شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

کهنه‌سرباز آمریکایی درسوریه بازداشت شد

جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب: 242173
فردی آمریکایی که در پوشش خبرنگار به سوریه وارد شده بود اما تروریست‌های سوریه را آموزش می‌داد، کهنه‌سرباز نیروی دریایی ارتش آمریکاست که مقامات سوریه وی را بازداشت کرده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ منابع مطلع آمریکایی اعلام کردند که سرباز آمریکایی که گفته می‌شد خبرنگار است و از دو هفته پیش در سوریه مفقود شده است، در بازداشت دولت سوریه به سر می‌برد.

روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از منابعی که در میان آنان یک دیپلمات بلندپایه است، اعلام کرد که این فرد، «اوستن تایسن»، فردی 31 ساله است که مقامات سوریه وی را بازداشت کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، «تایسن پس از ورود به سوریه در می گذشته، مقالاتی برای روزنامه واشنگتن پست و دیگر روزنامه‌های آمریکایی تهیه می‌کرد، اما بسیاری از منابع اعلام کرده‌اند که وی به جنگجویان سوریه کمک می‌کرد و آنان را آموزش می‌داد چرا که وی کهنه‌سرباز نیروی دریایی ارتش آمریکاست».

گفته می‌شود که از اواسط آگوست (اواخر مردادماه) که به دوستان و خانواده‌اش اعلام کرده بود که قصد دارد سوریه را ترک کند، ارتباطش قطع شده بود.

در این گزارش ادعا شده است که دولت سوریه هنوز به هیچ درخواست رسمی برای اطلاع از مکان این کهنه‌سرباز پاسخ نداده است.

اوا فیلیپی سفیر جمهوری چک که سفارت کشورش در دمشق، حافظ منافع آمریکا در سوریه نیز هست، اعلام کرد که منابعی به او اعلام کرده‌اند که این فرد آمریکایی در بازداشت نیروهای دولت سوریه در حومه دمشق است.

پیش از این در درگیری‌های حلب و دمشق و حمص، عناصر اروپایی دیگری مانند عناصر فرانسوی و همچنین از کشورهای منطقه مانند عربستان و ترکیه نیز افسران و عناصری بازداشت شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *