پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

بحران کمبود سوخت در عربستان سعودی

شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۱۴
کد مطلب: 242364
رسانه های عربستانی اعلام کردند این کشور که بزرگترین تولیدکننده و بزرگترین دارنده ذخایر نفت جهان است با بحران کمبود سوخت مواجه شده و به ویژه پمپ بنزین ها در استان القصیم این کشور تعطیل شده اند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روزنامه عربستانی الوئام طی گزارشی اعلام کرد استان القصیم عربستان با بحران سوخت مواجه شده است و حتی برخی پمپ بنزین ها در این استان تعطیل شده است. 

بر اساس این گزارش که رسانه های عربستانی دیگر نیز به آن اشاره کرده اند صف های طویلی در پمپ بنزین ها در این استان و جاده های منتهی به آن ایجاد شده است.

صاحبان پمپ بنزین ها شرکت نفتی آرامکو را عامل بروز این بحران می دانند و می گویند این شرکت از تحویل فرآورده های نفتی به آن ها خودداری می کند.

گزارش هایی نیز از گسترش بحران به دیگر مناطق عربستان و حتی شهر ریاض پایتخت این کشور حکایت دارد.

بحران کمبود سوخت در استان القصیم به حدی جدی است که برخی از کارگاه ها فعالیت های خود را متوقف کردند.

در حالی عربستان با بحران کمبود سوخت مواجه می شود که این کشور بزرگترین تولید کننده نفت جهان محسوب می شود و دارای بزرگترین ذخایر نفتی در جهان است. مقامات این کشور در راستای حمایت از سیاست آمریکا در تحریم نفت ایران بارها وعده داده اند هرگونه کمبود در بازار جهانی نفت را جبران کنند.

روزنامه الوطن نیز با تایید خبر کمبود سوخت در عربستان به نقل از منابع رسمی بروز مشکلاتی در زمینه پالایش نفت خام را عامل بروز این مشکل دانسته است.

چندی پیش شرکت نفتی آرامکو مورد حمله ویروسی قرار گرفت که طی آن ۳۰ هزار رایانه این شرکت آلوده شد. مقامات این شرکت اعلام کردند حمله ویروسی را پشت سرگذاشته اند و شبکه رایانه ای شرکت دوباره وارد مدار شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *