جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲۳
پیدا و پنهان دیپلماسی شهری!

حضور پرشمار خبرنگاران در سفر آقای شهردار به ایتالیا+جوابیه

پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب: 243223
شهردار تهران برای شرکت در نشست ششمین مجمع شهری جهان شنبه این هفته در راس هیاتی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر پایتخت عازم ناپل ایتالیا شد. در این نشست نمایندگان دولت، شهرداري و فعالان غيردولتي بیش از 114 کشور جهان حضور دارند.
به گزارش خبرنگار جهان، برنامه محمدباقر قالیباف در این سفر، رونمایی از اطلس خلیج فارس، سخنرانی در نشست مجمع شهری جهان، حضور در نمایشگاه، امضای تفاهم نامه، دیدارهای جانبی و... اعلام شده است.

گرچه شاید شرکت شهردار تهران در این نشست بین المللی لازم به نظر برسد و دستاوردهایی همچون اخذ جایزه بین المللی و انتخاب تهران به عنوان "مرکز بین‌المللی مطالعات آینده پژوهی شهرهای آسیا و اقیانوسیه" داشته اما حضور پرتعداد بیش از 20 خبرنگار (گروه خبری) داخلی در این سفر پرهزینه سئوال انگیز است چه که به عنوان مثال تنها از رسانه ملی 3 هیات، شهردار پایتخت را در این سفر همراهی می کنند. هر چند سامانه ارتباطات شهرداری تهران تعداد خبرنگاران این سفر را 11 تن اعلام کرده اما آخرین خبرها حاکی از تعداد بیشتری از این آمار است. در همین حال روزنامه آرمان نیز در این باره نوشت: "سخنگوی شهرداری تهران تنها با اس‌ام‌اسی خبر این سفر را به اطلاع بعضی از خبرنگاران حوزه می‌رساند و یکی دیگر از اعضای روابط عمومی شهرداری تهران می‌گوید که از جزئیات این سفر تا قبل از برگزاری نشست اطلاعاتی مخابره نخواهد کرد".

روزنامه جمهوی اسلامی نیز روز شنبه 11 شهریور با اعلام اینکه محمدباقر قاليباف - شهردار تهران - چند روز پيش عازم كشور ايتاليا شد، نوشت: وي، دبيران بخش شهري چند رسانه خاص را با خود به اين سفر برده و همين امر موجب شده خبرنگاران شهري همان رسانه‌ها اين اقدام را داراي اهداف تبليغاتي و با انتخابات رياست جمهوري آينده مرتبط بدانند.


گفتنی است همراهی این تعداد خبرنگار که حتی در سطح مقامات ارشد جمهوری اسلامی همچون رییس مجلس یا وزیر امور خارجه نیز بی سابقه بوده است باعث به وجود آمدن برخی شبهات درباره اهداف این سفر و ارتباط آن با برخی برنامه های دیگر شده است.

از سوی دیگر طولانی شدن سفر فوق نیز محل سئوال است و اینکه آیا واقعا لازم بوده این هیات پرتعداد حدود یک هفته در کشور ایتالیا سکنی گزیند و اصولا علت همراهی همراهان آقای شهردار از جمله چند عضو شورای شهر با چه توجیهی صورت گرفته است؟

از نظر نباید دور داشت که هیات ایرانی در اقدامی انقلابی در نشست مذکور به هنگام حضور نماینده رژیم صهیونیستی سالن محل اجلاس را ترک کرد. این اقدام هیات ایرانی باعث می شود تا هیات فلسطینی نیز علیه رژیم صهیونیستی شعار سر داده و سالن را ترک کنند. همچنین محمدباقر قالیباف در گفتگو با رسانه های بین المللی و مقامات سایر کشورها در این سفر از مقاومت مردم و نظام سوریه حمایت کرده است.
---------------------------------
جوابیه شهرداری تهران به این خبر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شبهه؟ تابلوئه هدف چیه.
Iran, Islamic Republic of
پس چرا دارید که اینگونه بر علیه این انسان مدیر و صادق و عملیاتی سمپاشی می کنید.
خداوند به شما انصاف نداده است.
حقتان همان .... است
جهان نیوز و انتقاد از قالیباف!!! خیلی عجیبه!
Iran, Islamic Republic of
اگه احمدی نژاد یا یکی از وزرا یا معاونیش این کارو کرده بودند آخ آخ آخ ذنب لا یغفر بود و ... هم ...داه بودند!
آقای قالیباف رئیس جمهور ایران نمیشه
خودتان که جواب خودتان را داده اید! حداقل کاری که کرده اند قویا شعار ضد اسرائیلی سرداده اند!
وزیر حارجه مملکت همزمان با قالیباف رفته افغانستان حتی یک خبر هم در رسانه ملی پخش نکردند
United States
شماچرا زورتون مياد؟مگه اين آقا از اون آقا چى كم داره؟تازه سطح اين سفرها رو گويا وزارت خارجه يا نهادهاى ذيصلاح تعيين مى كنند.ازطرفى با اين انتقادهايى كه ...داره از... مى كنه معلوم ميشه توستاد جائى نداره!!اين چهارسال هم صبركنه،انشاء الله هم زمان باكانديداى جبهه ...وارد انتخابات بشه.
حالا که یک مدیر مثل اقای قالیباف پیدا شده که خداییش تهران رو تغیر داده با اینهمه که دولت چوب لایه چرخش میزاره شما چرا ناراحتین؟ اگه حتی پول بیت المال رو خرج کنه به بقیه هم میده مثل بعضی یا نیست که همشو تکی بخوره
Iran, Islamic Republic of
اكر آقاي قاليباف رييس جمهور بشه همه جا رو اتوبان ميكنه .
Iran, Islamic Republic of
شما هم که زدین تو خط تخریب قالیباف
کلا مثکه تخریب شهرداری ثواب داره چون همه زدن تو این خط!!
United States
واقعا در پس این شبهه اکنی شما نیت خوبی پنهانه؟
شهرداری تهران در زمینه امور عمرانی عملکرد خوبی داشته است همانطور که وزارت راه و شهرسازی عملکرد خوبی داشته است.
اما عملکرد خوب عمرانی دلیل بر شایستگی ریاست جمهوری یک نفر نیست.
رئیس جمهور بایست فردی صادق، باهوش و آشنا به مسائل داخلی و خارجی باشد.
یک عمرانی خوب یک وزیر عمرانی خوب می تواند باشد نه بیشتر.
Iran, Islamic Republic of
جهان نيوز جان چرا شهردار تهران رو تخريب ميكني؟
United Kingdom
امیدوارم از شهری در ایتالیا که زباله هایش انباشته شده و شهرداری جمع آوری نمی کند گزارش تهیه کرده باشند
دكتر قاليباف با اين چيزا تخريب نميشه چون تو دل مردم جا داره
درود بر قاليباف كه اميدوارم راي بياره چون هر كجايي از اين كشورمون خدمت كرده بهترين بوده
دكتر قاليباف با اين چيزا تخريب نميشه چون تو دل مردم جا داره
درود بر قاليباف كه اميدوارم راي بياره چون هر كجايي از اين كشورمون خدمت كرده بهترين بوده
Iran, Islamic Republic of
شما را به خدا دست از اين سفرهاي پر هزينه بر داريد ما نمي گوييم نرويد برويد ولي اين با سرمايه هاي اين مملكت بازي نكنيد در اين وضعيت كه مملكت احتياج به يك قران دارد اين سفرهاي پر و خرج را نكنيد كي مي خواهيد.......
آقای قالیباف من پیشرفت تهران در سالهای شهردار بودن شما را دیدم. امیدوارم اگر احیانا شما یا همفکران شما رئیس جمهور شدید سیاست رو بی خیال و به فکر وضع اقتصادی مردم باشید.
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای ...متاسفم. این حرکت در ایام نزدیک شدن به انتخابات بوی تبلیغات و ... میده.
Iran, Islamic Republic of
زورمون نیومده آدم باید حقیقت را بگه !!
ما که سفر دوروزه و سیاسی و عبادی رئیس جمهور مملکت را نقد میکنیم چرا باید چشممون را به سفر یک هفته ای آقای شهردار به همراه بیش از 10 خبرنگار ببندیم ؟

همین آقای قالیباف در سایتهای وابسته اش انتقادها ی تندی در مورد همراهان رئیس جمهور در مکه و خرج و مخارج سفرهای استانی میکنند ؟
Iran, Islamic Republic of
انتقاد نرم و لطيف از قاليباف، ... به رييس جمهور و دولت رسم شماهاست.
ان شاء الله وقتی سال دیگه مردم جواب ایشون رو با رایشون دادند متوجه میشن که توهین به شعور مردم چه طعمی داره.