جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

احتمال بالای رویت هلال ماه در غروب شنبه

پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 239753
یک کارشناس رویت هلال و ستاد استهلال گفت: محاسبات نشان می‌دهد احتمالا هلال ماه شوال غروب روز شنبه رویت شود و یکشنبه روز عید فطر باشد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی چیت‌سازیان، با بیان این‌که «احتمال رویت هلال شوال در غروب شنبه زیاد است» افزود: گروه‌های رصد برای رویت هلال با چشم مسلح به مناطق مختلف اعزام شده و کار خود را آغاز کرده‌اند و روز شنبه نیز گروه‌های ویژه رصدی در مناطقی که شرایط افق مساعد است برای رویت هلال اعزام می‌شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: نتایج دریافت‌های گروه‌های رصدی به دفتر مقام معظم رهبری اعلام می‌شود تا به استحضار ایشان برسد که در صورت تایید، نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.
 
 این کارشناس رویت هلال با بیان این‌که «احتمال رویت هلال ماه شوال غروب شنبه زیاد است» گفت: طبیعی است در این صورت شنبه روز آخر ماه و یکشنبه عیدفطر خواهد بود.
 
 چیت‌سازیان همچنین با بیان این‌که «رویت هلال شوال به خاطر مختصاتی که دارد مقداری مشکل است» افزود: در رویت هلال چند ویژگی از جمله زاویه دید، قران نیرن، زمان آن و نکات دیگر دخیل است و بخاطر این ویژگی‌ها رویت هلال ماه شوال در شامگاه شنبه مشکل است.
 
 وی در پایان خاطرنشان کرد: مناطق غربی و کویری کشور برای رویت هلال مناطق مناسب‌تری هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *