پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

عجيب ترين شهيد غیرروحانی

پنجشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب: 241924
این شهیدی که اكنون سر قبرش هستيم دختر دوم ابتدایی داشت، این دختر بچه می خواست کارنامه اش را پدرش امضا کند، ولی چون پدرش شهید شده بود و ...
به گزارش جهان به نقل از «خبرگزاری دانشجو» از شیراز، دانش پژوهان طرح ولایتی فارس ديروز به صورت دسته جمعی راهی گلزار شهدای شهر مقدس قم، زیارت آستان مقدس امامزادگان علی بن جعفر (ع) و محمد بن موسی الکاظم (ع) و بیت النور، عبادتگاه حضرت معصومه (س) شدند.
 
حجت الاسلام وافی در جمع دانشجویان بسیجی حاضر در این امامزادگان جلیل القدر با اشاره به اهمیت امامزادگان این مکان که در کشور بی نظیرند، به روایتگری از چند شهید مشهور که در این مکان مقدس هستند، پرداخت.
 
در ايران از سال 59 تا آخر جنگ تقریباً 186 هزار شهید دادیم که 3 - 4 هزار نفر غیرایرانی و از مسلمانان کشورهای دیگر بودند

 
وی گفت: در کشور از سال 59 تا آخر جنگ تقریباً 186 هزار شهید دادیم که 3 - 4 هزار نفر غیرایرانی و از مسلمانان کشورهای دیگر بودند که برای دفاع از اسلام به ایران آمدند و جنگ کردند و شهید شدند.
 
این استاد حوزه گفت: خانواده آنهایی که در ایران شهید و دفن شدند، از آنها اطلاع ندارند؛ الان سر قبر شهیدی آمده ایم که بین شهدای خارجی یک ویژگی خاص دارد؛ این شهید در سن 12 - 13 سالگی در پاریس با شنیدن دعای کمیل مسلمان شد و با دیدار امام (ره) در پاریس شیعه؛ سال 57 بعد از مدتی به قم آمد و طلبه شد و جبهه رفت و شهید شد؛ یعنی از مسلمان شدنش تا شهید شدنش سه تا چهار سال طول کشید.
 
وافی بيان داشت: باید زندگی این فرد را مطالعه کنيم و ببینیم که چه ویژگی اي داشته که خداوند وی را هدایت کرده است؛ این شهید کمال کوسل نام دارد که در اصل اسمش ژامال بوده، وي بعد از آمدن به ایران اسمش را تغییر می دهد.
 
کسی که با شنیدن دعای کمیل مسلمان، با دیدن امام شیعه، و با آمدن به ایران شهید شد

 
وی افزود: خیلی از آیات قرآن برای ما قابل فهم است که به آن عمل می کنیم؛ چون مسلمانیم، اما به بعضی از آیات قرآن اعتقاد داریم، ولی آنها را باور نداریم.
 
شهدا زنده‌اند، اما هنوز این آیه به مرحله باور ما نرسیده است

 
این روای شهدا تصریح کرد: یکی از آیات قرآن که خوانده می شود، این است «ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله بل احیاکم عند ربهم یرزقون» شهدا زنده اند، اما هنوز این آیه به مرحله باور ما نرسیده است.
 
وافي گفت: این شهیدی که اكنون سر قبرش هستيم دختر دوم ابتدایی داشت، این دختر بچه می خواست کارنامه اش را پدرش امضا کند، ولی چون پدرش شهید شده بود و مادرش هم آن روز در منزل نبود، در عالم خواب پدرش کارنامه اش را امضا می کند.
 
این استاد حوزه گفت: در ابتدا کسی باورش نمی شود که امضا برای شهید است، ولی با رجوع به آیت الله خزعلی مشخص می شود كه امضای شهید است.
 
وي عنوان کرد: این ها مهم نیست و نباید نشان دهنده خط در زندگی باشد؛ اگر شهدا کارنامه را هم امضا نمی کردند، باز هم بايد يقين بدانيم كه شهید زنده است.
 
وافی گفت: این شهید بزرگوار «شهید صالحی خونساری» است که کنار قبرش یک نمونه از امضاي کارنامه دخترش ديده مي شود.
 
در بین 186 هزار شهیدي که داریم بعضی شاخص شدند، البته نه اینکه صدا و سیما آنها را شاخص کند

 
این استاد حوزه در ادامه سخنان خود گفت: در بین 186 هزار شهیدي که داریم، بعضی شاخص شدند، البته نه اینکه صدا و سیما آنها را شاخص کند یا اینکه در روزنامه های مختلف با نام بردن آنها شاخص شوند، بلکه خدا خواست تعدادی از شهدا شاخص شوند.
 
وی بیان کرد: یکی از شهدایی که شاخص شد و بنده در بین شهدای غیرروحانی عجیب تر از این شهید ندیدم، شهید مهدی زین الدین است؛ وي چندين ویژگی داشت که هر یک از این ویژگی ها فرد را به اوج می رساند، یکی از آنها احترام به پدر و مادر بود.
 
وافی ادامه داد: مادر شهید هنوز زنده است و می گوید هنوز هم مهدی هر روز به در خانه می آید و می گوید چیزی نمی خواهید.
 
اين راوی شهدا عنوان کرد: دومین ویژگی وي این بود که همیشه در حال نماز خواندن بود؛ آرزوی همه رزمندگان این بود که از دور نماز خواندن زین الدین را ببینند، حتي دیگران از دیدن نماز خواندن زین الدین لذت می بردند.
 
در بین 186 هزار شهید، بعضی‌ها شهید شدند تا یک چیزی را به ما بفهمانند؛ اينکه شهادت همچنان ادامه دارد

 
وی گفت: در بین 186 هزار شهید، بعضی ها شهید شدند که یک چیزی را به ما بفهمانند؛ اينکه شهادت همچنان ادامه دارد؛ آنها با شعر «در باغ شهادت را نبندید» آهنگران مقابله کردند؛ چرا که در باغ شهادت همچنان باز است.
 
وافي ادامه داد: یکی از شهدایی که بعد از جنگ شهید شد، شهید حسن ابراهیمی بود که به جنوب آمریکا رفت و صهیونیست ها او را شناسایی کردند و وي را در آن مسیر دزدیدند و به طور فجیعی به او آسیب رساندند، ولی جالب این جاست که این شهید در آن حالت در تمام عکس هایش لبخند می زند.
 
این مدرس حوزه گفت: یکی از ویژگی های اینجا این است كه همه ما با هر تیپ و شخصیتی بالاخره راهی این مکان می شویم و اگر هر هفته یک نفر ما را به یاد مرگ بیندازد و مرگ را برای ما متذکر شود، خیلی از مشکلات حل می شود.
 
وي گفت: هر وقت خیلی خوشحال یا ناراحت شدید به قبرستان سر بزنید؛ قبرستان دانشگاه و  یک دریاي پر از کوسه است، نگاه ما به این فضا مسموم و بی خیال نیست، ولی به هر حال با رفتن به دانشگاه به خود متذکر می شویم که بالاخره ما می میریم.
 
وقتی به قم می‌آییم باید از حضرت معصومه (س) فکر بگیریم، اما چگونه این فکر را بگیریم؟

 
وافی در بیت النور، عبادتگاه حضرت معصومه (س) اظهار داشت: همه ما یک خانواده هستیم و بنده اعتقاد دارم که خاک قم قابل قیاس با مکه و مدینه و مشهد نیست؛ حال چرا؟
 
این مدرس حوزه به نقل از فرامین امام صادق (ع) گفت: تنها نقطه امن در کره زمین قم خواهد بود؛ مکه به خاطر خانه خدا و کربلا به خاطر امام حسین (ع) ارزش پیدا کرد، ولی قم به خاطر حضرت معصومه (س) ارزش پیدا نکرد، بلکه ایشان ارزش قم را بالا برد.
 
وی بیان کرد: قم جای باارزشی است، یکی از مکان هایی که در قم گمنام است، بیت النور می باشد، حضرت معصومه در ساوه مسموم می شوند و با اصرار ایشان به قم می آیند و موسی بن خزرج حضرت معصومه را به خانه خود می آورد كه بعد از چند روز ماندن در این مکان، وفات می یابند، بنابراين این مكان، جایگاه مهمی دارد.
 
وافی گفت: وقتی به قم می آییم باید از حضرت معصومه (س) فکر بگیریم، اما چگونه این فکر را بگیریم؟ راه های مختلفی است که با مطالعه کسب می شود.
 
بنا بر این گزارش، دانش پژوهان شرکت کننده در طرح ولایت استانی فارس به صورت دسته جمعی در اطراف مسجد مقدس جمکران با حمل پرچم های «یا مهدی»، «یا فاطمه زهرا»، «علی ولی الله» و با خواندن دعای فرج به پیاده روی پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *