کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برنامه‌های مهمان‌پرست در هنگ‌کنگ

17 مرداد 1391 ساعت 22:26

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه ایران که به چین سفر کرده در ادامه این سفر وارد هنگ‌کنگ شد.


به گزارش جهان به نقل از فارس، رامین مهمان‌پرست سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه کشورمان که در رأس هیئت رسانه‌ای و بنا به دعوت وزارت خارجه چین به این کشور سفر کرده در ادامه این سفر پس از عبور از مرز زمینی شهر "شن جن" در استان گواندونگ ساعاتی پیش وارد هنگ‌کنگ شد.

مهمان‌پرست در شهر شن جن ضمن دیدار با برخی مقامات دفتر وزارت خارجه در این شهر از پارک توسعه شن جن بازدید کرد.

وی قرار است در مدت دو روز حضورش در هنک‌کنگ ضمن بازدید از دانشگاه پلی تکنیک هنگ‌کنگ با رئیس این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو‌ کند.

مصاحبه با شبکه فونیکس و ملاقات با "چیو کونگ" معاون اجرایی رئیس این شبکه و بازدید از بخش‌های مختلف شبکه فونیکس از دیگر برنامه‌های مهمان‌پرست در سفر به هنگ‌کنگ است.

شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای فونیکس در سال ۱۹۹۶ تأسیس شده و در بورس هنگ‌کنگ نیز نام نویسی شده است.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه همچنین در ادامه این سفر با "شیو سین پور" رئیس دفتر سیاستگذاری مرکزی هنگ‌کنگ دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

دفتر سیاستگذاری مرکزی هنگ‌کنگ در سال ۱۹۸۹ برپا شد. کار اصلی این دفتر ارائه مشاوره در زمینه‌های سیاستگذاری به رئیس اجرایی، وزیر ارشد کابینه و وزیر مالی ‌هنگ‌کنگ است.

مهمان‌پرست همچنین چهارشنبه شب در مراسم ضیافت افطار با حضور ایرانیان مقیم حضور می‌یابد.

به گزارش فارس، منطقه ویژه اداری هنگ‌کنگ جمهوری خلق چین در جنوب شرق آسیا، هم مرز با چین و دریای چین جنوبی است.

این منطقه از بیش از ۲۰۰ جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده و جمعا ۷۳۳ کیلومتر مربع نوار مرزی دارد. هنگ‌گنگ با ۷ میلیون نفر جمعیت مرکز تجارت جهانی در منطقه شرق آسیا و حوزه اقیانوسیه است.

نزدیک به ۱۲۰ کشور خارجی و ۵ سازمان بین‌المللی در هنگ‌کنگ دفتر نمایندگی دارند.

به گزارش فارس، رامین مهمان‌پرست در رأس یک هیئت رسانه‌ای و در پاسخ به دعوت وزارت خارجه چین به این کشور سفر کرد. وی در ابتدا به پکن، سپس به شانگهای سفر کرد و در ادامه این سفر وارد گوانگجو شد.

وی در طول مدت اقامتش در پکن با "چینگ گانگ" همتای چینی خود، "ماژائو شو" معاون وزیر خارجه چین در امر خلع سلاح، "لی ویی" معاون وزارت رادیو، تلویزیون و فیلم، "جای خوی شون" دبیرکل حزبی اتحادیه سراسری خبرنگاران، "سان یوشنگ" معاون تلویزیون مرکزی چین دیدار و در نشست هم اندیشی با حضور جمعی از اساتید دانشگاه‌ها و اصحاب رسانه‌ چین حضور یافت.

مهمان‌پرست در ادامه این سفر وارد شانگهای شد و در آنجا ضمن دیدار با "جیانگ ژو شینگ" معاون دبیرکل دولت محلی شانگهای، از گروه‌ رسانه‌ای شانگهای (SMG) و شبکه انگلیسی زبان شانگهای (ICS) بازدید و پس از آن با خانم "لی رونگ" معاون تلویزیون شانگهای و "سان وی" مدیر اجرایی شبکه انگلیسی زبان شانگهای دیدار و در خصوص گسترش همکاری‌های رسانه‌ای دو کشور بحث و تبادل نظر کرد.

وی ضمن بازدید از موسسه مطالعات بین‌المللی شانگهای (SIS) با پژوهشگران و محققان موسسه و آکادمی علوم اجتماعی شانگهای (ASS) دیدار و ضمن تشریح تحولات منطقه و عرصه بین‌الملل به سؤالات آنان پاسخ گفت.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در ضیافت رسمی شام معاون دبیرکل دولت محلی شانگهای شرکت کرد.

بازدید از مرکز مدیریت شهری شانگهای و همچنین برج تلویزیونی شانگهای از دیگر برنامه‌های رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه در این سفر بود.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان همچنین در جمع ایرانیان و بازرگانان مقیم شانگهای حضور یافت و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

وی در ادامه این سفر وارد گوانگجو مرکز استان گواندونگ شد و در ضیافت افطار کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر گوانگجو شرکت و با ایرانیان مقیم و تجار ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مهمان‌پرست همچنین با "مو گائویی" معاون استانداری در امور تبلیغات و سخنگوی کمیته حزبی استان گواندونگ دیدار و گفت‌وگو کرد.

بازدید از روزنامه گوانگجو دیلی و رادیو و تلویزیون گواندونگ و دیدار و گفت‌وگو با مسئولان آنها و همچنین بازدید از گروه مطبوعاتی "نان فانگ" و گفت‌وگو با مدیران آن از دیگر برنامه‌های مهمان‌پرست در این شهر بود.


کد مطلب: 238376

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/238376/برنامه-های-مهمان-پرست-هنگ-کنگ

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com