پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱۹

سوژه‌ها و حاشیه‌های سخنان رئیس جمهور

چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب: 242997
محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ، سه شنبه شب در شبکه یک سیمای تلویزیون حاضر شد و درباره مسائل مختلفی به صورت زنده گفتگو کرد.
 به گزارش جهان به نقل از مشرق ، محمود احمدی نژاد دیشب در گفتگوی تلویزیونی با مردم که از شبکه اول سیما پخش می شد نکات مهم و قابل تاملی را بیان کرد که گزیده صحبت های رئیس جمهور را مشاهده می کنید .
 
* رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه چرا عده ای توهین خود به ملت را ادامه می دهند، تصریح کرد: این افراد باید ملت را بپذیرند. وی خطاب به این افراد گفت: اگر می خواهید رئیس جمهور شوید، چرا قصد دارید خود را به ملت تحمیل کنید این گونه رفتارها متعلق به ملت ایران نیست. احمدی نژاد افزود: ملت ایران به قدری بزرگوار است که اختیار مملکت را به ما واگذار کرده است.
 
* رئیس جمهور کشورمان در گفتگوی دیشب در برنامه تلویزیونی شبکه اول سیما در پاسخ به سوالی در خصوص پایان یافتن دوره سکوت گفت: شاید در آینده خاطراتی از این دوران بگویم. وی با طرح این سوال که چرا برخی به ملت توهین می کنند، گفت: برخی می خواهند به زور به ملت بگویند که اشتباه کردید احمدی نژاد را انتخاب کردید. احمدی نژاد افزود: حتی یک لحظه هم احساس نکردم که بالاتر از یک نوکر و جاروکش برای مردم ایران هستم.
 
* رئیس دولت دهم همچنین به سیاق سابق ریشه تمام مشکلات (به ویژه مشکلات اقتصادی) را این طور هویدا کرد: " در فعالان حوزه پول اجماعی هست که می‌خواهند نرخ سود بالا باشد. چون سود خودشان در همین است... بخشی از مشکل مربوط به تحریم‌هاست و بخشی هم باندهای داخلی هستند... مقداری فشار بیرونی و مقداری هم همراهی درونی"
  
* رئیس جمهور درخصوص سند چشم انداز 20 ساله با بیان اینکه در این سند کارهای خوبی انجام شد از ایده و نظر کارشناسان خوبی استفاده شد و رهبری این سند را امضا کرد، گفت: اما آنهایی که بر روی این سند کار کردند دریافت کاملی از ملت ایران نداشتند چرا که براساس این سند ایران باید در 1404 در منطقه اول شود این در حالی است که ما از هم اکنون توانسته ایم حرف اول را در منطقه بزنیم.
 
* رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برخی کشورها برای منصرف شدن دوستان ما از سفر به تهران اقدامات زیادی انجام دادند، گفت: با وجود تبلیغات فراوان سران به تهران آمدند و مشاهده کردند که جمهوری اسلامی ایران بسیار امن، آرام، مقتدر و پیشرفته است و برخلاف تبلیغات دیدند با وجود اینکه ما را بد اخم و انحصارطلب می‌دانند اما ما سعه صدر داریم و پیشرفت کرده ایم و به همه احترام می گذاریم.
 
* احمدی نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود عبارت "عربستان را دوست داریم" را بر زبان راند تا آب پاکی را روی دست منتقدانی بریزد که می‌گفتند چرا رئیس جمهور در نامه تسلیت فوت ولیعهد عربستان از عبارت "خادم حرمین شریفین" برای کسی استفاده کرده است. احمدی نژاد البته در ادامه هم تاکید کرد که "ما با همه دوستیم!."
 
* رئیس جمهور با بیان اینکه دولت مسئول اجرایی بحث سیاست خارجی است، گفت: ما به هیچ وجه نیش و کنایه و توهین به همسایه ها را قبول نداریم. احمدی نژاد با بیان اینکه افراد مسئول در کشور باید در حوزه سیاست خارجی با هماهنگی مسئولان عالی رتبه صحبت کنند، افزود: عده ای در خصوص بحث سیاست خارجی حرف بی جا می زنند، ما نباید به مسئولان و رهبری کشور توهین کنیم بلکه می توانیم تنها سیاست های دولت ها را به نقد بکشیم. رئیس جمهور اضافه کرد: مثلا در چند وقت اخیر دو کشور اختلاف داشتند و دولت جمهوری اسلامی ایران رسما اعلام کرد که ما در این زمینه بی طرف هستیم، در این میان یک نفر که مسئولیت دارد حرف خلافی زد واقعا معتقدم اینگونه سخنان هیچ معنایی ندارد.
 
* احمدی نژاد با بیان اینکه در سال گذشته کشور 60 میلیارد دلار واردات و 53 میلیارد دلار صادرات داشته است، گفت: برخی با پر کردن انبارهایشان از ارز التهاب کاذب در کشور ایجاد کردند. رئیس جمهور افزود: البته برخی از همکاران من نیز در زمینه التهاب در بازار اشتباه کردند و خود من بارها به آنها تذکر دادم اما آنها هنگامی متوجه شدند که اقتصاد کشور ضربه خورده بود. وی در ادامه با تاکید بر اینکه ارز 3 هزار تومانی جنگ روانی است، گفت: مشکلاتی در عرصه اقتصاد وجود دارد اما اینگونه نیست که عده ای تا ابد گرانی را به مردم تحمیل کنند.
 
* احمدی نژاد گفت: مدیریت فعلی بر جهان پدر ملت ها را درآورده است و همه ناراحت هستند، همه درگیری ها و دعواها بر سر مدیریت است و یک عده به جای دیگران تصمیم می گیرند، اینکه نشد مدیریت! وی تاکید کرد: البته در داخل کشور نیز اگر بخوبی نگاه کنید می بینید که خیلی از دعواها بخاطر خودخواهی‌ها است در حالیکه اگر به مدیریت اعتقاد داشته باشید پی می برید که مدیریت می تواند همه کارها را بخوبی انجام دهد و در این صورت مشکلات حل می شود.
 
* احمدی نژاد در پاسخ به این سؤال که امسال هفته دولت تحت‌‌الشعاع اجلاس غیر متعهدها قرار گرفت، با توجه به اینکه شما خودتان معلم هستید، به دولت در مورد عملکرد یکسال گذشته‌اش چه نمره‌ای می‌دهید، گفت: در برگه دولت خیلی‌ها مطلب نوشته‌اند و الان دارم جدا می کنم و تصحیح می‌کنم.
 
احمدی نژاد یادآور شد: دولت واقعا شبانه‌روزی است و تلاش خود را می‌کند همکارانم در دولت با اخلاص عمل می‌کنند. بنده خدمت یک بزرگی بودم و گفتم برای اخلاص هیئت دولت این کافی نبود که یک سال در برابر سنگین‌ترین هجمه‌های ناجوانمردانه بخاطر این کشور سکوت کرد و وارد دعوا نشد تا کشور را به هم بریزد؟ و آن بزرگ این حرف را تایید کردند.
  
* رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال مجری که یکی از حرف‌های این دوره سکوت را بگوئید، اظهار داشت: به خدا قسم این دولت پاک‌ترین دولت تاریخ کشور است. نه اینکه ماموری در پائین دست تخلف نمی‌کند، اما دولت خیلی پاک است و دنبال کاسبی نیست.
 
احمدی نژاد با تاکید بر اینکه دولت به دنبال قدرت نیست، گفت: ما حزب، گروه و جلسه‌ای نداریم بخدا قسم هیچ کس در دولت فراماسونر یا حجتیه یا بهایی و خطر بزرگی بعد از صدر اسلام نیست و نه منحرف و نه خائن است. دولت پاک است و ما روی اصول خود ایستاده‌ایم و اصولی که سال اول گفته‌ایم محکم پای آن هستیم.
 
* ریس جمهور درمورد انتقادات برخی حامیان دولت که انتقاداتی در خصوص انحراف دولت از برخی آرمانها و ارش ها دارند پاسخ داد: ما همیشه به دنبال حفظ ارزش‌ها بوده‌ایم و از چه چیز منحرف نشده‌ایم. اگر صدها سال نیز بگذرد من حتی یک لحظه هم به زیاده‌خواهان بله نخواهم گفت ، ما ممکن است به خاطر برخی از مصالح سکوت کنیم اما تسلیم نمی‌شویم.
 
* رئیس جمهور درباره اینکه آیا دولت قولی داده است که به آن عمل نشده باشد، گفت:‌دولت به تمام قول‌های پایه ای عمل کرده است. ما برای خودمان کار نمی‌کنیم، نمی‌گویم عملکرد دولت صددرصدی بوده است، اما در مجموع دولت به قول‌های خود پایبند بوده است.
 
* رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود درباره اینکه چه زمانی اسامی مفسدان اقتصادی را با توجه به زمان یکساله باقیمانده از دولت اعلام خواهید کرد اظهار داشت: شما از کجا می‌دانید که یک سال از عمر دولت باقی مانده است. ملت همیشه هست و دولت نیز از آن ملت است بنابراین آرمان‌های دولت همیشه باقی می‌ماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


با سلام
اقای رییس جمهور جنابعالی میگویید پاک ترین دولت.پس این داستان 3 هزار میلیارد تومانی چه توجیهی دارد؟.ایا بانک ملی جزو دولت نیست؟.
مختاری
Iran, Islamic Republic of
چرا اقای رییس جمهور فقط با صداوسیما مصاحبه میکنند ان هم با مجری برنامه های نهاد ریاست جمهوری؟!!
رئیس دولت دهم همچنین به سیاق سابق ریشه تمام مشکلات (به ویژه مشکلات اقتصادی) را این طور هویدا کرد: " در فعالان حوزه پول اجماعی هست که می‌خواهند نرخ سود بالا باشد. چون سود خودشان در همین است... بخشی از مشکل مربوط به تحریم‌هاست و بخشی هم باندهای داخلی هستند... مقداری فشار بیرونی و مقداری هم همراهی درونی"
مگه غیر از این هم هست؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا دولت پاکه! ما هم باور کردیم....
به نظر رئیس جمهور درباره ربا بودن سود قطعی بانکها هم اشاره میکردید... خیلیها معتقدند... خیلیها هم معتقدند ریشه تمام نابسامانیهای جامعه همین پول ...است که به معاش مردم وارد شده!
Iran, Islamic Republic of
زنده باشي دكتر
حقا كه ياور مستضعفان و دشمن مستكبراني
درود بر تو دكتر
Iran, Islamic Republic of
انصافا یکی از بهترین سخنرانی های احمدی نژاد بود که تا الان شنیدم و مخصوصا آنجایی که در مورد مجلس صحبت کرد خداوکیلی همین است که گفت.
فرموده اند پاکترین دولت تاریخ کشورند؟ ...باورکنیم؟
ریشه مشکلات کشور ...است
United States
...اما اکنون ... بین حزب الله جایگاهی ندارد.
پاک ترین دولت؟؟!!!
اون سه هزار ميليارد هم كار ... بود
Canada
دولت کمتر از یک سال زمان دارد
هیچ کس نمی خواهد به مردم بگوید...
زنده باد رئیس جمهور دکتر احمدی نژاد گل گفتی حرف دل مارو گفتی از اقلیت مستکبر نترس اکثریت مستضعف با توست
حیف که مجری برنامه فقط سرتکان دادن و .....گفتن را بلد است و جز این کاری از دستش بر نمی آید.آقای رئیس جمهور آیا آن چند ایرانی که در عربستان سر بریده شدند شهروندان این مملکت نیستند؟عبارت "عربستان را دوست داریم"یعنی چه؟
چه بگیم؟
تازه ... تواضع به خرج دادند والا همه می دونند این دولت پاکترین دولت تاریخ جهان هست و خواهد بود
نزدیک انتخابات شده دکتر با این حرفا که دروغ و راست بودنشو همه میدونن میخوان مظلوم نمایی کنن دوباره یه 4 یا 8سال دیگه ملتو به بازی بگیرن.
3هزار میلیارد اختلاس تو زیر مجموعه دولت اتفاق میفته مردم از زیر بارش در میرن و عده ای هم باور میکنن, دکتر میگن پاک ترین دولت؟نفهمیدیم این تورم 26درصدو چجوری حساب کردن دکتر!!!یه پفک هم در نظر بگیریم 2برابر شده چه برسه به اجناس دیگه.