جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

چند طلبه شاگرد رهبر انقلاب هستند؟

چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۷
کد مطلب: 243102
رييس شوراي حوزه‌هاي علميه استان تهران با بيان اين‌كه «استقلال فكري، فرهنگي، سياسي، اقتصادي و سازماني حوزه‌هاي علميه شيعه يك امتياز بزرگ است» تصريح كرد: اگر دولت و نظام هم بخواهند منحرف شوند حوزه مي‌تواند به نظام جهت دهد، انتقاد كند و آن را اصلاح كند.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، حجت‌الاسلام و المسلمين رشاد در نشست خبری در پاسخ به اين سوال كه ارتباط حوزه و دانشگاه در چه شرايطي است و چگونه ارزيابي مي‌شود، گفت: ارتباط حوزه با دانشگاه تنها به ارتباط سازماني خلاصه نمي‌شود. وحدت آنها به معناي اين است كه به لحاظ اهداف و مباني معرفتي به هم نزديك شوند چرا كه آنها از لحاظ سازماني و از مديريت اداري خاصي برخوردار هستند.

وي همچنين با اشاره به تحصيل حدود 60 درصد طلاب برادر و 40 درصد طلاب خواهر در مدارس علميه استان تهران، گفت: در بخش خواهران معمولا پايه‌هاي تحصيلي يك تا شش پررونق است و در سطوح بالاتر طلاب كمتري داريم اگرچه در حوزه تهران تعداد خواهراني كه دروس خارجي را مي‌گذرانند قابل توجه است، به ويژه در درس خارج حضرت آيت‌الله خامنه‌اي از هزار و 400 نفري كه شركت مي‌كنند حدود 10 درصد طلاب خواهر هستند.

رييس شوراي حوزه‌هاي علميه استان تهران در پاسخ به سوال ديگري در خصوص ارتباط راه‌اندازي مراكز حوزه و دانشگاه، افزود: تعدادي مدارس اختصاصي فارغ‌التحصيلان دانشگاهي راه‌اندازي شده كه از جمله آنها مي‌توان به مدرسه معصوميه در قم و مدرسه ثامنيه در تهران اشاره كرد كه فارغ‌التحصيلان در مقاطع مختلف براي تحصيل دروس حوزوي در اين مدارس شركت مي‌كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *