پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
دور رفت سوپرجام اسپانیا / مسی ۱۴ گله شد

بارسا بدون گوارديولا هم برد !

جمعه ۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۳:۱۳
کد مطلب: 240866
دیدار دور رفت سوپرجام اسپانیا بین تیم های بارسلونا و رئال مادرید با نتیجه ۳ بر ۲ به سود بارسا خاتمه یافت. بدون تردید اینیستا با گرفتن یک پنالتی به سود بارسا و با دادن یک پاس گل زیبا به ژاوی ستاره بی چون و چرای این بازی بود .
به گزارش جهان به نقل از «تابناک»، از ساعت یک بامداد امروز(جمعه) تیم های بارسلونا و رئال مادرید در بازی دور رفت سوپرجام باشگاه های آسپانیا در ورزشگاه نیوکمپ به مصاف هم رفتند که در پایان با برتری پر گل کاتالان‌ها خاتمه یافت.

 نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل خاتمه یافت. این نخستین دیدار بارسلونا برابر رئال مادرید با مربیگری تیتو ویلانووا محسوب می شد.

ترکیب دو تیم در نیمه اول:

بارسلونا: والدز، پیکه، ماسچرانو، آلوز، آدریانو، بوسکتس، ژاوی، اینیستا، پدرو، مسی و سانچس

رئال مادرید: کاسیاس، راموس، آلبیول، آربلوئا، کونترائو، کایخون، خدیرا، اوزیل، آلونسو، رونالدو و بن زما

در نیمه دوم در حالی که رئال نسبت به نیمه اول روان تر کار می کرد در دقیقه ۷۰ خطای آشکار راموس بر روی اینیستا موجب پنالتی شد که مسی آن را به گل تبدیل کرد

گلهای بازی :

دقیقه ۵۶: گل برای رئال مادرید. کرنر رئالی ها با ضربه سر رونالدو وارد دروازه بارسا شد.

دقیقه ۵۷: گل برای بارسلونا. پاس عمقی بازیکنان بارسا پشت مدافعان رئال به پدرو رسید و او در عین ناباوری، بلافاصله دروازه رئال را باز کرد.
پنالتی برای بارسا. راموس بر روی اینیستا خطا کرد و داور پنالتی گرفت.

دقیقه ۷۰: گل برای بارسا. لیونل مسی ضربه پنالتی را وارد دروازه کرد. کاسیاس فریب خورد و برخلاف جهت ضربه مسی پرید.

در دقیقه ۷۸ ژاوی هرناندز روی پاس اینیستا با کاسیاس تک به تک شد و سومین گل شاگردان ویلانووا را به ثمر رساند.

در دقیقه ۸۶ ویکتور والدز که پس از خروج ژاوی از بازی بازوبند کاپیتانی بارسا را بر بازو بست، پس از دریافت پاس رو به عقب قصد دریبل زدن دی ماریای تازه وارد را داشت که موفق نبود و این بازیکن آرژانتینی روی اشتباه فاحش والدز دومین گل رئال مادرید را به ثمر رساند تا بازی رفت سوپرجام اسپانیا با نتیجه ۳ بر ۲ به سود بارسلونا خاتمه یابد.

لیونل مسی با اینکه در بازی امشب کم فروغ بود ولی با ضربه پنالتی، بعد از مدتها موفق شد به رئال مادرید گل بزند.

این بازي به دلیل موضع گیری«خوزه مورینیو»سرمربی‌رئال مادرید و«تیتو ویلانووا»سرمربی بارسلونا نسبت به هم نیز از حساسیت ویژه ای برخوردار بود.

اختلاف اين دو در ماه آگوست‌سال‌گذشته و بعد از آنكه مورينيو انگشتش را در چشم تيتو فرو كرد آغاز شد و اين بازي تحت الشعاع اختلاف اين دو برگزار شد. بارسلونا فقط یكبار در هشت مسابقه گذشته خود با رئال مادرید شكست خورده و سه بار نیز به تساوی رسیده بود. این تیم در سه دوره گذشته مسابقات سوپر جام اسپانیا در سال های ۲۰۱۱، ۲۰۱۰ و ۲۰۰۹ به پيروزي رسيده و در صورت برنده شدن در دو بازي رفت و برگشت مقابل رئال مادريد براي چهارمين بار پياپي قهرمان سوپرجام اسپانيا خواهد شد.

پیش از این دیدار ليونل مسى ستاره آرژانتينى بارسلونا نيز در ۱۹ بازى گذشته دو تيم در تمامى رقابت ها موفق به زدن ۱۳ گل شده بود. سزار رودريگز تنها بازيكنى بود كه با ۱۴ گل آمار بالاترى نسبت به مسى در جريان ديدارهاى دو تيم داشت. رئال مادريد نيز از زمان مربيگرى خوزه مورينيو چهار بار به كمپ نو رفته بود كه حاصل آن يك شكست، يك برد و دو تساوى بوده است.

اما مجموع ركوردهاى اين مربى پرتغالى در مسابقات رئال مادريد مقابل بارسلونا تا كنون ۲ برد، ۴ تساوى و ۵ شكست است.از بين ۱۰ كارت قرمزى كه در مسابقات گذشته ۲ تيم داده شده، ۸ كارت آن متعلق به بازيكنان رئال مادريد بوده است.كريستيانو رونالدو در ۱۶ مسابقه قبلى كه مقابل بارسلونا به ميدان رفته است از جمله زمانى كه در منچستريونايتد بود ۶ گل زده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *