جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۶

خدمت‌به‌اسراییل‌باخریدازاین‌شرکتها!+تصاویر

پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب: 239731
شاید در نگاه اول غیرواقعی و مسخره به نظر برسد اما بخشی از هزینه تسلیحاتی ارتش اسرائیل برای تجاوز به سرزمین فلسطین را ایرانیان تقبل می‌کنند! بله؛ با خرید کالا از شرکت‌هایی که کمک‌های مالی منظم و گسترده‌ای به دولت اسرائیل دارند، ما نیز زمینه‌ساز فعالیت‌های نامشروع رژیم صهیونیستی می‌شویم.
به گزارش جهان به نقل از رجانیوز، هر سال در آستانه روز قدس بحث فعالیت شرکت‌هایی که در ایران حضور دارند و فعالیت می‌کنند و رابطه مستقیمی هم با دولت صهیونیستی دارند، داغ می‌شود اما هیچوقت به طور شفاف و دقیق برای مردم مشخص نشده است که آیا این شرکت‌ها واقعا بخشی از درآمد خود را به اسرائیل می‌دهند یا خیر؟ نستله، پپسی، اینتل، کوکاکولا و... از جمله برندهای تجاری هستند که بازار بسیار خوبی در ایران دارند اما گفته می‌شود باید جلوی فعالیت آن‌ها در ایران گرفته شود؛ چرا که خرید کالاهای این شرکت‌ها به منزله سهیم شدن در ریختن خون فلسطینیان است.



آیا باید محصولات صهیونیستی را تحریم کنیم؟ چرا؟

سایت «اورشلیمِ ما» همراه برخی گروه‌ها و سایت‌های یهودی صهیونیست در سال ۲۰۱۱ این خبر را خطاب به تمام دوستان اسرائیل منتشر کرده است: «این شرکت‌های طرفدار اسرائیل هستند. ما باید از آن‌ها حمایت کنیم. لطفاً از این شرکت‌ها حمایت کنید فقط به این دلیل که آن‌ها از اسرائیل حمایت (مالی) می‌کنند.»

سایت اورشلیم در خواست می‌کند: «لطفاً این لیست مهم را برای هر کس که فکر می‌کنید لیاقت دارند ارسال کنید»؛ و می‌افزاید این شرکت‌ها از اسرائیل حمایت مالی دارند و ممکن است در لیست بایکوت کشورهای عربی یافت شوند. در ادامه هم نام هجده شرکت حمایت کننده کلان مالی را به عنوان لیست اول ارائه می‌دهد.

خوب است نگاهی در این لیست بیندازیم و اسامی آشنا را بیابیم که چگونه مورد تقدیر صهیونیست‌ها قرار گرفته‌اند. برای نمونه، سطح و سابقه حمایت مالی و سرمایه گذاری کوکاکولا (Coca-Cola) و پپسی (PEPSI) را در شماره ۶ لیست ببینیم و تقدیر ویژه از کوکاکولا در سال ۱۹۹۷ را بخاطر ۳۰ سال پافشاری بر حمایت مالی از اسرائیل بخوانیم.

یا حمایت کلان شرکت نستله (Nestle) از اسرائیل را در شماره ۱۰ لیست بخوانیم؛، تا آنجا که در ۱۹۹۸ نماینده این شرکت جایزه جوبلی اسرائیل (Jubilee Award) را از دستان با کفایت نتانیاهو نخست وزیر وقت دریافت نمود_ اینجایزه بالا‌ترین سطح ستایش اسرائیل از حامیان خود تاکنون بوده است_؛ و تازه پس از آن بود که میلیون‌ها دلار سرمایه گذاری مضاعف نستله در اسرائیل برای تأسیس مراکز تحقیقاتی انجام گرفت.

خوب است خدمات ارزنده و عجیب شرکت IBM را در شماره ۱۲ بخوانیم که یک سال پس از اعلام موجودیت اسرائیل، در ۱۹۴۹ آغاز به کار کرد و اولین شرکت بزرگ آمریکایی بود که سرمایه گذاری در اسرائیل را شروع کرد. این، یکی از سه شرکت آمریکایی است که در سال ۲۰۰۱ در مراسم ویژه‌ای توسط آریل شارون تقدیر شد و پاداش‌هایی همچون Ambassador» s Award را بواسطه حمایت مالی و انتقال تکنولوژی به اسرائیل دریافت نمود.

جالب است سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری شرکت Nokia در اسرائیل را در شماره ۱۵ لیست بخوانیم و از پروژه‌های سر شاخه‌های نوکیا برای اسرائیل کسب اطلاع نماییم.

یا حمایت‌ها و همکاری‌های ویژه شرکت والت دیسنی (Walt Disney)، کاترپیلار (CATERPILLAR) و تیمبرلند (TIMBERLAND) را بخوانیم.



نظر رهبر انقلاب درباره خرید کالاهای اسرائیلی

چند سال پیش،استفتایی با این مضمون از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صورت گرفت:

با سلام خدمت حضرت آیت الله خامنه‌ای، ولی امر مسلمین جهان. یک شرکت، نهاد یا موسسهٔ خارجی یا داخلی (در جمهوری اسلامی ایران یا خارج)، از یکی از راه‌های زیر، از دشمنان امت اسلامی پشتیبانی می‌کند:

• بخشی از سود آن در اختیار رژیم اشغالگر قدس یا نهادهایی گذاشته می‌شود که مستقیماً با اسلام
و جوامع اسلامی مبارزه می‌کنند (بدین صورت که کالاهایی مانند کوکا کولا و پپسی که در ایران هم تولید می‌شود، عصارهٔ این نوشابه‌ها انحصارا در دست کومپانی اصلی صهیونیستی است که ایرانی‌ها از ان‌ها مخرند)؛

• مدیران شرکت، پشتیبانی خود را از رژیم اشغالگر قدس یا نهادهایی که مستقیماً با اسلام و جوامع
اسلامی مبارزه می‌کنند، اعلام کرده‌اند؛

• دارایی، سود فروش یا اعتبار شرکت در راه گسترش اسلام‌ستیزی و اسلام‌گریزی مصرف می‌شود.

۱. آیا خرید تولیدات این شرکت که شعبه تولید در جمهوری اسلامی ایران را دارد جایز است؟ (کوکا کولا، پپسی، فانتا...)

۲. آیا استفاده از تولیدات این شرکت جایز است؟

۳. آیا تفاوتی میان کالاهای مختلف (پوشاک، مواد غذایی، نرم‌افزار و...) از باب خرید یا استفاده وجود دارد؟

۴. اگر این شرکت، با تاسیس نمایندگی، کالای خود را در جمهوری اسلامی ایران تولید کند، خرید یا استفاده از آنجایز است؟

۵. اگر کالای یک شرکت داخلی (ایرانی)، تحت لیسانس و با اجازهٔ این شرکت صهیونیستی تولید شود، با توجه به این‌ که این اجازه، در قبال پرداخت هزینه‌ای به صورت سـالیانه صادر می‌شود که این مبلغ بر علیه مسلمین استفاده می‌شود، خرید یا استفاده از آنجایز است؟

۶. اگر به علت نبود قوانین یا نظارت مناسب یا هر دلیل دیگر، کـالای این شرکت صهیونیستی وارد کشور شود، خرید یا استفاده از آنجایز است؟

۷. اگر نـام، نشان یا مبدا صادرکنندهٔ کـالا تغییر داده شود تا شـرکت اصلی پنهان بماند، خرید یا استفاده از آنجایز است؟

۸. آیا یک شرکت داخلی، برای افزایش فروش کـالای تولیدی خود (مثلاً پوشاک)، می‌تواند از نام یا نشان این شرکت استفاده کند؟

۹. آیا استخدام در این شرکت یا تبلیغ کالای آنجایز است؟

رهبر انقلاب هم در پاسخ به این استفتاء فرمودند:

بسمه تعالی
 سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

به طور کلى خرید و فروش هرگونه کالایى از شرکتهاى صهیونیستى و یا شرکتهایى که از سود حاصله کمک به دولت غاصب اسرائیل مى‌کنند حرام است و بر آحاد مسلمین واجب است که از خرید و استفاده از چنین کالاهایى اجتناب کنند و در حکم مذکور فرقى بین موارد ذکر شده نمى‌باشد؛ و در صورتی که احراز نشود که منافع آن عاید صهیونیست‌ها می‌شود و یا در راه دشمنی با اسلام و مسلمین به‌کار می‌رود، اشکال ندارد. هر نوع کار کردن در این شرکت‌ها که کمک به دشمنان اسلام و مسلمین محسوب می‌شود حرام است و دریافت پول در قبال آن حلال نیست.

وظیفه دولت؛ وظیفه ملت

گام اول در راه عدم ترویج اینگونه کالا‌ها باید از سوی دولت برداشته شود و دستگاه‌های مسئول، ضمن بررسی دقیق درباره شرکت‌های خارج و منافع و منابع مالی آن‌ها، زمینه را برای جلوگیری از فعالیت‌های شرکت‌های مشکوک فراهم کنند. مجلس شورای اسلامی نیز باید به وضع قوانین مناسب در این زمینه بپردازد.

با این حال، اگر دولت در مواجهه با شرکت‌های حامی صهیونیسم تعلل کند؛ اگر مجلس و قوه قضائیه اقدامات کافی در این مورد انجام ندهند؛ اگر منافع شخصی و گروهی یا مصالحی غیر علنی در مورد مذکور در میان باشد؛ اگر هنوز مطالبه عمومی برای لغو مجوز شرکت‌های حامی صهیونیسم در کشور به وجود نیامده و اگرهای دیگری از این دست، هیچ کدام به نظر نمی‌رسد هنگام بازخواست از تکلیف شخصی و گروهی ما در خصوص اسرائیل، بهانه مناسب و محکمه پسندی باشد. ما مکلف به انجام تکلیف خود هستیم، تکلیفی که مشخص است خرید کالای ایرانی و نه تحریم خرید از کالاهای حامی اسرائیل.
https://jahannews.com/vdcc1oqis2bq1m8.ala2.html
jahannews.com/vdcc1oqis2bq1m8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اگه این برند ها وابسته به اسرائیل هستن چرا دولت جلوی تولید و وارداتش رو نمیگیره؟
مگه ما با اسرائیل در جنگ نیستیم؟
چرا همیشه از مردم میخوان پیشقدم بشن ولی وزارت بازرگانی اقدامی برای تعطیلی این کارخانه ها تو ایران نمیکنه؟
الان کوکا کولا ، پپسی ، نستله و... تو ایران کارخانه دارن
تمام مطالبی که شما اینجا ذکر کردید کاملاً درست و منطقی و بجاست. اما مسئله از آنجایی حساس می گردد که برخی از این برندها و محصولات آنها به صورت انحصاری در دنیا تولید می شود مانند اینتل ، اچ پی و ... که هیچ جایگزینی ندارند ولی محصولاتی مانند کوکاکولا و پپسی و امثالهم که تولیدکننده انحصاری این محصولات نیستند و جایگزین های خوبی نیز دارند. از این رو بهتر است اگر قرار بر مبارزه می باشد:
1- تولید محصولاتی مانند کوکاکولا، پپسی، نستله و ... در ایران از سوی دولت متوقف گردیده تا اولین اقدام عملی از سوی حکومت اسلامی انجام گردد.
2- محصولاتی مانند نوکیا، اینتل، اچ پی و ... که به صورت انحصاری تولید و عرضه می شوند استفاده گردیده ولی در جهت عکس منافع صهیونیزم جهانی یعنی عملاَ با سلاح ساخت خودشان علیه خودشان به مبارزه پرداخت...
"به امید ظهور مولایمان امام عصر ارواحنا فداه"
Canada
اگر اینتل را نخریم که باید به دوران پارینه سنگی برگردیم
ولی محصولات خوراکی را می شود نخرید
United States
ما اینتل را نخریدیم و به دوران پارینه سنگی هم بر نگشتیم . ضمنا ذلیل بودن هم حدی دارد .
ازکجا میدونی نخریدی؟
برند پردازنده کامپیوترت رو نگاه کن!
یک کارشناس صنعت غذا: نام افرادی که با این شرکت ها همکاری می کنن هم بنویسید. پنج سال قبل مرکز ... واقع در سعادت آباد سمینار نوشابه برگزار کرد که تبلیغات پپسی و کوکالا را بزرگ در سالن نصب کرده بودند و این دو شرکت صهیونیستی حامی مالی سمینار شده بودند. دکتر ح رییس این مرکز دو دوره نماینده مجلس بوده است! تازه با پول اینها در این سمینار درباره فواید مصرف نوشابه هم صحبت شد!!!