پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

پیروزی نهایی از دیدگاه امام خمینی (ره)

چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 242990
کسی که برای خدا کار کند در هر حال پیروز است ...
پیروزی [نهایی روزی است] که در ایران، اسلام به همه معنا تحقق پیدا بکند، و ان شاء الله سرایت بکند به سایر مملکتها و مستضعفین همه بر مستکبرین پیروز بشوند.

رخدادهای 15شهریور 1358

امروز رهبر انقلاب در جمع گروهی از علمای پاوه بر این نکته تاکید کردند که کوتاهی در آبادانی کردستان تقصیر اشرار مسلحی است که به اسم دموکرات و فدایی مانع آزادی مردم می شوند .

امام خمینی همچنین در دیدار با گروهی از پاسداران انقلاب اسلامی  بر این نکته تاکید کردند که « کسی که برای خدا کار کند در هر حال پیروز است »

سید صادق طباطبایی سخنگوی دولت امروز از دیدار مهم و دو ساعته بازرگان با امام خمینی خبر داد . وی گفت «نخست وزیر از امام خواسته است برای نظارت بر امور به تهران عزیمت کرده و در این شهر اقامت کنند»

خبر دیگر امروز آنکه بعد از ظهر امروز ستون های نظامی سردشت را به تصرف خود در آوردند .

سازمان مجاهدین خلق [منافقین ] امروز از دولت موقت خواست تا دانشگاه ها برای حضور جوانان در روستاها و کارهای جهادی تعطیل شود !

کوتاهی در آبادانی کردستان تقصیر اشرار است

رهبر انقلاب امروز در جمع روحانیون پاوه سخنرانی کردند .

اهم بیانات امام خمینی در این جمع عبارت است از :

1- هرچه کوتاهی شده است درباره این مناطق شما و امثال شما و خصوصاً منطقه کردستان، این برای همین اشرار و مفسدین [است‌] که مجال ندادند تا حالا دولت به بازسازی و رسیدگی برسد. برای اینکه این مسائلی که گفته شد و حق هم هست، برای اینکه اینها تحقق پیدا کند، باید یک منطقه آرام باشد.

به اسم فدایی خلق و دموکرات بودن مانع آزادی مردم می شوند


2- اینها با اسم اینکه ما «فدایی خلق» هستیم و با اسم اینکه ما «دمکرات» هستیم و می‌خواهیم که مثلاً آزادی در دنیا پیدا بشود، نمی‌گذارند مردم آزاد بشوند؛ نمی‌گذارند، مهلت نمی‌دهند که دولت یک فکری بکند برای اینجاها. ان شاء الله اینها که از بین رفتند، آن وقت قضایای دیگر پیش می‌آید.(1)

بکشیم و کشته شویم به بهشت می رویم


رهبر انقلاب امروز پاسداران انقلاب اسلامی واحد عباس آباد را نیز  به حضور پذیرفتند .
نورمحمد تره کی رئیس جمهور افغانستان در سخنان خود در کنفرانس سران کشورهای غیرمتعهد خواستار نزدیک شدن نهضت کشورهای غیرمتعهد به بلوک شوروی شد . تره کی گفت : نمی توانیم تمایل کنفرانس جهت ایجاد تعادل در اردوگاه های امپریالیسم و سوسیالیسم را نادیده بگیریم .

اهم بیانات امام عبارت است از :

1- من امیدم به این است که شما در صف جنگنده‌های اسلام - که در صدر اسلام در رکاب پیغمبر اکرم بودند - شما اسمتان آنجا ثبت باشد. شما ان شاء الله پیروز هستید و کسی که برای خدا کار بکند در هر حال پیروز است. همان منطقی که در صدر اسلام لشکر اسلام داشتند، که ما اگر بکشیم بهشت می‌رویم و اگر کشته شویم هم همین طور، این منطق شما هم باید باشد.

2- پیروزی [نهایی روزی است ] که در ایران، اسلام به همه معنا تحقق پیدا بکند، و ان شاء الله سرایت بکند به سایر مملکتها و مستضعفین همه بر مستکبرین پیروز بشوند.(2)امام خمینی امروز خانواده شهید فرخ نیا را نیز به حضور پذیرفتند ، ایشان در این دیدار ضمن اشاره به مصائب فراوان ملت فرمودند :« آن چه ما و شما را تسلیت می‌دهد این است که این کارها برای خدا بوده است؛ و چیزی که برای خداست محفوظ می‌ماند.»(3)

درخواست دولت موقت از امام برای حضور دائم در تهران

مهندس مهدی بازرگان نخست وزیر دولت موقت در یک ملاقات مهم و دو ساعته از امام در خواست کرد برای سکونت دائم به تهران نقل مکان کنند .صادق طباطبایی سخنگوی دولت ضمن اعلام این خبر افزود : نخست وزیر در دیدار با امام به ایشان توضیح داده اند که شرایط و اوضاع و احوال کشور ایجاب می کند که امام به تهران تشریف بیاورند ، زیرا حضور امام در تهران امکانات و تسهیلات بسیاری را در حل و فصل مسائل مملکتی فراهم می کند . نخست وزیر همچنین در دعوت خود از رهبر انقلاب یادآور شده اند «حضور ایشان در تهران امکان دسترسی بیشتر ملت و دولت را به امام فراهم می کند و به این ترتیب امام همواره به موقع در جریان مسائل مملکت قرار خواهند گرفت »طباطبایی گفت : هنوز امام به دعوت نخست وزیر پاسخ مثبتی نداده اند . (4)

تصرف سردشت توسط ستون های نظامی

بعد از ظهر امروز ستون های نظامی سردشت را به تصرف خود در آوردند .بعد از سرکوب ضد انقلاب در ورودی شهر سردشت ارتش به سمت داخل شهر حرکت کرد  ، در تمام طول مسیر دکتر مصطفی چمران معاون نخست وزیر در جلوی ستون حرکت می کرد ، ساعت 7بعد از ظهر ستون ارتش وارد سردشت شده و مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفت .ضد انقلاب که در چند روز گذشته ژاندارمری سردشت را بدون هیچ گونه مقاومتی تصرف کرده بود با ورود ارتش به شهر به سمت عراق عقب نشینی کرده است .
خلخالی ادامه داد : در مساله سقز،70 نفر از ارتشیان و پاسداران ما ناپدید شدند. این عده را همین دکتر نیلوفری و رفقایش تحویل دمکراتها دادند و آنها نیز اسرای ما را به عراق بردند و اگر حالا من می‌خواستم دکتر نیلوفری را به مرگ محکوم کنم حقوق بین‌الملل و طرفداران حقوق بشر حرکت می‌کردند که دکترها را می‌خواهند ریشه کن کنند.

عفو کسانی که اسلحه های خود را تحویل دهند

آیت الله خلخالی امروز وارد مهاباد شده و در پادگان این شهر با روسای ادارات ، اصناف و بازاریان و چند تن از علمای مهاباد ملاقات کرد.وی گفت : به امر امام خمینی هر کس ولو از دموکراتها اسلحه خود را تحویل دهد و از طرفداری ضد انقلاب دست بردارد مشمول عفو امام خواهد بود ، بازار باید وضع عادی خود را پیدا کند و شهربانی افتتاح و کار را شروع کند .

در سقز 70 ارتشی و پاسدار ناپدید شده اند

خلخالی ادامه داد : در مساله سقز،70 نفر از ارتشیان و پاسداران ما ناپدید شدند. این عده را همین دکتر نیلوفری و رفقایش تحویل دمکراتها دادند و آنها نیز اسرای ما را به عراق بردند و اگر حالا من می‌خواستم دکتر نیلوفری را به مرگ محکوم کنم حقوق بین‌الملل و طرفداران حقوق بشر حرکت می‌کردند که دکترها را می‌خواهند ریشه کن کنند. در مهاباد شایعه کردند که خلخالی یک بچه 12 ساله را محکوم به اعدام کرده است. اینها حضور داشته‌اند، دیده‌اند که ما کسانی را اعدام کردیم که یا در سنگر بوده‌اند و یا از خارج آمدند، در پاوه کسانی را گرفتیم که مسیحی بودند. مسیحی آنجا چکار می‌کند»؟ (5)

در عمر 6ماهه انقلاب کلی ناراضی ایجاد کرده اند

آیت الله مکارم شیرازی در مقاله ای با عنوان«ناراضی های انقلابی را با ناراضی های ضد انقلابی اشتباه نکنید» از تلاش برخی افراد برای نابودی قبور شاهان گذشته انتقاد کرد .آیت الله مکارم شیرازی در این مقاله با اشاره به اینکه بعضی به جنگ قبرهای سلاطین چندین قرن پیش می خواهند بروند و قبور آنها را ویران کنند نوشت : من نمی دانم چرا پیامبر (ص) که به مکه آمد دستور نداد قبر سران قریش و طاغوتهای آن زمان را ویران کنند؟ آیا دلیلش این نبود که پیامبر به آینده انقلاب می اندیشید نه به گذشته ؟ نه به قبرها و نه به اسکلتهای بیروح ؟
امام خمینی امروز خانواده شهید فرخ نیا را نیز به حضور پذیرفتند ، ایشان در این دیدار ضمن اشاره به مصائب فراوان ملت فرمودند :« آن چه ما و شما را تسلیت می‌دهد این است که این کارها برای خدا بوده است؛ و چیزی که برای خداست محفوظ می‌ماند.»

عضو مجلس خبرگان قانون اساسی در بخش دیگری از مقاله خود نوشته است : با اینکه بیش از 6ماه از انقلاب نگذشته این همه ناراضی برای ما درست کرده اند ، باید با شجاعت عوامل نارضایی را بشناسیم و با آنها با قاطعیت و نه با خشونت رفتار کنیم .

رئیس جمهور افغانستان خواستار نزدیکی غیرمتعهدها به شوروی شد

نورمحمد تره کی رئیس جمهور افغانستان در سخنان خود در کنفرانس سران کشورهای غیرمتعهد خواستار نزدیک شدن نهضت کشورهای غیرمتعهد به بلوک شوروی شد . تره کی گفت : نمی توانیم تمایل کنفرانس جهت ایجاد تعادل در اردوگاه های امپریالیسم و سوسیالیسم را نادیده بگیریم . (6)

نور محمد تره کی رئیس جمهور افغانستان که با کودتا به قدرت رسیده است با نادیده گرفتن اصل سیاست بیطرفی فعال جنبش خواهان نزدیکی جنبش به آن قدرت شده است . از سوی دیگر نیز  انور سادات رئیس جمهورمصر نیز سیاست نزدیکی به غرب را پیش گرفته و این کشور در عمل به اردوگاه غرب پیوسته است.

مجاهدین خلق [منافقین] : دانشگاه ها تعطیل شوند

سازمان مجاهدین خلق با انتشار بیانیه ای خواستار تعطیلی دانشگاه ها برای حضور دانشجویان در کارهای جهادی شد !در بخشی از بیانیه مجاهدین خلق با اشاره به توطئه ضد انقلاب در لباس های مختلف از دولت موقت خواسته شده است تا حداقل یک ترم نخست دانشگاه ها تعطیل شود تا دانشجویان همانند سالهای اختناق نقش حساس خود را ایفا کنند .

در بخش دیگری از این بیانیه خواسته شده است بودجه مربوط به جهاد سازندگی به تشکل های دانشجویی از جمله انجمن اسلامی دانشجویان سراسر کشور داده شود تا این انجمن آن را برای رفاه حال مستضعفان هزینه کند . (7)

بعد از ظهر امروز ستون های نظامی سردشت را به تصرف خود در آوردند .بعد از سرکوب ضد انقلاب در ورودی شهر سردشت ارتش به سمت داخل شهر حرکت کرد  ، در تمام طول مسیر دکتر مصطفی چمران معاون نخست وزیر در جلوی ستون حرکت می کرد ، ساعت 7بعد از ظهر ستون ارتش وارد سردشت شده و مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفت.

سومین دیدار سادات با سران اسرائیل

انورسادات رئیس جمهور مصر امروز به منظور سومین دیدار با سران رژیم صهیونیستی با استقبال بسیار گرم وارد بندر حیفا شد .سادات و همسرش در حالیکه از میان صف استقبال کنندگان پرشور دانش آموزان صهیونیست و سایر طبقات مردم که در دو طرف خیابان جمع شده بودند می گذشت رهسپار هتلی واقع در قله کوه کارمل که مشرف به بندر حیفا می باشد شدند. (8)

انور سادات اولین حاکم عربی است که پیمان سازش را با دولت اسرائیل امضاء کرده است ، سادات رژیم صهیونیستی را  بی چون و چرا به رسمیت شناخته و به این دلیل از سوی غربی ها مفتخر به دریافت جایزه صلح نوبل شده است .  وی این جایزه را سال 1978میلادی و به همراه مناخیم بگین نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در امضای قرار داد کمپ دیوید نقش اساسی داشت دریافت کرد .هرچند این پیمان در میان غربی ها و به ویژه اسرائیل یک موفقیت جدی برای رژیم صهیونیستی محسوب و انورسادات نیز به عنوان فردی صلح طلب معرفی می‌شد اما افکار عمومی جهان اسلام مخالف این قرارداد بود.

پی نوشت :
1- صحیفه امام ، جلد 9، صفحه 438
2- صحیفه امام ، جلد 9، صفحه 437
3- صحیفه امام ، جلد 9، صفحه 436
4- کیهان ، 15شهریور 1358، صفحه 2
5- اطلاعات ، 18شهریور 1358، صفحه 2 ،  در این جلسه به گزارش روزنامه اطلاعات  جوانی از بین جمعیت به پا خواست و گفت: از طرف مردم مهاباد و حومه، قطعنامه‌ای صادر شده است. آیت الله خلخالی پرسید: «تعداد امضای زیر قطعنامه چقدر است»؟

جوان پاسخ داد: امضایی ندارد!

آیت الله خلخالی گفت: آیا از طرف مردم مهاباد و حومه وکالت‌نامه دارید. پاسخ شنیدند ندارم!

در ادامه با اجازه آیت الله خلخالی جوان قطعنامه را به این نحو خواند :

ماده 1ـ به رهبران مذهبی و سیاسی کرد که خون آنها با خون ملت کرد یکی است هیچگونه توهینی نشد.

ماده 2ـ مجاهدان حق ورود به شهر و دهات اطراف کردستان و مناطق کردنشین را نداشته باشند.

ماده 3ـ عفو عمومی برای تمام ملت کرد که شامل سران حزبی هم باشد.

عزالدین حسینی و قاسملو سران کرد نیستند

آیت الله خلخالی در پاسخ این 3 ماده اظهار داشت: ما عزالدین حسینی و قاسملو را به عنوان سران کرد قبول نداریم. مجاهدین نیز به همه جا خواهند رفت.

جوان؛ قطعنامه را ادامه داد:

ماده 4ـ تشکیل نشدن دادگاه‌های انقلابی در مهاباد.

آیت الله خلخالی گفت: ممکن نیست. دادگاه باید وظیفه خود را انجام دهد.

مهلت 48 ساعته

جوانی که قطعنامه را می خواند گفت: پاسخ این هفت ماده را باید ظرف 48 ساعت از رادیو و تلویزیون بدهید. خلخالی گفت: «پاسخ‌ها را همین حالا داده‌ام و دیگر احتیاجی به 48 ساعت مهلت نیست. ضمناً بگویید تظاهرات قدغن است و ارتش و پاسدارا ن همه جا هستند».

6- اطلاعات ، 15شهریور 58، صفحه 15

7- کیهان ، 15شهریور 1358، صفحه 16

8- جمهوری اسلامی ، 15شهریور 1358، صفحه 1
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *