جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پاداش ۱۲ هزار دلاری برای حمایت از منافقین

يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۵۳
کد مطلب: 242574
يک روزنامه نگار امريکايي مي‌گويد براي سخنراني عليه قرار گرفتن گروهک منافقين در ليست وزارت خارجه اين کشور به عنوان يک گروه تروريستي، هزاران دلار دريافت کرده است.

به گزارش جهان به نقل از پرس تی وی کارل برن‌اشتاين، ويراستار مجله ونيتي فير که براي روزنامه نيوزويک هم مطلب مي‌نويسد، به خبرگزاري پروپابليکا در نيويورک گفت که در فوريه سال ۲۰۱۱ در ازاي دريافت ۱۲ هزار دلار در سالن بزرگ هتل والدوف آستوريا در منهتن نيويورک، در حمايت از گروهک منافقين سخنراني کرده است.

وي در طول سخنراني خود وزارت امور خارجه امريکا را به چالش کشيد تا هرگونه شواهدي که عليه مجاهدين خلق نزد خود دارند، منتشر کنند و «يک جلسه مقدماتي در دادگاه برگزار کنند.»

رودي جولياني شهردار سابق شهر نيويورک، پاتريک کندي نماينده سابق مجلس، مايکل موکيسي دادستان کل سابق و دنيس هسترت رئيس سابق پارلمان امريکا در هتل پارک اونيو به نفع گروهک منافقين سخنراني کردند.

برن‌اشتاين در مصاحبه‌اي با پروپابليکو تصريح کرده است، وقايعي که در طرفداري از گروهک منافقين رخ مي‌دهند «به وضوح بخشي از مبارزات از نوع لابي‌گري هستند» و گزارش‌هايي که با تمرکز بر روي اين سخنرانان نوشته مي‌شوند بيشتر به «خبرنگاري به شيوه مک‌کارتيسم » شباهت دارند.

در سال‌هاي گذشته، گروهک منافقين و هوادارن آن‌ها در امريکا و اروپا براي آوردن سخنرانان خبرساز به تظاهرات و گردهمايي‌هاي خود منابع مالي قابل توجهي را سرمايه‌گذاري کرده‌اند تا آنان را به طرفداري از خود تشويق کنند.

اعضاي گروهک منافقين در سال ۱۹۸۶ ميلادي به عراق گريختند و از حمايت صدام حسين، ديکتاتور عراق بهره‌مند شدند. اين گروه در نزديکي مرز عراق با ايران اقدام به تاسيس اردوگاه کردند.

گروهک منافقين که در فهرست گروه‌هاي تروريستي بسياري از مجامع بين‌المللي جاي دارد، مسئول شمار زيادي از فعاليت‌هاي تروريستي و اعمال خشونت عليه شهروندان و مقامات دولت ايران و عراق بوده است، اين گروه به دليل حمايت از صدام حسين، ديکاتور معدوم عراقي در طول جنگ هشت ساله عليه جمهوري اسلامي، در ايران بسيار بدنام است.

سازمان ملل و بغداد در دسامبر سال ۲۰۱۱ توافق کردند تا در حدود ۳ هزار تن از اعضاي گروهک منافقين را از اردوگاه اشرف به کمپ ليبرتي، پايگاه نظامي سابق امريکا در نزديکي فرودگاه بين المللي بغداد در استان دياله عراق منتقل کنند.

تهران بارها از دولت عراق خواسته است تا اين گروهک تروريستي را از خاک خود بيرون کند، اما امريکا با تحت فشار گذاشتن دولت عراق جلوي اخراج اعضاي اين گروهک تروريستي را گرفته است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *