است. او تشنه قدرت بود و این در حالی است که هنر را نیز بسیار دوست داشت. در طی زندگی خودش بارها به کشورهای اسیای مرکزی حمله کرد و نزدیک به ۱۷ میلیون نفر را از بین برد و همچنین برخی از نسل ها را به کلی نابود کرد. او در بین سال های ۱۳۶۹ تا ۱۴۰۵ این نبردها را انجام داد.

فتوحات چنگیزخان مغول


شاید هیچ چیز به اندازه حملات چنگیزخان به کشور ما دردناک نباشد فردی که با ورودش به کشورهای مختلف اثار هنری و همچنین مردمان آن کشور را از بین می برد. در ایران نیز نسل کشی های بسیاری انجام داد. خاندان او در بین سال های ۱۲۰۷ تا ۱۴۷۲ بر منطقه وسیعی (۲۰ درصد از کره زمین) حکومت کردند. چنگیز برای فتح این منطقه بسیار بزرگ نزدیک به ۴۵ میلیون نفر را نابود کرد.

جنگ جهانی دوم


هیچ نبردی خونین تر از جنگ جهانی دوم در تاریخ نبوده است. نبردی که باعث کشته شدن بیش از ۵۶ میلیون نفر شد. این نبرد که در سال های ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ انجام شد با حمله آلمان به لهستان آغاز شد و هیتلر آتش این جنگ افروزی را آغاز کرد. در این جنگ افراد بسیار زیادی مجروح شدند به گونه ای حتی این روزها نیز اثرات مخرب آن نبرد در برخی از مناطق محروم کشورهای مختلف دیده می شود. جنگ جهانی دوم به عنوان خونین ترین جنگ دنیا شناخته می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *