کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درباره سخنرانی تحسین‌برانگیز رهبر معظم انقلاب در اجلاس تهران؛

نطقی که پر از شجاعت، منطق و نجابت بود

+ جملات طلایی نطق تاریخی رهبر انقلاب

10 شهريور 1391 ساعت 13:45

انگار حرف دل بسیاری بود اما جرات بیانش نبود. از جای برخاستن و کف زدن های مکرر نشان می داد که 'همه از هندسه غلط بین المللی خسته شده اند'.


سرویس سیاسی جهان نیوز:  رهبر همه را بار دیگر به روزهای نخستین انقلاب اسلامی برد و یاد سخنرانی های آتشین امام راحل انداخت که بلوک شرق و غرب را در هم می شکست و زبان مستضعفان عالم بود. دیروز هم یدیعوت آحارانوت صهیونیستی نوشت: سخنرانی رهبر ایران 'آتشین' بود.

انگار حرف دل بسیاری بود اما جرات بیانش نبود. از جای برخاستن و کف زدن های مکرر نشان می داد که 'همه از هندسه غلط بین المللی خسته شده اند'.
 
چهره های حاضران پس از سخنرانی روشنگرانه رهبر تایید می کرد که حرف‌ها آشناست و به دل نشسته است؛ گویا همه دردکشیده سلطه‌طلبی استکبار بودند و منتظر شنیدن این نطق تاریخی.

بی شک دیروز آن دسته سیاسیون داخلی که بر خود نام 'اعتدال گرا و اصلاح طلب' گذاشته اند، به رمز محبوبیت انقلاب، پیر جماران و 'رهبر دل جوان' ایران در میان امت اسلامی و مستضعفان عالم بیشتر پی بردند و اگر منصف باشند اذعان کرده‌اند که راه و رسم در افتادن با زورگویان عالم همین پایداری 'منطقی و مستدل' بر اصول و ارزش‌ها و قاطعیت و شجاعت در موضع‌گیری‌هاست؛ که سخنرانی رهبر انقلاب نمونه مثال زدنی و تحسین برانگیز آن است؛ باشد که الگو بگیرند سیاسیون گرفتار خط و خطوط سیاست!
 
رهبر دیروز 'نجابت' بسیاری هم به خرج داد؛ او حتی یک کلمه درباره 'محور مقاومت در برابر غده سرطانی خاورمیانه' و هجمه ناجوانمردانه و تروریستی آمریکا، ترکیه و چند دیکتاتور عرب به سوریه سخنی به میان نیاورد؛ زیرا می دانست نظر سران نم درباره بحران سوریه مشترک نیست. هرچند مواضع جمهوری اسلامی در این باره بحق و منطقی است اما ایشان به زیرکی ترجیح داد مشکل سوریه از راه درست خود پیگیری شود.

سخنان رهبر انقلاب فقط افشای جنایات زورگویان عالم و ساختار ضدعدالت سازمان ملل نبود بلکه پر بود از راهکار و پیشنهاد عدالتخواهانه و راهگشا که نه تنها راه را بر ادامه سکوت مدعیان صلح و دموکراسی دنیا بسته که هیچ راهی هم برای بی توجهی و توجیه سران سلطه باقی نگذاشته است.

نطق تاریخی رهبر انقلاب همه اش خواندنی و مهم است اما برخی جملات طلایی تر از بقیه اند که بارها باید به گوش زورگویان دنیا و مسببان ظلم و جنایات کنونی خواند.

جملات طلایی سخنرانی رهبر معظم انقلاب در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد
 
1- نظام سلطه به کمک ابزارهای رسانه ای خودهرسخن حقی رادروغ وهرمطالبه حقیقی رایاغی گری می خواند.
 
2- اعتراض ها در اروپانشان دهنده ی لبریزشدن صبروتحمل ملت هاست.

3- شوراى امنيت سازمان ملل داراى ساختار و سازوكارى غيرمنطقى، ناعادلانه و كاملاً غير دموكراتيك است؛ اين يك ديكتاتورىِ آشكار و يك وضعيت كهنه و منسوخ و تاريخ مصرف گذشته است.

4-  جمهورى اسلامى ايران استفاده از سلاح هسته‌اى و شيميائى و نظائر آن را گناهى بزرگ و نابخشودنى ميداند. ما شعار «خاورميانه‌ى عارى از سلاح هسته‌اى» را مطرح كرده‌ايم و به آن پايبنديم.
 
5- من تأکید می کنم که جمهوری اسلامی هرگز درپی تسلیحات هسته ای نیست و هرگز از حق ملت خود برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای چشم پوشی نمی کند. شعار ما «انرژى هسته‌اى براى همه، و سلاح هسته‌اى براى هيچكس» است.

6- اتاق فرمان جهان نباید با دیکتاتوری چند کشور غربی اداره شود.
 
7- اين وضعيت معيوب و پر زيان، غيرقابل ادامه است. همه از اين هندسه‌ى غلط بين‌المللى خسته شده‌اند. بايد اين وضعيت نامعقول را علاج كرد.
 
8- تحریم هایی که یاوه گویان فلج کننده خوانده اند گام های ما را محکم تر و عزم ما را راسخ تر کرده است.
 
9- طنز تلخ روزگارما ، دولت آمریکاست که دارای بیشترین و مرگبارترین سلاح های کشتار جمعی است اما امروز می خواهد پرچم مخالفت با سلاح های هسته ای را داشته باشد.
 
10- آمریکایی ها، رژیم صهیونیستی رابه سلاح هسته ای مجهز کرده اند تا به کشورهای مظلوم منطقه مسلط کنند.
 
11- فلسطین متعلق به فلسطینیان است و ادامه اشغال آن خطر عمده ای برصلح وامنیت جهانی است.
 
12- پند خیرخواهانه ای به حامیان رژیم صهیونیستی می دهم، که بیایید به پیشنهاد جمهوری اسلامی در خصوص برگزاری همه پرسی بیاندیشید و شجاعانه خود را از گره ناگشودنی کنونی نجات دهید.
 
13- علاج مشکلات کنونی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با همکاری اقتصادی و رسانه ای کاملا امکان پذیر است.
 
14- خطاب به سران جنبش عدم تعهد: به هدف ها وفادار بمانیم و از اخم دولت های زورگو نترسیم.
 
15- ما اعضای جنبش عدم تعهد می توانیم برای نجات از نا امنی، جنگ وسلطه گری نقشی ماندگار بیافرینیم.


کد مطلب: 242087

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/242087/نطقی-پر-شجاعت-منطق-نجابت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com