پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

20 هزار زندانی بر اثر اختلافات خانوادگی

جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب: 239905
مدیرعامل ستاد دیه کشور از زندانی شدن 20 هزار در کشور بر اثر اختلافات خانوادگی خبر داد.
به گزارش جهان، اسدالله جولایی در حاشیه مراسم جشن گلریزان آزادسازی زندانیان غیر عمد در گفت‌وگو با فارس در زنجان اظهار کرد: آمار 20 هزار زندانی مذکور شامل سال‌های 89 و 90 می‌شود.
 
وی با اشاره به هوشیاری خانواده‌ها در ازدواج فرزندان افزود: خانواده‌ها باید دخالت آگاهانه در ازدواج فرزندان داشته باشند نه اینکه با مهریه‌های سنگین آنها در اسیر بند کنند.
 
مدیرعامل ستاد دیه کشور خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که موجب زندانی شدن افراد می‌شود، مهریه‌های سنگین است و خانواده‌ها باید دقت لازم را در این امر داشته باشند.
 
وی همچنین با اشاره به اصولی کردن مهریه‌ها اضافه کرد: مهریه‌هایی همچون بال مگس اصولی نبوده و خانواده‌ها نباید اجازه دهند که جوانان اقدام به چنین کاری کنند.
 
جولایی در ادامه با اشاره به برخی از عوامل از هم پاشیدگی خانواده‌ها از مردان خواست نفقه زنان را بپردازند و از زنان نیز درخواست کرد که خواسته‌های غیر منطقی و غیر اصولی از همسر خود نداشته باشند.
 
وی همچنین از دفترخانه‌های ازدواج خواست به رقم مهریه توجه داشته و هر مبلغ و یا هر چیزی را که به عنوان مهریه مطرح می‌شود، قبول نکنند.
 
مدیرعامل ستاد دیه کشور در ادامه با اشاره به تصویب قانون 110 سکه برای مهریه اضافه کرد: این یکی از اقدامات مناسب در اصولی کردن مهریه‌ها است، ولی باید میزان مهریه از این هم کمتر شود و هر کس هر میزان خواست به عنوان مهریه قرار ندهد.
 
وی همچنین از جوانانی که در تلاش برای داشتن موقعیت مالی مناسب هستند، خواست ابتدا از شاگردی در مغازه آغاز کرده و سپس به موضوع داشتن موقعیت مالی مناسب در مدت کوتاه فکر کنند.
 
جولایی گفت: داشتن موقعیت مناسب از نظر مالی نیازمند تلاش است و هر شخص خواهان این موقعیت باشد باید تلاش کند تا به این موقعیت برسد.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه خوشبختانه تعداد زنان دارای جرایم غیر عمد در کشور بسیار پایین است، اضافه کرد: از بیش از 12 هزار زندانی که سال گذشته آزاد شدند فقط 150 نفر آنها از بین زنان بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *