پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

زلزله اخیر 6 هزار مسکن را تخریب کرد

پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب: 239802
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: زلزله اهر، ورزقان و هریس 6 هزار واحد مسکونی را صد در صد تخریب کرده است.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، علیرضا تابش در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی که با حضور استاندار برگزار شد، اظهارکرد: بنیاد مسکن سه دهه تجربه بازسازی مناطق زلزله‌زده را دارد و باید از این ظرفیت برای بازسازی سریع مناطق آسیب دیده در زلزله استفاده کرد.
 
وی اضافه کرد: مرحله اول آمارگیری خسارات بررسی و به صورت قانونمند و نظامند استخراج شده و در مرحله دوم این آمارها پالایش خواهد شد.
 
تابش ابراز کرد: 15 هزار واحد مسکونی در شمال شرقی استان آذربایجان شرقی بر اثر زلزله آسیب دیده که نیاز به بازسازی کامل دارد.
 
وی با بیان این که نزدیک به شش هزار واحد مسکونی نیز به صورت صد درصد تخریب شده است، افزود: بسیاری از خسارات وارده به منازل مسکونی و ادارات به گونه‌ای است که نمی‌توان آنها را تعمیر کرد و باید آن را تخریب و از نو ساخت.
 
تابش گفت: باید برای بازسازی مناطق آسیب دیده وعده های منطقی داد تا سطح توقعات آسیب دیدگان این حادثه همگام با واقعیات افزایش یابد.
 
وی خاطرنشان کرد: این امر موجب می‌شود تعامل خوبی بین مردم و مسوولان ایجاد شود که در نهایت موجب هم افزایی نیروها در راستای بازسازی خرابی‌ها می‌شود.
 
رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: کار اصلی و شروع کار با خود مردم است و دولت با اعطای وام 125 میلیون ریالی و همچنین پرداخت وام بلاعوض 20 میلیون ریالی مقدمات شروع کار را فراهم می‌کند.
 
تابش اظهار کرد: در نظر داریم وامی نیز برای احداث مکانی برای افرادی که دام پرورش می‌دهند پرداخت کنیم که این امر در حال بررسی است.
 
وی ادامه داد: برای آغاز کار علاوه بر پرداخت وام، کمک‌های دیگری همچون تهیه نقشه و تجهیزات نیز به آسیب دیدگان ارائه می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *