کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ممنوع التصویر بودن چهره های انقلابی رد شد

12 شهريور 1391 ساعت 14:08

رئیس سازمان صدا وسیما در پاسخ به انتقاد دانشجویان مبنی بر ممنوع التصویر شدن چهره‌های فرهنگی و حزب‌اللهی در رسانه ملی، این ادعا را شدیدا رد کرد.


به گزارش جهان به نقل از فارس، سیزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل صبح امروز با شعار «مقاومت برای پیشرفت؛ پیشرفت در خدمت عدالت، رمز اقتدار ملت» در دانشگاه صنعتی شریف آغاز به کار کرد.

عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما با حضور در این نشست در جمع دانشجویان سخنرانی کرد.

ضرغامی گفت: این نشست‌ها ظرفیت خوبی است که مباحثی را که رهبری در دیدار با شما مطرح کردند، مورد تحلیل و تبیین قرار بگیرد.

وی افزود: وقتی در دانشگاه صنعتی شریف این جمعیت حزب‌الهی را انسان می‌بیند، دلش گرم می‌شود، زمانی بود که حتی در ایام پس از انقلاب نیز این فضا و حضور دانشجویان معتقد در دانشگاه‌ها با سختی‌هایی همراه بود.

وی در ادامه با اشاره به تفسیر سوره قیامت گفت: یکی از رهنمودهای قرآن ریشه یابی کسانی است که واقعیات مسلم را انکار کرده و ابهام ایجاد می‌کنند؛ عده‌ای شبهاتی را مطرح می‌کنند که در واقع منبعث از چیز دیگری است و خود شبهه مسئله اصلی نیست و تنها به عنوان بهانه‌ای مطرح می‌شود اما قرآن مانند یک حکیم و طبیب، مشکل اصلی و درد را درمان می‌کند.

ضرغامی خطاب به دانشجویان گفت: شما در کشور می‌توانید پرچمدار اخلاق مداری باشید. در دانشگاه‌ها هم می‌توانید به کسانی که طرح شبهه می‌کنند با اخلاق‌تان پاسخ دهید و نه حتی با استدلال.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به فتنه ۸۸ گفت: از فتنه ۸۸ به راحتی عبور نکنید؛ فتنه ۸ بسیار پیچیده بود و اینکه این فتنه به سادگی حل نمی‌شد به این خاطر بود که در مرحله اول، فتنه خواص بود، چه خواصی که مثل سران فتنه علنا مقابل نظام ایستادند و می‌دانستند که در واقع تقلبی در کار نبوده است چه آنهایی که سکوت می‌کردند و یا با حرف‌های دو پهلویشان هیزم به آتش ضدانقلاب می‌ریختند.

ضرغامی در ادامه با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران گفت: در هیچ دوره‌ای در دوره‌های شانزده گانه «نم»، اجلاس سران جنبش عدم تعهد تا این حد مصوبات، بیانیه‌ها، سندهای جمعی، سخنرانی‌ها و هم پوشانی و تطبیق با سیاست‌های جمهوری اسلامی نداشته است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروز مستقل‌ترین تشکل‌های دانشجویی در کشور را داریم، گفت: هیچ جریانی در کشور به اندازه شما پشتوانه‌ای مثل رهبری ندارد، قدر این نعمت را بدانید.

پس از پایان سخنرانی رئیس سازمان صدا و سیما، محمد رضایتی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نمایندگی از دانشجویان حاضر به طرح سؤالاتی پرداخت.

رضایتی در ابتدا پرسید آقای ضرغامی اینکه پس از فرمان صریح رهبری در دیدار با دانشجویان مبنی بر حضور مسئولان در دانشگاه‌ها، در جمع دانشجویان حضور یافته‌اید، بسیار خوب و مبارک است اما سؤال ما این است که چرا اینقدر دیر؟ و چرا اینقدر حضور شما در جمع‌های آزاد دانشجویی کم بوده است.

ضرغامی با تاکید بر اینکه این اشکال به وی وارد است، ‌گفت: حضور کم من در دانشگاه دو دلیل داشت؛ اولا آنکه عملکرد ما روی آنتن است و وجود دارد و توضیح دادن درباره چیزی که هست را ناثواب می‌دانم؛ دوما در حوزه جنگ نرم بسیاری از اقدامات ما طبقه‌بندی دارد و ذهن من باید بسیار آمادگی داشته باشد که حرفی که تحویل شما می‌دهم مورد سوء استفاده دیگران قرار نگیرد.

رضایتی سؤال دوم را اینگونه مطرح کرد که در آخرین دیداری که شما با جمع‌های دانشجویی داشتید، گفتید که در رسانه ملی باید در هر بخشی از جامعه به اندازه خودش وزن قائل شویم و گفتید که در صدا و سیما باید میان همه تمایلات و خواسته‌های جامعه یک خط رسم شود که فاصله‌مان با همه تمایلات و خواسته‌ها حداقل در مینیمم باشد. چرا که مخاطب رسانه ملی مومن مردم هستند و اگر رابطه ما با بخشی از مردم قطع شود، تبدیل به یک رسانه خاص خواهد شد.

رئیس سازمان صدا و سیما در ادامه گفت: رسانه باید ارتباطش را حفظ کند اما اعتقاد ندارم که بهترین خط رگرسیون را رسم کرده‌ایم و البته دو نقطه وجود دارد که این منحنی را خراب می‌کند که اولین نقطه عده‌ای هستند که اعتقاد دارند رسانه ملی باید به پورنوگرافی بپردازد و دسته دوم هم افرادی هستند که نگاه‌شان به قدری به رسانه ملی بسته است که حتی از مجوزهایی که از امام و رهبری در این خصوص وجود دارد، پا را فراتر می‌گذارند و مثلا می‌گویند که وجود زن در تلویزیون به هر صورتی که باشد حرام است.

ضرغامی در پاسخ به انتقاد دانشجویان مبنی بر ممنوع التصویر شدن چهره‌های فرهنگی و حزب‌اللهی در رسانه ملی، این ادعا را شدیدا رد کرد.


کد مطلب: 242484

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/242484/ممنوع-التصویر-بودن-چهره-های-انقلابی-رد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com