سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۱

تحریم ایران «اخاذی آشکار» است

سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۰۹
کد مطلب: 239531
وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای که در این باره منتشر کرد همچنین به آمریکا هشدار داد در صورتی که این تحریم‌ها به فعالیت شرکت‌های روسی لطمه‌ای وارد کند، روابط دوجانبه روسیه و ایالات متحده نیز لطمه خواهد خورد.
به گزارش جهان به نقل از جام نیوز، "رادیو فردا" (radiofarda) سه شنبه ۲۴ مرداد (August.۱۴)در خبری عنوان کرد: «در جدیدترین واکنش‌ به تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی، وزارت امور خارجه روسیه به تحریم‌های تازه ایالات متحده علیه تهران اعتراض کرد و این تحریم‌ها را «اخاذی آشکار» توصیف کرد.»


این سایت به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس افزود: «وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای که در این باره منتشر کرد همچنین به آمریکا هشدار داد در صورتی که این تحریم‌ها به فعالیت شرکت‌های روسی لطمه‌ای وارد کند، روابط دوجانبه روسیه و ایالات متحده نیز لطمه خواهد خورد.»


رادیو فردا ادامه داد: «اشاره وزارت خارجه روسیه به تحریم‌های یک‌جانبه و تازه آمریکا علیه جمهوری اسلامی است که جمعه هفته گذشته با امضای باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، قانونی و لازم ‌الاجرا شد.



اجرای این تحریم‌های تازه که هدفشان بخش‌های انرژی و کشتی‌رانی و بانک‌داری در ایران است بیش از همه بر فعالیت‌های تجاری آن دست از شرکت‌های خارجی اثر منفی خواهد داشت که در استخراج اورانیوم و صادرات نفت به ایران کمک می‌کنند. آمریکا و متحدانش با هدف وادار ساختن ایران به کوتاه‌ آمدن از برنامه اتمی خود و غنی‌سازی اورانیوم در طول یک سال گذشته تحریم‌هایی علاوه بر تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل را بر جمهوری اسلامی تحمیل کرده‌اند. انتقاد شدیداللحن روسیه در روز دوشنبه گذشته نیز در همین راستا است، روسیه معتقد است که تحریم‌های یک‌جانبه به تلاش‌های دیپلماتیک برای کنار آمدن با تهران لطمه خواهد زد.


بر پایه گزارش فوق " ماریا زاکارووا " سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در بیانیه روز دوشنبه تاکید کرده است :«روسیه با تلاش‌های آمریکا برای بسط دادن قوانین خود به سراسر جهان مخالف است.»


این مقام وزارت خارجه روسیه ضمن ابراز مخالفت با این گونه تحریم‌های آمریکا، روشی را که آمریکا در برابر شرکت‌ها و بانک‌های دیگر کشورها در پیش گرفته "اخاذی آشکار" خوانده است.


بر اساس تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه تهران، شرکت‌های خارجی در موقعیتی قرار می‌گیرند که مجبورند میان معامله با ایران و معامله با شرکت‌های آمریکا یکی را انتخاب کنند.


در همین زمینه سخنگوی وزارت خارجه روسیه هشدار داده است: «در صورتی که شرکت‌های روسی که بر اساس قوانین روسیه با طرف‌های ایرانی کار می‌کنند از محدودیت‌های آمریکا آسیب ببینند، روابط دوجانبه ما نیز جدا آسیب خواهد دید.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
روسیه هم فقط سنگ خودشو به سینه میزنه و اگر منافعش ایجاب کنه از امریکا درنده تر و کثیفتر خواهد شد، نمونه بارزش تحویل ندادن موشکهای اس300 خریداری شده از سوی کشورمان است که تازه در مقابل شکایت ایران خط ونشان میکشه و تهدید هم میکنه