چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

آب میوه ای مخصوص روزهای گرم تابستان

سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب: 242890
آبمیوه‌ها به خصوص در فصل تابستان طرفداران زیادی دارند چرا که هم بدن را خنک و هم مایعات از دست رفته بدن را جایگزین می‌کنند، در این میان آب انار جزو آبمیوه‌هایی است که خواص آنتی‌اکسیدانی قوی داشته و در پیشگیری از بیماری‌های قلبی، سکته و حمله قلبی نقش مؤثری دارد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در این روزهای گرم تابستانی "آب اناری" های بروجرد میزبان علاقمندان به این نوشیدنی پرفایده هستند.

این در حالیست که استان لرستان همواره به عنوان قطب تولید انار و استان صادر کننده در این زمینه مطرح بوده به طوریکه از انار تولید شده در لرستان به عنوان یاقوت سرخ ایران یاد می شود.

باغات انار کوهدشت به عنوان بزرگترین انارستان لرستان مطرح بوده و با توجه به صادرات این انار در سطح بسیاری از کشورهای دنیا نیز شناخته شده است. همچنین دیگر شهرستانهای استان نیز دارای باغات انار پراکنده هستند.

بنابر این گزارش انار جزو آبمیوه‌هایی است که خواص آنتی‌اکسیدانی قوی داشته و در پیشگیری از بیماری‌های قلبی، سکته و حمله قلبی نقش مؤثری دارد.

یک لیوان آب انار حدود ۴۰ درصد ویتامین C مورد نیاز روزانه شما را تامین می‌کند و علاوه بر این، منبع خوبی از ویتامین‌های A،E و اسید فولیک است؛ همچنین مقدار آنتی‌اکسیدان موجود در آب انار حتی ۳ برابر چای سبز است.

این آبمیوه سالم رقیق‌کننده خون است و جریان خون را به قلب تقویت می‌کند. از ایجاد پلاک در عروق خونی جلوگیری می‌کند و کلسترول خوب خون را افزایش و کلسترول بد و فشار خون را کاهش می‌دهد.

از طرف دیگر آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انار ضد سرطان بوده و احتمال بروز سرطان‌های سینه و پوست را کاهش می‌دهد. آزمایش‌ها نشان می‌دهند سرعت رشد سلول‌های سرطان پروستات در موش‌ها با مصرف آب انار کاهش می‌یابد و نیز از بروز سرطان ریه جلوگیری می‌کند.

از سوی دیگر آب انار مانند یک بازدارنده عمل می‌کند که آنزیم‌های مسئول تخریب و نابودی غضروف‌ها را از کار می‌اندازد و به این ترتیب از التهاب مفاصل جلوگیری می‌کند. آب انار از ایجاد آلزایمر پیشگیری و نیز روند بیماری را کندتر می‌کند و مصرف این نوشیدنی از ایجاد پلاک‌های دندانی جلوگیری می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *