جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

بی‌نظیرترین توطئه بعد از جنگ جهانی دوم

چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۲۸
کد مطلب: 243100
مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل گفت: توطئه جهان غرب و متحدان‌شان در مقابل سوریه رخدادي است که پس از جنگ جهانی دوم بی نظیر است.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، علي اكبر ولايتي، دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي روز چهارشنبه در سومين كنفرانس و جشنوره بين‌المللي مقاومت اسلامي در اصفهان با اشاره به تاریخ مقاومت اظهارکرد: زمانی كه قرارداد "بالفورد" بسته شد فلسطین سهم انگلیس شد و پس از جنگ جهانی اول انگلیس به عنوان قیم رسمی فلسطین شد که مهاجرت یهودیان را به این سرزمین در پی داشت.

او افزود: پس از جنگ جهانی دوم فلسطین بین یهودیان و مسلمانان تقسیم شد و پس از شکست اعراب در سال 1948 و بعد از انقلاب مردم مصر در سال 1952 مقاومت اسلامی آغاز شد.

ولایتی گفت: پس از آن که قرارداد کمپ دیوید مطرح شد، فلسطینی‌ها عقب نشيني كردند و مهر شكست بر پيشاني اعراب زده شد، اما پس از پيروزي انقلاب اسلامی، اين انقلاب الهي الگويي شد برای انتفاضه فلسطینیان.

دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي تصريح‌كرد: افرادی مثل حسنی مبارک باعث عقب‌نشيني انتفاضه شدند. پس از بی احترامی شارون به مسجدالقصی انتفاضه دوم آغاز شد. جنگ 33 روزه نخستین شکست اسرايیل بود و در نهایت كار به جايي رسید که غزه محاصره و این باعث شد که بیداری اسلامی در منطقه آغاز شود.

وي افزود: امروز پیروزی مصر، لیبی، تونس و استمرار بیداری اسلامی در کشورهای دیگر موجب شد کسانی که از این بیداری ضرر می‌کنند دست به کار شده و دست به توطئه بزنند. دسيسه جهان غرب و متحدانشان در مقابل سوریه رخدادي است که پس از جنگ جهانی دوم بی‌نظیر است. اگر حمایت سوریه نبود امکان پیروزی حزب الله لبنان در جنگ‌های اخیر در نقاط مختلف وجود نداشت و این به این معنا است که سوریه حلقه طلایی مقاومت اسلامی در برابر اسرايیل است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *