پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
اسفنانی با تأکید بر کاهش عنوانین مجرمانه در قانون:

زندان‌ها از زندانی اشباع شده است

دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۲۰
کد مطلب: 240330
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس٬ با تأکید بر اینکه هم‌اکنون زندان‌ها از زندانیان و مجرمان اشباع شده است٬ افزود: متأسفانه به‌علت تعدد عنوانین مجرمانه در قانون٬ بیشتر افراد مجرم با هر نوع عنوان مجرمانه به زندان می‌‌روند.
به گزارش جهان : محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت٬ با اشاره به افزایش ورود افراد مجرم به زندان‌های کشور٬ یادآور شد: به‌طور حتم افزایش آمار زندانیان کشور مشکلات زیادی را برای کشور به‌دنبال دارد.

نماینده مردم فریدن٬ فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی٬ با تأکید بر اینکه هم‌اکنون زندان‌ها از زندانی و مجرمان اشباع شده است٬ افزود: متأسفانه به‌علت تعدد عنوانین مجرمان در قانون٬ بیشتر افراد مجرم با هر نوع جرمی به زندان می‌‌روند.

وی با اعلام اینکه قوانین و به تبع آن قضات کشور باید به سمت جایگزینی محکومیت زندان مجرمان حرکت کنند٬ اظهار داشت: به‌‌طور حتم جایگزینی محکومیت مجرمان به جای زندان، موجب کاهش زندانیان و آمار مجرمانه می‌شود.

این نماینده مجلس نهم٬ از بررسی لایحه کاهش عناوین مجرمانه در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نهم خبر داد و اعلام کرد: اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی در آینده نزدیک این لایحه مهم و تأثیرگذار را مورد بررسی و تصویب می‌کند و سپس به صحن علنی مجلس می‌فرستند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس٬ با مد نظر قرار دادن بررسی لایحه پیشگیری از وقوع جرم در شورای نگهبان قانون اساسی٬ تصریح کرد: با تأیید لایحه پیشگیری از وقوع جرم از سوی شورای نگهبان، الزامات قانونی تمام دستگاه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم، نظم می‌یابد؛ اما تا زمان تأیید این لایحه٬ قوه قضائیه و سایر دستگاه‌های کشور باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در این زمینه استفاده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *