جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

استقبال‌ جهاداسلامی از میانجی‌گری ایران

چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 243015
جنبش جهاد اسلامي فلسطين از پيشنهاد ايران براي ميانجيگري بين جنبش‌هاي فتح و حماس به منظور برقراري آشتي ملي در فلسطين استقبال كرد.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، احمد المدلل با اشاره به شکاف موجود در میان گروه‌های مختلف فلسطینی گفت: ما همواره تاكيد مي‌كنيم كه نمی‌توان در سايه اختلافات و چند دستگی‌ها انتظارات و خواسته‌هاي بر حق ملت فلسطين را برآورده کرد، لذا وحدت فلسطين يك ضرورت ملي است كه نمي‌توان بی‌آن بر دشمن صهيونيست مقابله كرد.

عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی افزود: ما از هر تلاشي برای پایان دادن به شكاف و چند دستگي استقبال مي‌كنيم؛ از اين رو جنبش جهاد اسلامی از تلاش‌هاي ايران، مصر و جهان عرب براي برقراري آشتي ملي فلسطين استقبال مي‌كنيم.

المدلل تصريح كرد: ايران مي‌خواهد فلسطيني‌ها را يكپارچه و متحد براي مقابله دشمن صهيونيست بببيند و نگرانی‌های ايراني‌ها همان نگرانی‌های فلسطيني‌ها يعني آزادسازي فلسطين است.

وی گفت: آزادسازي فلسطين همان‌گونه كه فكر فلسطيني‌ها را به خود معطوف كرده است، فكر و ذهن ايراني‌ها را نيز به خود معطوف كرده است و از این رو ما از هر تلاشي براي وحدت، آشتي ملی، وفاق و همدلي در بين فلسطيني‌ها استقبال مي‌كنيم.

احمد مدلل افزود: مساله فلسطين از زمان پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون مورد اهتمام و توجه امام خميني (ره)، امام خامنه‌اي (مدظله العالي) و همه مسوولان ايراني بوده است و ما يقين داريم كه فلسطين هميشه در اذهان اين شخصيت هاي خالص جاي خواهد داشت.

عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی در گفت‌وگو با العالم تاكيد كرد: اجلاس سران عدم تعهد در تهران تاثیرات زيادي بر مسئله فلسطين داشت و برای اولين بار ما سخنی جدی از مسئله فلسطين شنيديم.

المدلل، گفت: مساله فلسطين در اجلاس غیرمتعهدها در تهران بررسی شد و برخلاف اجلاس‌هاي گذشته، مساله اسيران در جدول كاري اين اجلاس مطرح شد؛ ما از رويكرد جنبش غیر متعهدها در تلاش براي آزاد سازي اسیران فلسطینی و رجوع به محافل بين المللي و فشار آوردن بر رژيم صهيونيستي استقبال مي كنيم.

وي تاکید کرد: اجلاس تهران به مساله قدس از منظر يك مساله اسلامي و انساني پرداخت و ما نيازمند تداوم اين حمايت و پشتيباني هستيم.

عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی، تصريح كرد: آمريكا از نظر نظامي و اقتصادي و سياسي بحران زده است و بويژه با قدرت روز افزون ايران و قدرت ملت هاي مستضعف در سراشيبي افتاده است؛ رژيم صهينونيستي نيز در سايه اين قدرت‌گيري مقاومت و تغييرات حاصل شده بويژه در مصر در بحران به سر مي‌برد به گونه‌اي كه برخلاف رژيم گذشته در مصر در حال حاضر هيچ صهيونيستي نمي‌تواند در قاهره حضور يابند و از آنجا عليه غزه اعلام جنگ كند.

المدلل، گفت: ملت‌هاي بپا خاسته در كشورهاي عربي در سايه نهضت و بيداري اسلامي و حمايت قوي ايران و ملت‌هاي عربي، اسلامي از قدس و فلسطين سخن مي‌گويند و امروز براي ايجاد راه حلي عادلانه براي مساله فلسطين رو به جلو حركت مي‌كنيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *