جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بیشترین علت حوادث رانندگی

يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب: 242526
فرمانده پلیس راه کشور گفت: در چهار ماه نخست سال جاری آمار تلفات انسانی ناشی از حوادث رانندگی در جاده های کشور هفت درصد کاهش یافته است.
 
به گزارش جهان به نقل از مهر، سرهنگ مهماندار بعد از ظهر یکشنبه در نشستی خبری با بیان اینکه استان فارس 20 هزارکیلومتر از راه های اصلی، فرعی و روستایی کشور را به خود اختصاص داده، گفت: در این مدت آمار تلفات انسانی ناشی از حوادث رانندگی در استان فارس 10 درصد کاهش داشته که این میزان سه درصد از آمار تلفات انسانی کشور بیشتر بوده است.
 
وی ادامه داد: استان فارس در امر ترافیک یکی از استانهای مهم کشور است و در سال گذشته با اقدامات صورت گرفته آمار تلفات انسانی ناشی از حوادث در جاده های این استان 10 درصد کاهش داشته است.
 
فرمانده پلیس راه کشور بیان کرد: طی مدت اخیر با تقویت ناوگان پلیس، حضور تیمهای گشت پلیس راه و... آمار تلفات انسانی در پنج ماهه نخست سال جاری 48 نفر کاهش داشته در حالیکه سال گذشته آمار فوتیها در استان 475 نفر بوده و در حال حاضر 427 نفر است.
 
وی در ادامه سخنان خود به اقدامات پلیس برای کاهش تلفات انسانی در جاده های کشور اشاره کرده و اظهار داشت: در شهریور ماه خط قرمز پلیس تجاوز به چپ و سبقت بر روی خط ممتد از سوی رانندگان است که این دو برخورد با این دو تخلف به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد.
 
خستگی و خواب آلودگی بیشترین علت حوادث رانندگی
 سرهنگ مهماندار افزود: بر اساس بررسیها خستگی و خواب آلودگی از دلایل مهم وقوع حوادث رانندگی است که برخورد با دو تخلف نیز در دستور کار قرار دارد.
 
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وقوع دو حادثه رانندگی در محور شیراز - کازرون گفت: یک دستگاه اتوبوس حامل زائران کربلا که از اهواز به سمت بندرعباس در حرکت بود بامداد امروز یکشنبه در این محور دچار حادثه شد و 19 نفر جان باختند.
 
وی ادامه داد: چند ساعت قبل از وقوع این حادثه به دلیل برخورد یک پراید با تریلر حامل سوخت در همان محور پنج نفر از سرنشانان پراید در دم جان باختند.
 
فرمانده پلیس راه کشور ادامه داد: در 48 ساعت گذشته هشت تصادف فوتی در جاده های فارس رخ داده که 30 نفر کشته شده اند همچنین در این مدت 75 نفر در 22 فقره تصادف منجر به جرح در جاده های فارس مجروح شده اند.
 
وی در خصوص بازدید از محل وقوع حادثه رانندگی اتوبوس وپراید افزود: در بررسی از این محل مشخص شد که خطای انسانی و نقص راه در آن تاثیر داشته است.
 
سرهنگ مهماندار در خصوص اقدامات پلیس راه برای رفع این نقطه حادثه خیز گفت: در گذشته پیرامون رفع نواقص این محور مکاتبات لازم صورت گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *